ℂ𝕙𝕒𝕡 16 : Discharged

400 19 0
                                    

" Saya redha andai ini takdirnya ... "

"Baby, boleh tak jalan slow-slow ? Risau lah aku kau ni. Nanti jatuh macam mana ?" bebel Riyadh.

Rafanda mengurut pelipisnya. Pening dengar bebelan suaminya.

"Awak ni kenapa ? Bebel macam mak nenek. Saya ni dah sihat lah," kata Rafanda menjeling suaminya.

Riyadh meluku kepala isterinya. Peduli apa dia sakit ?

"Aww, sakit lah..." Rafanda meringis.

"Tahu pun sakit. Aku ni ambil berat pasal kau, kau kata aku bebel. Sukahati kau lah," kata Riyadh lalu terus masuk ke dalam rumah.

Rafanda terpempan. Aku nak usik jer...

Air mata yang bertakung di tubir mata sedaya upaya ditahan. Kenapa kau cengeng sangat ni ?

"Hikss... hikss... a-awak, saya min-ta maaf lah..." pinta Rafanda serba salah.

Takut suaminya terasa hati. Tak pasal-pasal dah tempah tiket ke neraka.

Riyadh yang mendengarnya terkedu. Niat dihati cuma mengusik supaya isterinya kembali ceria. Tak tahu pulak boleh sampai nangis.

Langkah kembali diatur ke arah si isteri. Ditariknya ke dalam pelukan dan rambutnya diusap perlahan.

"Shuhh... aku gurau jer, baby. Jangan lah nangis," pujuk Riyadh.

Rafanda mengeluh. Tangannya memeluk kembali si suami.

"Saya takut, saya tak nak jadi isteri derhaka," adu Rafanda.

Riyadh sembunyi senyum. Cengeng betul budak ni.

"Kau ni, aku main-main jer. Dah, jom masuk," tubuh itu terus ditarik masuk ke dalam rumah.

"Selamat pulang Tuan, Puan,"

Riyadh sekadar mengangguk. Rafanda dibawa ke dalam bilik untuk berehat.

Rafanda didudukkan di atas katil.

"Kau duduk sini, baby. Rehat elok-elok. Aku nak keluar," kata Riyadh.

Rafanda mencebik.

"Pergi mana ? Buat apa ? Takkan nak keluar sekarang ? Tinggalkan saya seorang ?" Rafanda memuncung.

Tak semena-mena muncungnya ditarik.

"Aku keluar kejap jer lah. Banyak tanya pula kau ni," balas Riyadh tersengih.

"Ishh, pergi lah sana. Keluar sana," Rafanda menolak tubuh suaminya.

Riyadh sudah menarik senyum.

"Okay baby, aku pergi dulu. Jaga diri baik-baik. Bye !" pintu ditutup.

Rafanda pula tercengang. Dia blah macam tu jer ?

Aku buat macam tu, supaya dia pujuk dan tak jadi keluar. Hmm, apa lah nasib jadi isteri dia ni.

Dah lah beku, dingin, garang, tegas pula tu. Nasib baik muka babyface, nampak comel sikit.

🖤🕷️

"Apa plan kita lepas ni ?" soal seorang jejaka lalu meneguk air minuman dihadapannya.

"Entahlah, rasa macam nak buat comeback," balas gadis itu sinis.

Jejaka dihadapannya berkerut dahi.

"Bukan you kata kononnya dah menyesal, ke ? Then buat apa nak comeback ?" soal si jejaka.

Gadis itu membuat roll eyes.

"Sukahati I lah. I cuma nak tengok, dia setia dengan I ke tidak. Tup, tup, ada betina lain," balas si gadis.

"You sendiri dah keluar dari hidup dia, sebab tak sanggup hidup susah dulu. Then sekarang, you tiba-tiba datang nakkan dia balik ? Huh, childish," kata jejaka itu menyampah.

Dulu sibuk dah tak tahan lah apa lah, bila lelaki tu dah senang, dia datang balik. Dasar perempuan gold digger !

"Biarlah I nak buat apa pun. Yang you nak sibuk apehal ? Ada I susahkan you ?" balas gadis itu riak.

Jejaka dihadapannya hanya menjeling menyampah.

"Okay fine, tapi I tak nak masuk campur. Ikut suka hati you lah," jejaka itu membalas pasrah.

Senyuman sinis terukir di bibir si gadis.

'Kau tunggu, kau takkan bahagia'

❦︎ 𝓑𝓮𝓻𝓼𝓪𝓶𝓫𝓾𝓷𝓰...

Aku Atau Dia [C]Where stories live. Discover now