17,5. Fejezet

201 8 0
                                    

Már vagy három órája vezettem, és fogalmam sem volt, hogy hova tartok. Azt sem tudtam, hogy egyáltalán hol vagyok. Nem akartam visszafordulni, úgy éreztem, mennem kell. Hívott az ismeretlen.

A sötétben csak a velem szemben jövő autók lámpája világított, de ritkán jöttek szembe. Nem csodáltam, elvégre minek jöttek volna, késő volt már a kocsikázáshoz.

Egy közúti lámpa fénye tűnt fel a távolban, ami meglepett. Nem volt több fényforrás, csak a végtelen puszta előttem. Nem tudtam, hogy a lámpa hogyan került oda, egészen addig, amíg meg nem láttam egy fehér ruhába öltözött alakot alatta.

Meglepődve tapostam rá a fékre, még éppen időben, hogy ne üssem el. Leállítottam a motort, kiszálltam a kocsiból, hogy megkérdezzem, mégis mit csinál ott. Egyetlen hang sem jött ki a torkomon, amikor alaposabban végigmértem az alakot. A hosszú, hullámos, sötétbarna vagy inkább fekete hajú nő, mezítláb volt, és a ruhája leginkább egy fehér hálóingre hasonlított. Az arca elmosódott előttem.

- Várj - szólalt meg.

Fogalmam sem volt, hogy mire várjak, ekkor azonban villám cikázott át az égen. Hihetetlen látvány volt. Pont a szemem előtt történt. Általában csak a villanását láttam, most viszont a csóvája is jól kivehető volt.

A nő futni kezdett, én pedig követtem. Letért az útról, a végtelen szántóföldön futott tovább. Az égen közben folyamatosan villámok cikáztak, de nem dörgött, csak minden világosabb lett körülöttünk.

Gyorsabban akartam futni, hogy utolérhessem, ő viszont mintha tudta volna, hogy mire gondolok, kacéran felnevetett, és futott tovább. A villámlás egyre hevesebb lett, ő pedig megállt egy ponton.

Megálltam mellette, és közösen néztük a villámokat, egészen addig, amíg már nem zárt minket körül az egész. Mintha csak egy Faraday kalitka működött volna, úgy zártak körbe minket a fények, meghagyva egy körülbelül két méter sugarú kört nekünk.

A lány közelebb lépett hozzám, és megfogta a kezem. Hideg volt a keze, de az érintése, mintha áramot vezetett volna belém. Azt hittem, hogy szikra pattan a tenyerünk között, de nem. Ehelyett az arcomhoz nyomta az arcát, ami furcsán meleg volt a kezéhez képest. Behunytam a szemem, hihetetlenül megnyugtató volt a pillanat, ahogy ott álltunk. Hirtelen úgy éreztem, hogy ő mindent tud rólam, és én is mindent tudok róla. Elfordítottam a fejem, hogy összenézhessek vele. Ő elmosolyodott, és ekkor már nem volt idegen az arca. Élesen láttam minden vonalát. A lapos ívű homlokát, vékony szemöldökét, sűrű szempilláit, barna, csillogó szemeit, amiben a villámok tükröződtek. Pisze orra tágabb volt, ahogy mosolyra húzta telt alsó és a domború felső ajkát. A hajába vezettem a kezem, egyáltalán nem volt puha, olyan volt, mintha áramot vezető dróton húztam volna végig a tenyerem, mégis ez szó szerint is feszültséget keltett bennem. Ez a nő előttem pontos mása volt Isla Shepardnak.

- Nincs vége. Semminek sincs vége. Nincs vége a szerelemnek. Nincs vége az igazságnak, neked. Nekem.

Átszellemülten suttogta, többször egymás után. A kezem még mindig a hajában tartottam. Ő a vállamra tette a kezem, és újra elmosolyodott.

- Nem kell elmondanod, tudok mindent.

Fogalmam sem volt, hogy mit mondhatnék neki, de akartam valamit mondani, ezt határozottan éreztem.

- Annyi mindent tennék másképp - suttogtam.

- Jól csinálod. Ne hibáztasd önmagad érte.

Közelebb hajoltam, hogy megcsókolhassam, de az eddig csillapodott villámok hirtelen újra felcsaptak. Fényárral töltötték be a végtelen mezőt, Isla alakja pedig halványodni kezdett.

- Kérlek, vigyél magaddal!

Nem válaszolt, megfordult, és újra futni kezdett. Az ég teljesen megbolondult. A villámok össze-vissza cikáztak, de egy csepp eső sem esett. Isla egyre homályosabban látszódott, hiába követtem, és hiába világosodott az ég, ahogy egyre több és több villám jelent meg. Végül végleg eltűnt a fehér alakos nő a látóteremből.

BusinessmanWhere stories live. Discover now