Prologue

121 10 13
                                    

"Adi!" Sigaw sa akin ni Frances nang makita niya ako. Niyakap niya ako ng mahigpit. Wow, miss na miss?

"Hi, France! Miss na miss mo ata ako," niyakap ko siya pabalik.

Nagkatinginan lang kami ni Frances ng iilang segundo. We came back to our senses when somebody shouted. Tama nga ako, si Icah iyon.

"ADELAIDE CLAIRE!" Tumili siya at lumapit sa akin. I didn't want to make a scene but her scream made people look at us.

"You really didn't have to mention my full name, you know?" I hugged her. "Na-miss ko talaga kayo. Like as in."

"Kung kami nga na-miss mo, mayroong mas naka-miss sa'yo." Seryosong sabi ni France.

Sino?! Sino pa bang makakamiss sa akin bukod sa kanila? E, sila lang naman ang naka close ko.

Church was about to start that's why I already went inside. I was wearing a mint-green flowy dress that ended above my ankles, a white handbag and white sandals with 4-inch heels. Nobody was inside so I was seated on the first seat. As the usual, I started with my own personal prayer before anything else.

My prayer lasted for 5 minutes before I opened my eyes again. Little did my eyes know that they'll be shocked on what they'll see. I turned to my right when I sensed that someone was already seated on the first seat on the boys' side.

He's still here.

*****

He Was My UmbrellaTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon