Konuşma

3.8K 238 19
                                    

Sabah anonsla uyanıp yatağımı topladım.
Odadan ilk defa sırf sayım için değil yeni arkadaşlarıma bakmak için çıktığımda yalnız olmamak hoşuma gitmişti.

Her zaman oturdukları masadaydı hepsi,Tomris masanın üstüne oturmuş,oturaklara ayaklarını koymuştu,diğerleriyse oturaklardaydı.

"Günaydın kankiii!" Pelin'in neşeli sesiyle gülümsedim. "Günaydın"

"Ee,ilk görevin hakkında ne düşünüyorsun?" kendi söylediğine gülen Pelin'le bende gülmüştüm, "Korkunçtu. Elimde hâlâ kokusu varmış gibi geliyor;5 kez yıkamama rağmen."

Masadakiler söylediğime gülerken Su "Abartmışsın biraz." dedi.
Gülerken aklıma gelen şeyle ciddileştim,"Canım istemez değil mi?"

Bu sefer önceden gülmemesine rağmen kendini tutamadan buz gözlü de gülmüştü, "Elinde tuttun diye bağımlı olacağını düşünmüyorsun değil mi?"

Bunu söyleme şeklinden olmayacağımı anlamıştım,rezil olmayayım diye gülüp "Şakaydı canım." dedim.

Sayım için görevililer içeri girerken kızlar masadan kalkıp soraya geçmek için hareketlendi.

Tomris'in yanımdan geçerken "Hiç yalan da söyleyemiyorsun ha." demesiyle kızardım.

\\\\\\\\

Bu sefer kendi yemeğimi almak için sıraya geçmiştim. Arkamdaki Su,hem kendine hem de Pelin'e tepsi alırken ben Büşra için alıyordum.

Doldurduğum tepsilerle her zamanki yerime oturup karşımdaki Tomris'in solunda kalan Büşra'ya tepsisini verdim.
"Teşekkürler canım."
"Rica ederiim."

\\\\\\\
Yemeklerimizi yerken içeri giren Zuhal'le Zerrin'in masasındakiler ayağa kalktı. Bize kuduz köpek gibi bakarak arkadaşlarına "Otur kardeşim,biz alırız tepsini." gibi şeyler söylüyorlardı.

Zuhal'in alçılı koluna bakarken buz gözlü alayla "Geçmiş olsun Zuhal,noldu?" dedi. Söylediği şey üzerine Zuhal tıslayarak "Köpek ısırdı köpek." deyince onların masasındakiler gülerken Tomris'in yüzüne de alayla bir gülümseme yayıldı; "Dikkat et ısırmasın bir daha,taktı mı takıyor köpekler de. Öldürene kadar bırakmıyor." dediğinde Zuhal'in yüzündeki gülümseme solarken yerine oturdu.

Zerrin "O köpekler biraz şımardı,ben eğitmesini iyi bilirim ama." dediğin Tomris kahkaha atıp "Nenem sen yaklaşma bence hiç,havlasa kalpten gidersin senin atar yaşları geçti yani." dediğinde bizim masadakiler güldüler.

"Yeter kesin yemeğinizi yiyin." diyen gardiyanla biraz daha atışıp sustuklarında bende yemeğime döndüm.

"Kızlar tetikte olun,yalnız gitmeyin bir yerlere. Bu Zerrin karısı çektirecek bize."

"Eyvallah."
"Eyvallah."

\\\\\\\\\\

Yemekten sonra kızlar biraz otur dese de odama gitmiştim,kitap okumak istiyordum sebepsizce. Kitabımı açıp okumaya devam ettim.

Odamın kapısı açıldığında kafamı kitaptan kaldırdım. Gördüğüm kişiyle hızlıca doğruldum.

Buz gözlü kapıyı arkasından kapatıp yatağıma oturdu, "Naber?"

"Eh,ne kadar iyi olunursa sanırım."
"Benden korkuyor gibisin."

Bir anda söylediği şeyle duraksadım,beklemediğim için bir dakika kadar cevap veremedim.
"Öyle mi görünüyor?"
"Yani,gözüme bile bakmıyorsun." dedi. Söylediği şeyle çarşafımda olan bakışları gözlerine çıkardım.

