Přesvědčit rodinu Štíroocasé, která s ní byla na hlídce a kterou dohnali – jednalo se o tři kocoury, bratry, z nichž jeden byl jejím otcem – bylo o dost jednodušší, než Krkavčí čekala.
Narozdíl od Štíroocasé, která byla plná hněvu a nedůvěry, oni vypadali především... Zoufale. Ochotní udělat cokoliv, aby konečně utekli Bezhvězdnému klanu.
Stejně jako Štíroocasá, taky byli hubenější, než bylo v období hojnosti zvykem.Přesunuli se do lesa a tam si našli kryté místo mezi několika kmeny stromů a větvemi keřů. Princ také hlídkoval a kontroloval, jestli se někdo neblíží.
,,Potřebujeme se dostat do hor," vysvětlovala Krkavčí jejich plán. Mluvila tiše, aby neupoutala pozornost. ,,Jenže hranice je nejostřeji sledována a my si nesmíme dovolit, aby nás někdo chytil. Nebyl by pro mě a Prince problém vyřídit jednoho, dva elitní válečníky, ale odmítám cokoliv riskovat. Potřebujeme odlákat pozornost, abychom se mohli vypořádat se zbytkem, co tam zůstane."
,,Chcete nás využít jako návnadu?" Zasyčela Štíroocasá, pořád silně nepřátelsky naladěná. Krkavčí si ji změřila pohledem a vzpomněla si na Jitřní tlapu a Motýlího drápa. Princ nebyl jediný, kdo je ztratil. A tahle kočka se s tím nedokázala vyrovnat jinak, než pomocí vzteku. No, s tím Krkavčí cítila. ,,Abyste mohli zdrhnout? Ani náhodou!"
,,Tohle je moje území," připomněla Krkavčí Pěvkyně. ,,Znám tu každou část země, každý strom a každý keř. Nedaleko hranic, po cestě k horám, je propast. Není dost hluboká na to, aby kočky, které do ni spadnou, zemřely, ale dost hluboká na to, aby jim nějakou dobu trvalo se dostat ven."
,,Jo, jako kdyby snad elitní válečníci byli tak hloupí, aby si nevšimli propasti," zamračila se Štíroocasá.
,,Taky jsem se zapomněla zmínit, že tu propast obklopují velmi husté keře," dodala Krkavčí. To byla její práce. Když tu propast objevila, říkala si, že by se mohla někdy v budoucnu hodit. Sbírala v lese semínka různých keřů a rostlin a pak je nechala vyrůst přesně u propasti. Nevěděla, jestli jí to někdy k něčemu bude, ale nyní se ukázalo, že to byl velmi předvídavý krok. ,,Stačí se prohnat těmi keři, okamžitě se zastavit a uhnout na stranu, zatímco oni nebudou mít tušení, že běžíte k nějaké propasti."
,,Co když jich za námi poběží víc a když uslyší, že jeden z nich spadl, zastaví se?" Zeptala se Štíroocasá. Jako kdyby se snažila na všem najít chybu. Krkavčí to ale uměla ocenit – tyhle vlastnosti se daly dobře využít při hledání skrytých vad v různých plánech.
,,Tak se uvidí, jak umíte bojovat," odpověděla Krkavčí chladně.
,,Je to příliš riskantní," namítl Písek, drobný, zlatý mourek. ,,Příliš mnoho možností, jak by nás chytili."
Jeho bratři přikývli.Byla pravda, že to nebyl ten nejlepší plán, který kdy vymyslela. Snažila se přijít s něčím lepším – včetně zahraného zajetí ji a Prince, či jednoduše bitvou na hranicích – ale všechno to bylo o dost nebezpečnější než to, co navrhla. Princ by se pravděpodobně dokázal dostat do hor nepozorovaně. Ale ona prostě tyhle schopnosti neměla a věřila Princovým slovům, že jsou hranice opravdu dobře hlídané.
,,Nic jiného pro vás nemám," pokrčila Krkavčí Pěvkyně rameny. ,,Buď tohle, nebo se můžete vrátit do Bezhvězdného klanu a čekat na svůj osud, ať už bude vypadat jakkoliv."
,,Slíbila jsi, že se dostaneme bezpečně pryč, aniž by nás Lovcovy kočky dostaly," namítla Štíroocasá a i ona měla v hlase zoufalý osten. ,,Tohle... Tohle se slovu bezpečně ani zdaleka nepřibližuje!"
ČTEŠ
Píseň Krkavce(WaCa FF)✓
RandomPokračování příběhu Princ Hlubiny. ,,S ohněm nejde bojovat ohněm." ,,V tom případě máme štěstí, že ani jeden z nich není oheň." ,,Jsou zlí. I ona bude, po tom všem. Může způsobit stejné škody." ,,Možná. Ale někdy... Někdy, když všechno ostatní sel...