MEMBURU CINTA I

4.3K 135 5
                                    

Bismillah, happy reading everyone💗

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bismillah, happy reading everyone💗

-ˋˏ ༻❁༺ ˎˊ-

Armel memandang dirinya di cermin. Setelah yakin dengan penampilan dirinya, dia mencapai beg tangan dan kunci kereta. Pintu bilik dibuka dan ditutup kembali. Kaki melangkah menuruni tangga untuk ke dapur.

"Breakfast kakak."

Armel angguk. Diletakkan beg tangannya diatas sofa setelah itu kaki melangkah ke meja makan. Diatas meja sudah tersedia sarapan yang telah disediakan mamanya.

Tarik kerusi, punggung dilabuhkan diatasnya. Tangan terus menyendok mi goreng masuk kedalam pinggan. Berhati- hati dia menikmati mi goreng masuk ke dalam mulut agar tidak mengotorkan bajunya.

"Kakak hujung minggu ni busy ke?" Soal mama mengambil tempat di hadapannya.

Garfu diletakkan diatas pinggan. Armel menggeleng kepalanya.

"Tak ada mama. Kenapa? Mama nak kakak bawa ke mana- mana ke?"

"Nak minta tolong kakak hantarkan Yan balik rumah sewa dia. Boleh ke?"

Tak memikir lama, Armel angguk bersetuju.

"Boleh je mama. Hujung minggu ni memang kakak tak ada buat apa- apa. Nanti kakak tolong hantarkan Yan ke sana. Mama nak pergi mana hujung minggu ni?"

"Mama dan papa nak pergi rumah Adik Am. Isteri dia dah bersalin." Jelas mama tentang aktivitinya hujung minggu itu.

"Mak Usu dah bersalin ke? Bila lahirnya?"

"Pagi tadi. Isyak malam tadi kena warded. Pukul dua pagi dah masuk labour room sebab dah muncul tanda- tanda nak bersalin tu. Pukul tiga pagi baru baby selamat lahir."

Tersenyum Armel mendengarkannya. Dia salah seorang yang tidak sabar menantikan kelahiran anak Pak Usu-nya. Pak Usu, adik kepada mama yang menetap di Johor.

"Alhamdulillah. Nanti lepas hantar Yan hujung minggu ni kakak terus turun Johor lah."

"Kakak tak penat ke? Dah nak kena memandu ke Pahang. Balik tu nak turun Johor pula. Penat tu drive sorang- sorang." Mama mempamerkan wajah risaunya.

"Insha Allah tak. Kakak dah biasa lah mama jalan jauh sorang- sorang." Armel menyakinkan mama. Dulu sewaktu dia belajar memang dia sering ulang alik dari rumah sewa balik ke rumah. Sebab tu dia tak ada masalah kalau nak kena memandu jauh keseorangan. Dia sudah terbiasa.

"Kalau dah kakak macam tu okaylah. Tapi make sure update dekat mama dan papa setiap masa." Armel tersenyum kecil mendengarkannya. Dia kembali menyuap mi goreng ke dalam mulutnya. Bersih saja pinggan, sehelai tisu di dalam kotak ditarik.

KOMPILASI CERITA PENDEK [EDISI 2]Where stories live. Discover now