ℂ𝕙𝕒𝕡 17 : Balik Kampung !

377 19 2
                                    

" Saya redha andai ini takdirnya ... "

"Assalamualaikum," langkah kaki diatur masuk ke dalam rumah.

"Mana Liya ? Rehat, ke ?" soal Syatilla.

Syatilla, Qistina, Riefqie, Ilham, Zayd, Nadim, Akid dan Ayden melangkah masuk tanpa dijemput. Dah biasa dah pun.

"Bik, Liya mana ?" soal Riyadh pada salah seorang bibiknya.

"Tak silap saya, Puan ada kat ruang tamu. Puan baru lepas makan," terang bibiknya itu.

Riyadh mengangguk dan menghadiahkan senyuman nipis kemudian beredar ke ruang tamu.

Rafanda yang sedang menekup muka di atas meja itu dipandang pelik.

"Baby..." kepalanya diusap manja.

Terpisat-pisat Rafanda bangun dari tidurnya sebelum jejaka disebelahnya dipeluk erat.

"Omo, omo, manjanya dia," usik Zayd.

Ketawa mereka dibuatnya dengan gelagat comel Rafanda.

"Mitch you," adu Rafanda manja.

Riyadh tersenyum lalu kepala isterinya diusal.

"Miss you too," pipinya dicuim sekilas.

"Euww, dah-dah lah drama korang ni," kata Qistina menjeling mereka berdua.

Apa ingat kami ni tunggul, ke ? Nak tengok drama free diorang pulak ?

"Hye guys, duduk lah," jemput Rafanda apabila terperasan kelibat mereka.

Tu lah, leka sangat bermanja. Tak sedar ada orang ni.

"Haih, kau tak nampak ke kawan kau yang cantik ni dekat sini ? Sampai hati kau lupa kawan," Syatilla membuat mimik sedih.

Rafanda membuat roll eyes.

"Tak dinafikan, aku lagi cantik," balas Rafanda selamba.

"Hello ? Plith lah, aku lagi cantik kot," Syatilla membalas sebal.

"Eh bila masa ? Aku lagi cantik dari korang berdua tau," sampuk Qistina.

Rafanda dan Syatilla berpandangan sebelum mereka bertiga berpandangan sesama sendiri.

"Hey no ! I'm prettier than you all !" balas ketiga gadis itu serentak.

Zayd, Akid, Nadim, Riefqie, Ilham dan Riyadh sudah menggelengkan kepala mereka. Adoi, pening lah macam ni !

Ayden takpe lah, dia sedap tidur dekat sofa belakang Rafanda. Awal-awal dah cop dulu. Hampeh betul !

"Girls, dah lah tu. Korang cantik jer lah. Kalau korang tak cantik, takdenya kitorang nak kawan dnegan korang bertiga," celah Ilham menghentikan perbalahan tiga sekawan itu.

Rafanda, Syatilla dan Qistina memandang Ilham dengan riak wajah

' seriously-boy ? '

Tiga gadis itu kemudiannya mencebik bibir dan bangun ke dapur. Malas layan.

Riyadh, Zayd, Akid, Nadim dan Riefqie memandang Ilham serentak.

Ilham menghiraukan pandangan mereka.

6 jejaka itu bangun menuju ke dapur. Apa lah bebudak tu buat kat dapur ?

Sesampainya di dapur, ternganga mereka dibuatnya.

"Weh, banyaknya makanan ! I love it !"

"Well, tengok lah siapa yang masak,"

Aku Atau Dia [C]Where stories live. Discover now