ℂ𝕙𝕒𝕡 7 : Cemburu Ke , Awaknya ?

502 24 0
                                    

" Saya redha andai ini takdirnya ... "

Riyadh dan Rafanda berjalan masuk ke sekolah. Mata-mata yang memandang dihiraukan.

Tapi tidak bagi Rafanda. Jujur dia tidak selesa dengan pandangan-pandangan pelajar sekolah itu. Lagaknya seperti dia pembunuh.

"Baby, kenapa ni ?" soal Riyadh yang perasan Rafanda seperti tidak selesa.

"Ermm, takde apa," bohong Rafanda.

"Tipu baby," kata Riyadh tanpa nada.

"Takde, just... tak selesa. Diorang pandang macam tu," kata Rafanda jujur.

Riyadh tersenyum nakal.

"It's okay, baby. Come," terus dia menarik tangan Rafanda mengikutinya.

"Ahhhhh ! Tuan Quraisy Riyadh !" teriak Rafanda terkejut.

Kini mereka jadi perhatian. Rafanda terpaksa menunduk menahan malu. Telinganya juga terpaksa dipekakkan mendengar suara-suara sumbang yang sedang membawang.

🖤🕷️

Riyadh memerhatikan Rafanda dari jauh. Kelihatan isterinya sedang bergelak tawa dengan Aiman.

Kakinya ingin melangkah ke arah 'merpati sejoli' itu namun ditahan.

"Dia takde apa pun tu, kau biar jer lah," Riefqie bersuara.

Kenal sangat sahabatnya yang satu ini. Kalau dia sayang seseorang, memang sayang sangat-sangat lah !

Nak cuit sikit pun tak boleh :v

"Masalahnya tu bini aku, BINI aku," sengaja Riyadh menekan perkataan 'bini'.

Ilham yang dari tadi membaca buku mengangkat mukanya.

"Dia dah tahu ke tu bini kau masalahnya ?" soal Ilham tanpa nada.

Riyadh mengeluh dan meraup wajahnya.

Riefqie dan Ilham berpandangan. Ada-ada jer boss dia ni !

"Senang cenni, kau ambil Liya tu, kau kunci dia dalam almari. Nanti kau seorang jer boleh tengok. Takde lah kes jealous," sindir Riefqie selamba.

Riefqie mengangkat buku menutup wajahnya setelah mendapat jelingan maut dari Riyadh.

"Ati ! Eishh, tunggu !"

Ketiga jejaka itu mengangkat mukanya serentak dan memandang ke arah pemilik suara.

Hati Riyadh rasa panas dan terbakar. Melihat kesayangannya berkejaran dengan lelaki lain.

Lagi-lagi lelaki tu ex dia !

Macam mana kalau ex dia tu datang balik semata-mata nak ambil hati Rafanda kembali ?

Aishh, tak boleh jadi ni !

Kring Kring

Kesemua pelajar menengah bawah terdiri dari tingkatan 1, 2 dan 3 pun berlari masuk ke kelas masing-masing. Kantin kelihatan hampir kosong.

Aku Atau Dia [C]Where stories live. Discover now