Cap.30.Dispozitivele lunii.

206 81 8
                                    

***** Mergem la vale inapoi spre oras, eu in fata ,iar Ryan in spate, aruncandune cate o privire uneori. Denisse si Bellatrix ma privesc cu atentie si isi arunca zambete cu subanteles una alteia. Cand ajungem inapoi in oras, Zack se ofera sa o duca pe Be acasa, iar Jo sta chiar in drum. Dupa ce ramanem doar eu, De si Ryan, se lasa o liniste profunda si jenanta.
-De ce ai rosit?
Ma intreaba Den incruntata. Ryan isi muta privirea ca sa nu se vada zambetul lui strengar.
-Nu am rosit....imi e cald.
De si-a dat seama din prima zi ca eu nu mint des si a invatat sa isi dea seama cand o fac.
-Esti in pijama,e noapte, bate vantul...
Ma uit urat la ea si ridica mainile defensiv, zambind batjocoritor. Ii spunem noapte buna lui Ryan si ne inchidem in camera.
Den nu insista pe tema privirilor intre mine si Ryan sau rositul, doar se arunca in pat si suspina, ridicand mana in aer si privind palma cu sange inchegat. Ma uit si eu la palma si ma gandesc la juramantul facut, imi amintesc la inceput cand toti au fost de acord sa faca parte din ordinul vulturului si sa se lupte alaturi de mine, riscandusi viata desi nu ma cunosteau, atunci am stiut ca pot avea incredere in toti, acum stiu ca pot mai mult de atat, pot sa le fiu mereu alaturi asa cum stiu ca vor face si ei, deodata nimic nu ma mai sperie, lupta, misiunea, esecul, alegerea....stiu ca pot, alaturi de ei pot.
**********************************
O bataie la usa imi intrerupe gandurile ,iar Denisse se ridica sa deschida. In usa sta doamna Sourlei si arata destul de serioasa si entuziasmata.
-In sufragerie, acum!
Spune ea coborand scarile in graba, lasandune pe amandoua cu gura deschisa.
Coboram in sufragerie unde pana si Be, Jo si Zack stau pe canapea cascand, probabil ca doamna Sourlei i-a trezit si pe ei. Ma ghemuiesc pe podea incolacindumi mainile in jurul genunchilor ca sa ma incalzesc. Ryan ma priveste intr-un fel protector si se aseaza langa mine, intinzandumi jacheta lui. Ii zambesc si imi i-au jacheta in spate. Ryan isi pune mana in jurul meu traganduma mai aproape.
-Ulisse a tradus cartea.
Spune doamna Sourlei raspunzand la intrebarile noastre.
-Sunteti aici ca sa aflati ce trebuie sa faceti si cum, promitem ca nu va dura mult si va veti intoarce in pat...din moment ce dimineata veti porni la drum.
Inima mi se opreste in loc si cred ca incep sa tremur din moment ce Ryan ma strange mai tare si ma mangaie pe brat incercand sa ma linisteasca.
-Deci...dupa cum vam spus ieri, in primele pagini ale carti se vorbeste despre dispozitivele lunii, ce se pot gasi doar pe timp de luna plina si sunt singurele dispozitive ce ne pot ajuta in lupta, ei bine noaptea aceasta am reusit sa traduc mai mult.
Mama face o pauza si se incrunta la Ryan, care isi i-a mana din jurul meu.
-Am aflat ca dispozitivele sunt sase, un pumnal, un arc cu sageti, o sabie, o bagheta, un glob de sticla si o sulita.
-Glob de sticla? La ce bun un glob de sticla?
O intreaba Be pe mama.
-Legenda spune ca Emma Chamberline,posesoarea celor sase dispozitive, lea ingropat undeva pe o plaja, dar nu sunt sigura unde...eu cred ca pe plaja dintre Persiu si marea Ariadnei, cel putin asta ar fi cel mai plauzibil. Maine seara va fi luna plina, veti vedea fispozitivele doar in clipa in care luna plina se va vedea perfect, deci veti avea toata ziua sa cautati locul potrivit.
-Cum stim care e?
Intreaba Be derutata si obosita.
-Atunci cand prima posesoare a celor sase dispozitive lea ascuns nu stia inca ca avea sa moara, ea credea ca se va intoarce dupa ele, deci trdbuie sa fi lasat vreun semn ca sa gaseasca din nou locul, dupa.
-Plaja e cam departe...
Spune Ryan cam deznadajduit stranganduma de mana.
- Mda...dar veti avea toata ziua la disppzitia, pana ce luna va fi complet plina.
Incuvintam cu toti si ne ridicam cu toti si ne indreptam spre paturile noastre.
-Deci dimineata, aici la ora sase.
Spune Zack luand-o de mana pe Bellatrix.
Eu si Den ne indreptam spre camera noastra si ne trantim pe pat.
-Iti mai e frica de esec?
Ma intreaba De, ghemuinduse in pat.
Stau putin pe ganduri fixand peretele.
-De fapt....nu.
Den zambeste si se invarte pe partea cealalta, adormind pe loc. Maine va fi o zi lunga. Plaja dintre marea Ariadnei si Persiu, e plana pe care am ajuns aici prima data...oare vreau sa ma intorc acolo? Nu imi amintesc nimic din momentul in care am ajuns in Persiu, dar stiu ca nu am lesinat fara motiv.
-Noapte buna, Denisse!
********************************
Dis de dimineata, Bellatrix intra in camera si ne scutura bine, ca sa ne trezeasca. In sufragerie, toata lumea e deja prezenta. Ma asez langa Ryan si Zack si incep sa ascult cuvintele mamei.
-Deci stiti ce aveti de facut. M-am gandit aseara ca ar fi bine sa va spun si legenda in sine, poate va ajuta la ceva.
Incuvintam cu toti devenind foarte atenti.
-Deci, acum cateva miliarde de ani, prin evul mediu, aici se afla continentul America. Ati mai auzit de continente, nu? Cele ce existau inainte de separarea celor doua lumi, Europa, Africa, Asia si America.
Incuvintam din nou, asteptand sa continue.
-Asa, ei bine aici locuia familia Chamberline, legenda spunand ca in familia Chamberline, exista o fata vrajitoare, nimeni nu crezu atunci aceste cuvinte, asa ca fata ajunse la cinsprazece ani si intr-o zi cand se plimba pe malul apei, un val i-a adus la picioare cele sase dispozitive, fiind luna plina, fata le-a botezat dispozitivele lunii. Uni cred ca chiar fata le-a invocat prin puterea celor patru elemente, alti ca ar fi fost simple arme carora ea le-a transmis putere. Emma incepu sa foloseasca dispozitivele pentru munca grea ce o avea de facut la ferma, iar recoltele au inceput sa fie foarte bune.
Oameni erau surprinsi asa ca si-au amintit de crezurile lor cum ca fata ar fi vrajitoare si au decis sa o ucida. Asa a pornit o lupta intre tarani si Chamberline, in care cele sase dispozitive s-au trezit la viata creeand o lumina puternica si lasandui lati pe tarani ce vroiau sa o ucida pe Emma Chamberline. Dupa asta fata a decis sa ingroape cele sase dispozitive ale lunii unde nimeni nu le va gasi , decat ea cand va avea nevoie. Dupa cateva saptamani insa a fost ucisa de familia razbunatoare a unuia dintre tarani morti in lupta, iar dispozitivele au ramas ne gasite niciodata.
Ramanem cu toti pe ganduri cateva minute. Cuvintele mamei m-au pus pe ganduri, invocarea celor patru elemente....de ce imi aduc aminte cuvintele acestea?
Ryan imi intrerupe sirul gandurilor cand ma ajuta sa ma ridic.
-Pornim!!
Spune el pe un ton increzator ,iar eu ii zambesc si mai incurajator.
-Copii, ne vedem maine dimineata!
Doamna Sourlei ne saluta pe toti si ne incutajeaza.
-Mult noroc copii, fiti atenti!
Iesim din casa Sourlei si ne undreptam spre casa lui Zack, de unde luam un vehicul, plutitor si transparent, sub forma unui cub gigant. Parinti lui Zack lucreaza la laboratorul de creati.
-Am numit asta, cubotrans.
Spune tatal lui Zack zambind mandru.
Ne urcam cu toti in cubotrans si ne luam un loc. Eu, De si Be ne asezam intr-un colt.
Vehiculul incepe sa zboare, tot mai sus si creaza o denzatie minunata, fiind transparent.
-Ar trebui sa ne facem un plan.
Spune Bellatrix pusa pe ganduri.
-Plaja e mare, nu apucam sa o cercetam pe toata daca nu ne despartim, ce ati spune daca fiecare primeste o parte de plaja de cercetat centimetru cu centimetru.
-Eu iau partea cu magazinul de saorma.
Spune Johny lasanduse pe spate.
-Vom vedea acolo.
Spune Denisse incruntanduse la Jo intr-un fel rival, apoi chicotind.
Dupa vreo jumatate de ora ajungem pe plaja din Persiu, Midsummer beach si ne impartim pe echipe. Eu si Den luam partea din dreapta, spre norocul nostru, partea cu magazinele de bauturi si inghetata, desi e cam rece acum pentru asta. Bel si Zack i-au partea stanga, iar Ryan si Jo, malul.
-Deci cu ce incepem?
Intreaba Den plictisita.
-Ce zici de un suc? Pare inceputul perfect.
Imi zambeste si intram intr-un magazin pustiu, la casa stand o fata tanara cu par albastriu si cercel in nas, ce vorbeste continuu la telefon.
-Ce va dau?
Intreaba ea vorbind pe nas.
-O cola de cirese.
Spun eu privind pe fereastra in cautarea unui loc bun de cautat ssu a ceva neinregula.
-O limonada.
Denisse se razama de casa cascand si frecanduse la ochii.
-As zice sa incepem cu zona tufisurilor.
Spune ea luandu-si paharul cu pai si jntinzandumil si pe al meu. Platim si iesim din magazin, indreptandune spre palmieri si tufisuri, unde nisipul se arcuieste in cateva denivelari. Ne asezam in genunchi si incepem sa scurmam pamantul cu palma.
-Beah...am obosit, vrezi ca ceilalti au gasit ceva?
Intreaba Den inlaturandusi o suvita de par din fata.
-Poate, dar mai intai trebuie sa cercetam toata zona si apoi ii vom cauta si pe ei.
Den isi da ochii peste cap si mai i-a o inghititura din sucul de lamaie dupa care continua sa sape prin nisip.
Dupa vreo jumatate de ora de cautat in zona tufisurilor ni gasim nimic, asa xa o pornim dea lungul plaji cercetand nisipul si orice e inneregula, dar nimic, dupa inca putin timp de cercetari ne dam batute, e clar ca zona dreapta e complet curata. Ne indreptam spre zona din stanga unde sunt Zack si Be. Ii gasim plini de nisip ud, cu mainile intr-o groapa mare si plina de apa.
-Ce naiba faceti?
-E ceva aici...metal, cred. Ceva tare si rece.
Mergeti dupa ceilalti. Denisse se aseaza langa cei doi incepand sa sape alaturi de ei, probabil ca prefera sa sape decat sa alerge o plaja intreaga...si nu spun ca eu sunt incantata de sarcina asta. Incep sa alerg cat ma tin picioarele sperand sa ii ajung din urma pe Ryan si Jo. Ma impiedic si cad cu nasul in nisip. Aud rasete si o pereche de mainima ridica. Jo ma sustine inca ateva minute pana ce imi trece ameteala.
-Esti ok?
Ma i treaba razand.
-Âhă. Mda...hai sa radem de Shaile.
-Mda...esti atat de impiedicata.
-Unde e Ryan?
Jo da din umeri si se uita in jur.
-Pe aici. Aiti gasit ceva?
-Poate. Ia-l pe Ryan si haide in partea lui Zack si Bel. Ne gasiti acolo.
Incep sa alerg inapoi spre locul unde ceilalti sapau groapa, dupa cateva minute reusesc sa ajung acolo fara sa cad in nas.