Bu olaya üzülmüş gibi değildi,ses tonu da bakışları da stabildi.
Öylesine söylüyormuş gibiydi hatta.
"Önceden çok iyi şeyler yaşamadık." dedim söyleyecek bir şey bulamayıp.

"Anladım."
Birkaç saniye sustu,sonradan "Duruşman ne zaman?" dedi, "Bilmiyorum,sormayı unuttum."

"Avukatına söyle de görgü tanığına karşı çıkabilecek,doğruyu anlatacak birini bulsun."

Söylediği şeyle burukça güldüm, "Mahalle full sapıkları içeriyor,kimse söylemez böyle bir şey. Hatta adamın bize dokunmasına izin versem birileri gelip 'Sonra bize de ver' bile derdi kesin."

Söylediğim şeyle "Pezevenkler." diye tısladı.
"Ama yine de söylerim,sağol."

"Burada uzun süre kalacaksın velet,artık düşman edinmemeyi kafana takamazsın. Salla,eğlenmene bak. Benim daha 15 yılım var,bir şey yapamazlar sana."

Söylediğiyle gözlerim büyüdü, "Ne kadarını yattın ki?"

"5 yıl yattım,20 yıl cezam."
"Naptın da o kadar verdiler?"
Meraklı sesime karşın gözleri sertleşti,artık o arkadaş canlısı bakışları atmıyordu yüzüme, "Yanlış bir şey söylediysem kusura bakma,seni üzmek istemezd-"

"Üzemezsin istesen de,fazla önemseme kendini. İşin olmayan konulara da burnunu sokma bir daha."

Yatağımdan kalkıp gittiğinde arkasından bakakaldım,hay amk ya!

"Dikkat,dikkat! A1/A2 Blok Havalandırma Saati 5 dakika içinde başlayacaktır."

Duyuruyla oflayarak yatağımdan kalkıp kapıyı açtım. Kızların oturduğu masaya oturduğumda buz gözlü masada yoktu.

"Kıvırcık seviyorum ben hem."
Su'nun Pelin'e aradan bakış atarak söylediği şeyle Pelin de bıyık altından gülümseyip "Bende ya,düz ne öyle saçma sapan." demişti.

"Çıkalım hadi." Bir anda arkamdan gelen sesle irkildim.Arkamı döndüğümde buz gözlüyü gördüm,o bana bakmazken herkes masadan kalkınca bende kalktım.

\\\\\\\\\\\

Kızlarla beraber dışarı çıkarken Pelin kolunu omzuma attı, "Ne konuştunuz Tomris'le~"

Ona ters ters baktım,"Ne konuşacağız ya."
"Bilmeem ki."
Ona inanamaz bir şekilde bakarken "Az kalsın dayak yiyecektim." dedim.

"Ne?" Saçma salak surat ifadesi ciddiye dönerken "Neden içeri girdiğini sordum,tersledi. Dayak yiyecektim."

"Salak mısın kızım,tanıyamadım mı hâlâ? Öyle şeyler sorulacak kız mı o?"

"Ne bileyim ya."
Birkaç saniye sonra Pelin "Cinayetten girdi,ama kimse neden işledi,ne yaptı bilmiyor. Hakime bile anlatmamış diyorlar,o yüzden ağır tahrikten falan azaltılmadı da ceza. Bir kendisi biliyor yani."

Vay be der gibi baktım,bu sırada avluya çıkmış oturacağımız merdiven gibi olan yere yürüyorduk.

Oturduğumuzda artık Tomris duyabileceği için konuşmayı da kesmiştik haliyle. Kafamı kaldırdığımda bize kuduz köpek gibi bakan Zerrin'in ekibini gördüm.

Tormis onlarla alayla gülerken onlardan bazıları bizim ekipten bazılarına tutulmuş "gel." dermiş gibi işaretler yapıyordu.

Birkaç dakika sonunta Tomris,Pelin'e "Pelin bizim aletleri getir,bunlar pis dalacaklar belli." dedi.

Mahkum (gxg)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin