Se lasa o liniste profunda. Imi las fata in pamant. Am incredere in Kimm, isi risca viata pentru noi. Ar fi putut sa se intorca pur si simplu in Persiu, cu teletransportul si si-ar fi continuat viata ei obisnuita de conducator, dar ea nu e asa, ii pasa de ceilalti mai mult decat de ea insusi. Am incredere in Kimm. Ilenia a fost gata sa renunte la diploma in medicina, la logodna cu Harry, la studii, la noua ei viata doar ca sa ma urmeze in intunericul in care ne aflam. Am incredere in ea. Ryan, e singurul ce nu s-a uitat niciodata la mine, intrebanduse ce alegere voi face, intrebanduse daca voi distruge cele doua lumi. Nu s-a uitat niciodata la mine cu frica si mila in acelasi timp, gandinduse ca poate sunt mai puternica decat par si ca pot distruge lumea dintr-o singura alegere.
El a fost singurul ce mi-a promis sa imi fie alaturi si stiu ca e sincer, desi nu m-am uitat in ochii lui sau la semne de agitatie ce ar fi aratat ca minte, pur si simplu il cred. Am incredere in Ryan. A mai ramas o singura persoana. Gabe. Fratele meu, a ales sa fuga si sa se salveze in timp ce eu eram in pericol de moarte. Pentru el nu a fost mare pierdere sa se aventureze in pericolul de moarte al paduri, el si-a dorit mereu sa plece din Durmstang. A urat mereu locul unde s-a nascut. Nu a venit aici ca sa imi fie alaturi si nici nu as fi vrut asta, nu vreau sa se sacrifice pentru mine, dar stiu ca nu ii pasa. Ar face ori ce sa ajunga in Persiu, chiar daca ar insemna sa ne lase pe mine si Ilenia aici , pe veci. Stiu ca Gabe ii uraste pe parinti nostri. Nu l-am intrebat, nu a vrut niciodata sa vorbeasca despre ei. Imi amintesc cand eram mici si credeam inca, ca parinti nostri nu mai taiesc. Eu si Ilenia izbucneam in plans gandindune, dar Gabe era indiferent. Nu i-am cautat in suflet sau in ganduri ca sa ma asigur ca ii uraste. Pur si simplu stiu.
Nu am incredere in Gabe. Nu am incredere in fratele meu.
*****
-Tu in cine nu ai incredere, Kimm?
Rupe tacerea Ryan. Kimm isi ridica privirea surprinsa. Stam cu toti pe iarba incalzita de razele soarelui, in cerc.
-Ryan!!! Cum poti sa crezi ca nu am incredere in tine? Eu...imi esti ca un frate!
-In cine nu ai incredere?
Continuua el cu chipul gol, fara expresie.
Kimm isi lasa privirea din nou. Pentru un moment se lasa din nou linistea.
-Nu e un lucru important.
Refuza ea sa raspunda, iar Ryan isi lasa fata in jos ingandurat, fara sa mai insiste.
-Eu nu am incredere in Gabriel.
Rup eu linistea. Nu imi pasa ce va crede fratele meu. Vreau doar sa stie. Nu spun ca nu il iubesc sau ca s-a schimbat ceva de cand am plecat, nu s-a schimbat nimic, e tot cel mai bun prieten al meu. Vreau sa stie ca nu am incredere in el, vreau sa incere sa schimbe ceva. Gabe isi ridica privirea surprins, se uita cu ochii mari la mine, dar nu spune nimic. Isi ingroapa privirea inapoi in pamant si incepe sa smulta firisoare de iarba.
-Eu nu am incredere in Ryan...deloc.
Ryan nu prea pare jicnit sau surprins, e mai mult indiferent, ca si cum l-ar durea in cot de parerea lui Gabe, dar nu vrea sa intrerupa sirul asa ca isi ascunde privirea pentru cateva momente, ganditor. Isi ridica privirea si isi fixeaza ochii intr-ai mei. Nu clipeste nici o secunda. Imi este de ajuns sa inteleg ce vrea sa spuna.
-Nu am incredere in Gabe.
Spune el calm si plictisic, lasanduse pe spate, dar eu stiu ca nu e asa. Poate ca nu il place pe Gabe si nu are incredere in el, dar stiu ca ascunde ceva ce vrea sa imi spuna doar mie. A mai ramas doar Ilenia. Cu toti o fixam asteptand, dar ea sta cu chipul tintuit in pamant. Dupa cateva minute isi ridica privirea si arata de parca tocmai si-ar fi dat seama ca ne uitam la ea.
CITEȘTI
Blestemul alegerii
FantasíaImaginati-va ca sunteti in viitor, intr-o lume izolata de restul umanitati. Imaginati-va ca o noua era e pe cale sa inceapa, razboaie intre cele doua lumii, iar viata tuturor depinde de o singura persoana. O singura fata a fost blestemata sa aleaga...