"Kimse arkasını dönmesin, eller yukarı cüzdanlar dışarı" bir anda hepimiz donmuştuk ve ellerimizi başımızın hizasında kaldırmıştık.
Pamir abim hariç.
"Allah'ım sonunda entrika. İstediğin kadar para verebilirim kardeş, babam boşuna mı zengin. Hem iki sevap kazanmış olurum" cidden sıkıntıları vardı.
Konuşan adam mı, çocuk mu bilmiyorum ama sesini kalınlaştırmıştı.
"Kes tatavayı, hemen cüzdanları çıkarın. Şişt kadın sende kasada ki paraları çıkar" demişti kasiyere. Kasiyerin pek taktığı söylenemezdi.
Benim yanımda para olmadığı için çıkaracak bir şeyim yoktu. Edizler cüzdanları çıkarıp yere koymuştu. Arkamız dönük olduğu için kim olduğunu, nasıl biri olduğunu göremiyorduk.
Arkadan bir kahkaha sesi yükseldi.
"Valla kuzen olmasak paraları alır kaçardım." ses çok tanıdık geliyordu.
Bartu elini silah şeklinde bize doğrultmuştu.
"Gerçi kuzen olmamız paraları alıp kaçmama engel değil" dedi ve yerdeki cüzdanları alıp hızlıca marketten çıktı. Pamir abimde arkasından.
Baran mallık yapıp cüzdanını yere atmadığı için aldığımız şeyleri o ödemişti. Yalnız iyi girmişti Baran'a.
Poşetleri aldık ve marketten çıktık. Bu sırada Pamir abim Bartu'yu kovalıyordu.
En sonunda Bartu yorulmuş olacak ki nefes nefese durdu bir yere tutunarak. Pamir abim ona yetiştiği gibi ensesini kavradı ve cüzdanları aldı. Ensesine vurmayı da ihmal etmedi.
"Lan tamam beynin yok diyordum da, cidden yok muydu." dedi Pamir abim.
"Ya Pamirim bana haber vermeden gelmişsiniz markete. Öğrendiğimde kendimi aldatılmış gibi hissettim. Bende sizi korkutmak istedim" dedi ağlamaklı sesle Bartu.
"Yaa bebeğim sen uyuyordun bende piremsesimi uyandırmayayım dedim. Bu kadar üzüleceğini bilseydim uyandırırdım" dedi Pamir abim kollarını iki yana açarak.
Bartu Pamir abimin kollarının arasına girdi.
"Barıştık mı?"
"1000 tl verirsen neden olmasın"
"Görende fakirlikten geberiyor sanacak gerizekalı fırsatçı."
"Her zaman ekmeğimi düşünürüm bilirsin. Evde iki çocuğun bir karım var yardım et abi"
"Kaç karın olacaktı zaten mal."
"Belki teklik Allah'a mahsustur diyerek iki tane karı almışımdır"
"Tamam sohbet giderek iğrençleşiyor" dedim. Rahatsız olmuştum. Kadınları 'mal' olarak görmeleri yanlıştı ama ciddi olmadıkları da belliydi.
"Haklısın saçmaladı iyice bu mal" dedi Ekin Bartu'yu göstererek.
"Ciddi olmadığımın farkındasınız herhalde. Azcık relax olun"
"Hadi gidelim artık eve" dedi sesi pek çıkmayan Sinan.
Hepimiz bu dediğini onayladık ve eve doğru yürümeye başladık.
Ev sessizdi. Küçük adımlarla ilerlemeye çalışıyorduk ama Pamir abim ve Bartu varken bu pek mümkün değildi.
"Ya gerizekalı sessiz olsana" dedi fısıldadığını sanan ama bağıran Bartu Pamir abime.
"Bana diyene bak, Bartu hevesini kırmak istemem ama fısıldamıyorsun bağırıyorsun kardeşim"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SARCALAR (TAMAMLANDI)
ЧиклитHep beraber 17 yılımın nasıl mahvolduğunu izliyoruz. 17 yılın ardından benimle aynı gün doğan kızla karıştığımız ortaya çıkıyordu. Gerçek sandığım ailem her ne kadar bu güne kadar bana hem fiziksel hem ruhsal şiddet uygulasalar da 17 yıl yani boru m...