Yediğim yumrukla patlayan dudağıma peçete tutarken hücremin kapısının açılmasıyla irkildim.
Gördüğüm kişi benimle aynı boylarda olan kıvırcık kızdı. Bana doğru geldi,bu sefer kendimi zorlayarak geri adımlamadım. Onlardan bu kadar korktuğumu bilsinler istemiyordum.
Bana bir kağıt uzattı, "Bunu imzalayacaksın. Görüşçünün adı Salih Aslandemir,sana bir paket verecek. Bize getireceksin. Görüş yarın bir buçukta."
Elime tutuşturduğu kağıt ve tükenmez kaleme baktım, "Be-ben yapamam,yakalanırım." dedim yalvarırcasına kızın suratına bakarken.
"Ölmek istiyor musun?" dedi. Düşünmeden kafamı iki yana salladım,gülümsedi "O zaman yapacaksın." omzumu patpatlayıp çıktığında kâğıda bakakaldım.
Siktir be!
/////////
"Dikkat,dikkat! A1/A2 Blok Havalandırma Saati 5 dakika içinde başlayacaktır."
Duyduğum duyuruyla elimdeki kağıdı kalemle beraber yorganın altına sakladım,hâlâ karar verememiştim.
Ya yakalanırsam? Daha davam bile belli değildi,belki de suçsuz sayılacaktım?
Hücremden çıktığımda ordaki kadınlardan birkaçının gözü bana döndü,umursamamaya çalışarak diğerlerinin gittiği yönden gittim.
Bir kapı göründüğünden oradan dışarı çıktım,sonunda temiz hava alırken derin bir nefes çektim içime.
Bir köşeye geçip duvara yaslanarak yere oturdum. Kafamı kaldırıp gökyüzünü,bulutları izlemeye başladım. Mavi gökyüzü ve üzerinde gezinen yumuşak bulutlar;bu görüntü beni hep sakinleştirmiştir.
///////////
Havalandırma bittiğinde bloğa girdim,hücreme geçmeden önceden de yapmaya heveslendiğim lakin yapamadığım çayı yapmak için bir poşet çay açtım. Kettle'dan kaynar suyu bardağa döküp boş olan bir masaya oturdum.
Çayımdan bir yudum almıştım ki karşıma birinin oturmasıyla bardağı masaya indirdim.
"Selam." dedi karşımdaki kadın,yaşı ilerlemiş bir kadındı. Onun hemen yanına başka bir kadın oturduğunda ona da baktım,daha genç duruyordu ve uzun dalgalı saçları vardı."Merhaba." dedim kısık sesle.
"Ben Nermin," dedi daha büyük görünen kadın, "bu da Büşra." diye devam etti.
Kafamı salladığımda bana sorar gibi bakmalarıyla "Almila ben de." dedim gülümseyip. Onlar da bana gülümserken "Ne güzel isim." dedi adının Büşra olduğunu öğrendiğim kadın. Ona teşekkür ettim.Saniyelik bir sessizlikten sonra "Kimin tarafında olacağına karar verdin mi?" dedi Nermin.
Ona anlamamış bir ifadeyle baktığımda "Tomris mi Zerrin mi?" diye devam etti.
"Ah,ben.. " durup derin bir nefes aldım, "Sadece huzurluca burda kalıp sonra çıkmak istiyorum. Zaten büyük bir suç işlemedim." dedim,nefsi müdafaa büyük bir suç değildi,suç değildi ki amk?
Büşra güldüğünde ona baktım, alaylı veya düşmanca bir gülüş değildi, dostçaydı. "Burda öyle bir şey mümkün değil." dedi.
"İkisinden birini seçmelisin." diye Büşra'nın sözünü devam ettirdi Nermin.
"İkisi de birbirinden beter." dedim kısık sesle söylenerek.
"Aslına bakarsan Zerrin daha da beterdir. Bencildir Zerrin,kendi kıçını kurtarmak için herkesi yakabilir."
"Tomris ise korur kendi tarafındakileri,destek çıkar. Yapman gereken tek şey o ne derse yapıp ne olursa olsun Zerrin'in işine gelecek bir şey yapmamak." diye devam etti Nermin.
Kafamı kaldırıp Nermin'e baktım,yalan söylüyor gibi bir hâli yoktu. "Bu kadar koruyorsa bana neden zorla bir şeyler sokturuyor içeriye?" dedim kısık sesle,biri duymasın diyeydi.
"Eğer onun korumasını istiyorsan haketmelisin. Dediğim gibi,bana sorarsan ne derse onu yapmalısın. Zerrin'in karşısına çıkabilecek tek kişi o,kendini yakmamalısın. Çok küçüksün daha." diye destekledi Nermin'i Büşra.
"Kaç yaşındaydın canım?" dedi Nermin dostça bir sesle. "19"diye cevap verdim ona.
Henüz 19'umdaki ikinci günümde olduğum bilgisini vermeye gerek duymadım.Biraz daha onlarla konuştuktan sonra izin isteyip odama gittim,duş almak istiyordum. Havlumu,şampuanı,altta kaldığı için ilk baktığımda göremediğim lifi ve giyeceklerimi alıp bir gardiyana sorarak yerini öğrendiğim duşlara gittim.
Kabinler camdandı ve sadece özel bölgelerimizi kapatacak yerler saydam değildi. Ayrıca yanyanalardı yani biriyle yanyana duşa girerseniz birbirinizin yüzüne bakabilirdiniz.
Bir tanesine ilerleyip içine girdim,kıyafetlerimi çıkartıp suyun gelmeyeceği bir köşeye attım. Kapı sesiyle kafamı kaldırdım,gördüğüm kişi vücudumun gerilmesine sebep olmuştu,buz gözlü.
Beni görünce duraksasa bile benim girdiğim kabinin yanındakinin bir ardındakine gidip üstünü çıkarttı. Ona bakmayı kesip önüme döndüm. İç çamaşırlarımı da çıkardığımda
kafamı çevirip ona tekrar bakma ihtiyacı duydum. O da direkt benim yüzüme bakıyordu.Boyu 1.80'in üstündeydi sanırım. Sonra bir anda aklıma geldi,o bu kadar uzunken görüş açısında saydam olmayan kısımlar benim dizlerime falan geliyordu, her yerimi görebildiği düşüncesi beni kızartırken zorla da olsa önüme dönüp suyu açtım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mahkum (gxg)
RomanceSoğuğundan titreyebileceğim gözlerine zorla da olsa baktım,yüzünde öyle bir sırıtış belirdi ki ondan altıma işeyebileceğim kadar korktuğumu anladığına emin oldum.