⚜️ BAB 33

765 89 41
                                    

"DAH nampak okey dah sikit demam ni. Aira pergi sekolahlah hari ni, boleh?"

Pinggang Aira dipeluk kemas, manakala mukanya pula disembamkan pada leher Aira. Walaupun kedudukan mereka sekarang ini sedang berbaring secara mengiring, Syah tetap dengan caranya sendiri. Menyondol ruang sempit antara leher dan tilam katil itu sehingga puas.

Aira menggeleng kepala sedikit. Rambut lembut Syah dipintal dan dimainkan sekejap. Kadang kala tangannya bergerak mengurut kepala lelaki itu, bila lenguh. Dia berhenti dengan mengelus rambut Syah.

Syah tu tak boleh kasar-kasar langsung bila demam. Nanti menangislah, merajuklah, mengamuklah dan banyak lagi kerja gila manja dia.

"Bolehlah... kesian sayang, sayang mana boleh cuti dah..."

Saja Aira kuatkan sedikit panggilan 'sayang'. Memujuk Syah dengan cara baru.

Pujukannya termakan bila pelukan Syah perlahan-lahan merenggang. Syah mendongakkan kepala memandang terus ke wajah Aira. Lama mata kuyu itu merenung Aira sebelum keluhan kecil terpacul dari ulas bibirnya.

"Emm..."

Dia mengangguk perlahan sebelum pandangan melorot ke bawah. Pelukan akhirnya terlerai. Aira pasang senyuman kecil sebelum kedua-dua belah pipi Syah dipegang dan ditolak naik menghala arah wajahnya.

"Sekejap je Aira pergi sekolah. Nanti Aira balik, Aira urut abang lagi, okey?"

"Bukan Aira, tapi sayang..." ujar Syah. Meleret-leret suaranya meminta dalam nada lirih.

"Okey, okey. Sayang."

Syah mengangguk perlahan. Wajah sedih Syah buat Aira berat hati meninggalkan dia sendiri. Lama matanya menatap anak mata coklat pekat milik Syah, sebelum perlahan-lahan pandangannya ditebarkan ke arah sekeliling wajah Syah.

Dari mata naik ke keningnya yang tersusun rapi. Apa yang mengejutkan dia ialah, kening lelaki itu terbentuk cantik. Kalau juru solek nampak ni, confirm dia orang tak perlu berpenat lelah dah nak membentuk kening Syah. Sebab memang cantik habis! Tunggu warnakan saja.

Pandangannya dipanjatkan pula ke arah rambut Syah yang serabai hasil dari buatannya sendiri. Senyum ditahan, lalu matanya melorot pula ke hidung Syah. Tak adalah mancung mana. Boleh kata, 'just nice' saja.

Akhirnya pandangan dia terhenti pada ulas bibir Syah yang kering dan pucat. Tumpah rasa kasihan yang menggunung-gunung dalam hati perempuannya. Mesti Syah penat berperang dengan sakit demam.

"Sayang?" panggil Syah perlahan sebelum tiba-tiba matanya membulat seluas-luasnya.

Gila tak terbuka luas kalau ciuman pertamanya sekarang ni diragut oleh wanita di hadapan dia sekarang. Tengah demam dan mamai pun boleh jadi segar balik.

Lama mereka berkedudukan begitu sebelum mata Aira tiba-tiba tercelik luas. Laju dia menjauhkan diri dari Syah. Kalut! Aira kalut!

Kiri dan kanan dipandangnya sebelum dia meminta diri untuk mandi. Laju saja sepasang kaki wanita itu bergerak lincah keluar dari kamar beradu.

Syah di atas katil masih termangu-mangu. Tak percaya sebab yang mulakan rentak itu bukan dia. Tapi Aira!

Tangan kanan naik menyentuh bibir yang baru saja menerima 'hadiah besar' dari Aira tadi. Mata dia masih lagi membulat luas. Sungguh dia tak percaya apa yang jadi tadi, macam dalam mimpi.

"Sayang, sejak bila nakal ni!" jerit Syah kecil. Dia berguling-guling ke kiri dan kanan dalam keriangan. Syukurlah demam dia pun makin baik, cuma sakit manja saja tak hilang.

Sweet ChocoWhere stories live. Discover now