13. rész

646 31 2
                                    

Elérkezett a tavasz utolsó hónapja, ezzel együtt az RBF-vizsgák is. Chloé így kevesebb időt tudott tölteni griffendéles barátaival, akik mind erre készültek.
A sötét varázslatok kivédése vizsga után a teremhez ment, hogy megvárja Lilyéket, és megtudja, mennyire is volt nehéz a feladatlap.
-Hogy tetszett a tizedik kérdés, Holdsáp?-hallotta Siriust, miután a négyesük kilépett a bejárati csarnokba.
-Zseniális volt!-felelte Lupin. -Írd le a vérfarkas öt jellemzőjét! Klassz kérdés.
Chloé nem sok figyelmet tanúsított eziránt, hiszen valóban nem tűnt nehéz feladatnak. Úgy tűnt, a fiúk sem vették őt észre. Amikor meglátta Lilyéket, odasietett hozzájuk.
-Na, hogy ment?
-Nem volt vészes-mondta Marlene megkönnyebbülten.
-Többiek?-nézett végig rajtuk.
-Túléltük-sóhajtott Mary.
-Szerintem egész jól sikerült-bólogatott Dorcas.
-Nehezebbre számítottam-gondolkodott el Lily. -Lehet, hogy rosszul írtam a hatodik kérdésre a választ...?
-Ugyan már, Lily!-hurrogta le Marlene, a többiek pedig egyetértésük jeléül bólogattak. -Neked van a legkevesebb okod aggódni.
A lányok kimentek az iskola épületéből és a parton telepedtek le; lehúzták cipőjüket és zoknijukat, és lábukat a napfénytől csillogó tó hűs vizébe mártották.
Chloé ismét megpillantotta a Tekergőket a nagy tölgyfánál. Lupin könyvet vett elő, és olvasni kezdett. Sirius a parkban sétáló diákokat nézegette; unott és kissé gőgös arcot vágott, de még ez is jól állt neki. Megrázta a fejét. "Nem, Sirius egy idióta. De vajon...hogy sikerült neki a jóslástan vizsga...? Felejtsd el, Chloé, felejtsd el!" James egy cikesszel játszott: egyre messzebbre engedte magától a kis labdát, mégis mindig sikerült a markába kaparintania. Peter tátott szájjal bámulta a virtuóz játékot, s a látványosabb mozdulatokat meg is tapsolta. Az is feltűnt neki, hogy a szemüveges fiú rendszeresen felborzolja a haját - mintha fontosnak tartaná, hogy mindig elég kócos legyen - és újra meg újra feléjük pillant.
-Lily, azt hiszem, valakit továbbra is nagyon érdekelsz-jegyezte meg Chloé.
-Ha Potter az-kezdte Lily-, akkor ne is mondj többet.

-Hé, Pipogyusz!-szólt emelt hangon James, elég hangosan ahhoz, hogy többen is felfigyelhessenek rá.
Piton olyan gyorsan reagált, mintha számított volna a támadásra: eldobta táskáját, villámgyorsan benyúlt a talárja alá, és már félig kirántotta pálcáját, mikor James elkiáltotta magát:
-Capitulatus!
Piton pálcája felröppent négy méter magasra, majd halk zajjal a fűbe esett. Sirius ugatva felnevetett.
-Ebből még nagy baj lesz!-kiáltott fel Mary MacDonald.
-Hatalmas baj-értett egyet Dorcas, majd felállt, és ugrásra készen figyelte a további eseményeket.
-Obstructo!-rikkantotta James Potter, és Piton, aki már ugrott volna elejtett pálcája után, elterült a fűben.
A közelben sétáló és üldögélő diákok mind Siriusék felé fordultak. Voltak, akik fel is álltak, és közelebb mentek, hogy jobban lássák az eseményeket. Néhány arc aggodalmat tükrözött, de a többség szemlátomást szórakoztatónak találta az egyenlőtlen küzdelmet.
Piton zihálva hevert a földön. James és Sirius előreszegezett pálcával közeledtek hozzá - James menet közben még egyszer hátrapillantott a tóparton ülő és ott álló lányokra. Most már Féregfark is felállt; Lupint megkerülve néhány lépéssel közelebb ment Pitonhoz, s onnan meresztgette a szemét.
-Hogy sikerült a vizsga, Pipogyi?-kérdezte gúnyosan James.
-Néztem közben: az orra a pergament súrolta-jegyezte meg gonoszul Sirius, mire Chloé is odakapta a fejét. -Nem fogják tudni elolvasni a válaszaidat a zsírfoltoktól!
A közelben állók nevettek; Féregfark éles hangon vihogott. Piton megpróbált felállni, de csak vergődni tudott: az ártás láthatatlan béklyókba zárta tagjait.
-Várjatok csak...-zihálta, s közben gyűlölködve Jamesre meredt. -Várjatok csak...
-Mire várjunk?-kérdezte rideg gúnnyal Sirius. -Mire készülsz? Belénk törlöd az orrod?
Piton szitkok és rontások elhadart egyvelegével válaszolt, de mivel a pálcája nem volt nála, szavai hatástalanok maradtak.
-Ráfér egy kis mosás a mocskos szádra-mordult rá James. -Suvickus!
-Ez egy idióta!-pattant fel Lily, majd sorban a többi lány is, hogy közelebb menjenek.
Piton szájából rózsaszínű szappanhab tört elő. Köhögni, öklendezni majd fuldokolni kezdett...

Hirtelen változásWhere stories live. Discover now