Be, Den si Zack privesc fix in jos, dtand in picioare plini de nisip si bruboane de sudoare, uzi si murdari. Ma ingramadesc intre ei ca sa pot vrdea groapa si zaresc o usita de metal peste care timpul si umezeeala si-au pus amprenta deteriorand-o rau de tot. Usita e mica cat sa incapa o singura persoana prin ea, e ruginita si putin indoita.
-Wow.
E singurul lucru ce il pot spune. Simt o atingere usoara pe umar, iar Ryan ma i-a de mana.
-Ce e asta?
Intreaba Johny.
-Nu stim...exact.
Spune Denisse dandusi parul pe spate.
Se lasa li istea cateva minute, dar e intrerupta apoi de Be.
-Ar trebui sa intram.
Spune ea nu prea sigura. O privim cu toti putin panicati de ce ne-ar putea astepta jos.
Ryan se apleaca langa usita si sparge lacatul printr-o miscare ciudata a degetelor.
-Kimm ma invatat.
Spune el ranjind strengareste. Deschide usita de metal si in fata noastra aratand ca si cum nu ar fi vazut lumina de mii de ani, se ivesc niste scari de piatra inguste si ine de praf, ce se intind in jos pana ce su t inghitite de intuneric, aratand fara sfarsit.
Trag aer in piept si dau sa merg in fata, dar Ryan ma trage si paseste el primul pe scara ce arata de parca sta sa se prabuseasca in orice clipa. Il urmez, iar in spatele meu, Be, Den ,Jo si Zack se ingramadesc si ei urmandune in intuneric si inchizand usita de metal in urma noastra. Se lasa intunericul, nemaiputand sa vedem nimic, dar nu ne putem permite sa ladam usa deschisa, ar putea fi gasita.
Ryan ma trage mai aproape, incolacindumi mainile pe mislocul luo ca sa nu cad. Imi razam obrazul de umarul lui si ii inspir mirosul de ocean si pin.
Mergem cu toti ptin intunr ric alunecand pe scarile prafuite ce nu se mai termina.
Dupa trei ore...sau ma rog, o jumatate de ora, desi mie mi s-a parut o vesnicie, ajungem pe loc drept.
-Ma poti lada acum, am ramas dara aer.
Imi sopteste Ryan la ureche si ii pot citi ironia in glas. Ma indepartez de el, dar nu prea mult pentru ca ma prinde de mana si isi inclesteaza degetele cu ale mele.
-E toata lumea aici.
-Cred ca da...Be, Den...Jo?
-Suntem toti.
-Perfect. Ar trebui sa cautam un intrerupator?
Intreaba Jo, pipaind peretele.
-Mnu...locul asta e aici de miliarde de ani, nu prea credca vei gadi intrerupator.
Spune Zack batjocoritor.
-Cum putem gadi ceva pe intunericul asta?
Intreaba Bellatrix enervata.
-Nu are nimeni o lanterna...laser, ceva?
Zaresc o umbra slaba, banuind ca e Jo.
-E mic dar cred ca e bun.
Spune el intinzandumi un creon mic...nu un creon, un laser ca si cele pentru chei.
Caut un buton pentru al porni si vad o licarire slaba in fata mea, destul cat sa vad pe unde merg. Inaintam prin cateva coridoare, pana ce ajungem la o usa mare de sub care iese o lumina albastrie puternica. Ma uit la Ryan.
-Cat e ceasul?
-Probabil vreo sapte, luna ar trebui sa fie sus in apriximativ o jumatate de ora.
Incuvintez si ma apropiu de usa cea mare.
In jurul meu s-au strans si ceilalti, pregatiti sa infrunte orice. Deschid incet usa si in fata mea pe un piedestal mare de sticla se afla cele sase dispozitive ale luni, mari si luminoase. Ma indrept spre ele cand deodata, o lumina albastra se indreapta cu viteza spre mine, totul se petrece prea repede si cat ai clipi silueta lui Ryan zace inerta pe jos.

Blestemul alegeriiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum