Alig telt el néhány nap a sötét varázslatok kivédése korrepetálás óta, Chloé és Sirius újabb közös eseményen vehettek részt, ami nem volt más, mint Lumpsluck professzor év eleji összejövetele. Mindkét fiatal hivatalos volt az alkalomra, számos másik diákhoz hasonlóan.
Chloé már tavaly is megtapasztalta, milyen is egy ilyen Lump-klubos esemény. Minden olyan diák jelen van, akik származasuk vagy kapcsolataik által ismertebbek - netán a rokonaik ismertebbek -, és nagy ritkán olyanokat is meghív a bájitaltantanár, akik valamiben kifejezetten tehetségesek, mint Pandora vagy Lily. Chloénak nem sok kedve volt menni, de azzal motiválta magát, hogy legalább újra találkozhat Siriusszal is, puszta véletlenségből.
Azon a szombati délutánon Pandorával együtt felkészültek az eseményre. Pandora egy kék, fodros ruhát vett fel, a haját pedig pálcája segítségével bonyolult fonatba rendezte. Chloé most egy halványrózsaszín ruhát választott, és kontyba kötötte hosszú, barna haját. Egy utolsó pillantást vetettek a tükörbe, majd elindultak a tanár úr lakosztálya felé.
Év eleji, mindenféle különleges alkalomtól mentes ünnepséghez képest Lumpsluck szokásosan nagy feneket kerített a dolognak. Az asztalon különleges desszertek sorakoztak, a székek a lehető legkényelmesebb, kipárnázott darabok voltak, bár egyik sem volt annyira hívogatóan puha, mint a professzor nagy karosszéke.
Chloé és Pandora leplezett ámulattal körbenéztek. Alig tették ezt meg, Lumpsluck professzor sietett oda hozzájuk, hellyel invitálva őket a kör alakú asztalnál.
A meghívottak többsége már ott volt. Néhány hugrabugos, akiket csak látásból ismertek, pár hetedikes hollóhátas, a Mardekárból és a Griffendélből viszont sokkal többen tiszteletüket tették. Regulus, Perselus és nem meglepő módon Rabastan Lestrange is ott trónoltak az asztalnál, Chloé azonban rájuk sem nézett. Sokkal inkább örült annak, hogy Lily, Alice és Frank is ott vannak, és amikor Pandorával együtt leültek, akkor toppant be Sirius Black is.
-Elnézést, elnézést, már itt is vagyok!-szelte át Sirius sietős léptekkel a terem és az asztal közötti távolságot.
-Semmi probléma, Black, foglalj csak helyet-mutatott körbe Lumpsluck.
Sirius rövid - másodpercnyi - gondolkodás után Pandora mellé ült le, mivel sajnálatára Chloé mellett már nem volt hely.
-Pandora, Chloé, nem cserélnétek helyet?-tette fel a kérdést Lily Evans, amikor látta, hogy alakult az ülésrend.
-Miért?-kérdezte Pandora. -Hogy Chlo...?
De Lily nem hagyta neki befejezni a kérdést.
-Hogy téged is jobban megismerhessünk, én is és Alice is-mosolygott barátságosan a griffendéles lány.
-Hát jó, legyen-vonta meg a vállát Pandora, és a két lány gyorsan helyet is cserélt egymással.
-Egyébként részben azért is kértelek, amire te gondoltál-súgta oda Lily a szőkeségnek. -De ez maradjon köztünk.
Pandora bólintott, jelezve, hogy nem fogja elárulni senkinek, majd beszélgetni kezdett a griffendéles lányokkal.
-Hát ismét találkozunk-fordult Sirius Chloé felé, nagy mosollyal az arcán.
-Nagyon úgy tűnik-mosolygott Chloé is.
-Nem is tudtam, hogy vérárulókat is meghívnak-mosolygott gúnyosan Rabastan, szavait olyan hangon intézve Siriusnak, hogy Lumpsluck ne hallja meg.
-Nem is tudtam, hogy idiótákat is fogok itt látni-vágott vissza egyből Sirius.
-Hagyd...-érintette meg a lány a fiú karját, hogy némiképp lenyugtathassa.
Semmi kedve nem volt vitába bonyolódni, és Siriust is meg akarta óvni ettől. A fiú nyelt egyet, hogy ne szóljon vissza Lestrange-nek, aki azt jegyezte meg, hogy Sirius nem tud uralkodni magán, és egy ilyen nem való társaságba.Szerencséjükre Lumpsluck is asztalhoz ült - végre-valahára -, így megkezdhették a korai vacsorát. A professzor mindenkivel szívélyesen csevegett, kivel hosszabb, kivel rövidebb ideig.
-Hallottam a bátyja feleségül fogja kérni az egyik Black nővért-intézte a szavait Rabastanhoz, amik nem maradtak hatás nélkül.
Sirius a szemét forgatta, Regulus büszkén kihúzta magát - vagy legalábbis annak próbált tűnni, Rabastan pedig bólintott egyet.
-Bellatrix lesz a felesége-erősítette meg Lestrange. -Nyáron lesz az esküvő.
-Meg is érdemlik egymást-morogta Sirius halkan. -Remélem egy esős napon lesz megtartva, mert még az ég is gyászolni fogja ezt a csúf házasságot.
Chloé a szája elé kapta a kezét, hogy elrejtse a mosolyát.
-Az esküvő...-játszotta az álmodozót eközben a professzor. -Milyen csodálatos nap az egy ifjú pár életében.
Chloé még jobban el kellett hogy fojtsa a nevetését, hiszen látszott, hogy a professzornak nem igazán volt sosem dolga esküvőkkel, esetleg csak ha meghívták rá. Nem tűnt olyannak, aki bárkivel összekötné az életét, főleg, ha eddig sem tette már meg.
-Főleg akkor, ha nem egy érdekházasság-jegyezte meg hangosan Sirius, amire Lumpsluck csak hebegett valamit egy zavart mosoly kíséretében, és jobbnak látta a következő diákra fordítani a figyelmét.
Pandorához és Lilyhez mindig visszatért, hogy megdicsérhesse őket, különösen Lilyért rajongott, aki mugli születésűként is az iskola legtehetségesebb bájitalkészítőjének mondhatta magát. Hasonlóan bőkezűen osztogatta a bókokat az aranyvérű, befolyásos családból származóknak, mint például Lestrange-nek, de Chloé sem kerülte el a figyelmét.
-És hogy van a mi kis bájos táncosunk?-mosolygott rá nyájasan.
-Minden rendben, professzor-mosolygott vissza udvariasan a lány.
-Ennek nagyon örülök. Esetleg láthatnánk egy rövidke előadást?-tette fel a kérdést, mire minden szem Chloéra meredt.
-Sajnálom, de úgy érzem, ez most nem lenne kivitelezhető-hárította el a kérést a lány. -A bemelegítés sok időt venne igénybe, és nem is ahhoz megfelelően vagyok öltözve.
Néhányan csalódottan sóhajtottak, és a bájitaltantanár sem leplezte szomorúságát, ennek ellenére a következőket mondta:
-Milyen elhivatott, milyen precíz! Nem hiába ilyen tehetséges mindenben!-majd a következő diákhoz fordult.
Chloé elgondolkozott ezen. "Nem hiába ilyen tehetséges mindenben!" Mindenben, ellenben sötét varázslatok kivédésében egyáltalán nem az. És ez rendkívül bosszantotta a lányt.
-Mi a baj?-súgta oda neki Sirius, aki egyből látta a lány elbizonytalanodását.
Ugyan nagyon jól álcázta, hiszen kihúzta magát, és kifejezéstelen arccal figyelte az eseményeket, azonban a kezét az ölébe ejtette, és az ujjaival babrált, ez pedig szemet szúrt a fiúnak.
-Semmi-rázta meg a fejét Chloé, és rámosolygott a mellette ülő griffendélesre. -Minden rendben-mondta, hátha ezzel magát is meggyőzi.
-Nekem elmondhatod-bíztatta a fiú, de Chloé egy komorabb pillantásával elhallgattatta.
-Ahogy mondtam, minden rendben, köszönöm.
Sirius tudta, hogy ez nem igaz, de annyiban hagyta, ha már a lány is ezt kérte tőle. Nem akart feleslegesen vitába keveredni vele, pláne nem mindenki előtt.
YOU ARE READING
Hirtelen változás
FanfictionChloé Rouge élete egy csapásra megváltozott négy éves korában. Aztán ismét: tizennégy éves korában. És ezek a változások nem hagyják nyugodni, legyenek akár pozitívak, akár negatívak... [ Ebben az írásomban a Tekergők idejébe kalauzollak el titeket...