Chapter 61

27 3 0
                                    

Yaya: Memandangkan semua masalah aku dah selesai untuk sekarang,aku kena uruskan hal aku pulak.

Yaya berada di gua penuh dengan kristal dan mineral untuk mendapatkan bahan yang diperlukan untuk misi.

Yaya: Pertindihan akan berlaku lagi 12 hari. Aku kena bersedia dengan semua benda yang diperlukan. Atau aku tak dapat bertahan lama.

Lepas kumpulkan bahan yang diperlukan,Yaya terus ke pasar dekat pelabuhan. Dia terus membeli semua bahan masakan macam tepung,sayur, ayam,gula,garam, rempah,ikan dan segala mak nenek untuk dijadikan bekalan. Tetapi....

Yaya: "Kenapa mereka ikut aku ni...?"

Yaya dapat lihat dari ekor matanya Ying,Fang dan Gop sedang menghendap dia dari jauh.

Yaya: Kenapa dengan mereka ni?

Ying: Korang rasa kenapa dia beli banyak sangat barang ni? Siap beli rempah dan garam lagi.

Gop: Rasanya...dia nak pergi mengembara lagi kot?

Fang: Takkan sampai beli banyak tu. Tadi dia dah lombong semua mineral dekat dalam gua.

Yaya: Habislah kalau mereka tahu ni.

Yaya terbang meninggalkan pelabuhan dan pergi ke hutan untuk memeriksa bekalan sebelum bergerak mencari Sky Castle dan Hydra Of Starfall.

Yaya: Bekalan makanan dan minuman,ada. Baju,ada. Teropong, posyen dan ubat,ada. Baiklah. Yang tinggal hanya untuk pergi ke dunia lain. Tapi.....macam mana keadaan dunia aku nak pergi nanti?

Yaya terbayang perkara seperti planet dipenuhi gas beracun atau raksasa lendir bila dia ke dunia lain.

Yaya: Tak mungkinlah.....kan?

???: Mungkin ya mungkin tidak.

Yaya berpusing dengan pantas dengan tangan berapi. Dia nampak seseorang berpakaian serba hitam dan ada topeng muka marah.

Yaya: Siapa kau?

Stern: Nama aku Stern. Kebetulan aku tengah cari kau.

Yaya: Stern? Kenapa suara kau sama dengan aku? Dan postur badan kau nampak sama dengan aku....

Stern: Kebetulan je semua tu. Aku datang ke sini untuk....

Stern keluarkan bat besbol besi dari belakang dan halakan ke arah Yaya.

Stern: Nak bagi kau amaran.

Yaya: Amaran?

Stern: Masa Pertindihan berlaku,kau tak boleh ke sana seorang diri. Kau perlukan backup.

Yaya: Aku.....tak tahu tentang tu. Lagipun ini hal keluarga Twilight.

Stern: Aku faham. Tapi tak salah untuk minta bantuan kawan-kawan kau untuk tolong kau.

Yaya: Betul jugak tu.

Stern: Itu perkara pertama. Perkara kedua....

BOOM!!

Stern muncul di hadapan Yaya dan hayun bat dengan pantas tetapi Yaya hasilkan tangan tanah menghalang serangannya.

Stern: Aku nak tengok sejauh mana kebolehan kau.

Yaya: Jangan main serang tiba-tiba boleh tak?!

Stern: Maaf tentang tu.

Stern terbang ke atas diikuti Yaya dan mereka mula beradu kekuatan. Yaya meluru ke arah Stern dan tumbuk dia bertubi-tubi dengan magik api dan kilat.

Yaya: Ora! Ora! Ora! Ora! Ora!

Stern: Hehe. Hebat jugak kau ya. Tapi, kau terlupa satu benda.

Yaya: Apa dia?

YAYA: RICH WITCHWhere stories live. Discover now