•Vote ve yorumları unutmayın,iyi okumalar.🖤
Akşam yemeğinden sonra yemekhaneden çıkıp bloğa yürümeye başlamıştım,Rüya da beni takip etmişti.
Koridorda ilerlerken "Biraz masada oturmak ister misin?" dediğinde başımı çevirip göz bebeklerinin belli olmadığı siyah irislerine baktım.
"Yok,sağol."Kaşları hafifçe çatıldı,fakat sonra düzeltti. "Almila,ne kadardır çıkmıyorsun odandan. Kahve yapayım?"
Kaşlarım çatılırken "Kahveyi nerden buldun?" dedim. Burada "Kahve" idarenin sağladığı bir şey değildi,yani akrabalarınızdan biri sizin için getirmeliydi. Aklım hemen Rüya'nın ailesine kaydı. Tabii "Buradakilerden birinin,aramada buraya bir yere atmışlardı,seversin diye aldım." dediğinde planlarım suya düştü.
"Severim." mırıldanmamla gözleri parladı. Kahve severdim,tabii buraya girdiğimden beri hiç tadamamış olsam da..
"Güzel,hadi gel." Bileğimden hafifçe tutup beni en yakın masaya ilerlettiğinde ona engel olmadım,sürekli o hücrenin duvarlarını görmekten sıkılmıştım zaten.
Beni masaya oturtup kendisi kettleın yanına gitti. Öylece oturup onu beklerken ortak alanı gözlerimle süzdüm. Kızların hiçbiri yoktu,elimde olmadan nerede olduklarını merak etmeye başlasam da önüme konulan nescafeyle onlar hakkında düşünmeyi kestim.
Rüya karşıma oturduğunda kendisine yapmadığını fark edip "Kendine neden yapmadın?" dedim.
"Bir tane vardı."
Kaşlarımı çatıp "Kahve sevmez misin?" dediğimde "Severim." diye yanıtladı.Kahve sevmesine rağmen bana vermesi şaşırtıcıydı,büyük ihtimalle uzun süre boyunca eline geçen tek kahve içme imkanı bu olacaktı.
"İç istersen." dediğimde "Hayır,sana yaptım."Bir yudum alıp önüme bıraktığım kupadan elimi çekip "Kendine de çay falan koysaydın bari." dedim.
"Çay sevmiyorum.""Ya sen iç o zaman bunu,ben çay da severim zaten."
"Almila,iç hadi."
Bıkmış ses tonunu duyunca daha fazla ısrar etmeden omuz silktim."Pelinler yok."
Neredeyse fısıltı halinde söylediğim cümle konu açmak içindi,fakat ağzımdan çıkan cümleden anında pişman oldum. Ezik gibi hâlâ onları düşünüyormuşum gibi duracaktım."Özlüyor musun Pelin dediğin kızı?"
Gözlerimi masadan kaldırıp yüzüne baktığımda gözlerindeki bakıştan pek bir şey anlamadım. Yine de merak tınısı hissetmiştim.Omuzlarım düşerken sıkıntılı bir nefes verdim,"Evet." dedim sonunda. Özlüyordum.
"Pelin benim için özeldi,gruptaki herkesi severdim ama Pelin.. başkaydı işte."
"O senin için bu kadar önemliyken,seni dinlemeye zahmet edecek kadar değer vermemiş sana."
Ağzından çıkan sözler canımı yaksa da karşımdaki kadına kızamadım,yanlış değildi çünkü söyledikleri.
"İnsanlar böyledir."
Sesi keskinleşirken yumuşak tınıdan eser kalmadı,"Tembel domuzlar."
Nefretle dolan sesi beni ürkütürken belki de ilk defa Rüya'nın gerçekten ne olduğunun farkına vardım; Ondan önce düzenli hayatları olan insanları acımasızca öldüren bir manyaktı o.Düşündüklerim içimi titretirken o benim suratıma bakmadan konuşmaya devam etti, "Seni dinlemek,arkadaşlarına karşı gelmek demekti. Bu yüzden yapmadı. Seni dinlemedi,çünkü bu onu uğraştıracaktı. Diğerlerinin yaptığı gibi seni mahvolmuş şekilde bırakmak kolay geldi ona."
Birkaç saniye yüzünde gezindi gözlerim,gerçekten bana karşı olan yumuşaklığını şimdi daha iyi ayırt edebiliyordum.
"İyi misin?"
Sonunda konuştuğumda sesim titredi. O da az önceki tavırlarının farkına varmış gibi saliselik kaşlarını çatıp sonrasında hemen o "yumuşak maskeyi" taktı.
"Pardon,seni o şekilde bırakmalarına sinirliyim sadece." Sesi bambaşka bir insanmış gibi bir anda yumuşacık olduğunda kaşlarım çatıldı,sanki az önce konuşan kendisi değilmiş gibiydi.Kahveden sonunda bir yudum daha aldım. Onun gözleri yüzümde dolaşırken kahvenin tadını bile çıkaramıyordum çünkü az önce gerçekten gerilmiştim.
"Korkuttum mu seni?"
Kahveyi bırakırken ne söylemem gerektiğini düşündüm. Sonunda normal davranmanın en iyisi olacağını düşünüp dürüst oldum.
"Biraz."Kaşları hafifçe çatıldı fakat yumuşak bakışları hâlâ yüzünde olduğundan bu sefer gerilmedim. "Üzgünüm." dedi.
Bembeyaz tenli eli masadaki elimi bulduğunda gözlerim ellerimize düştü. Elimi hafifçe tutup "İnsanları korkutmak eğlenceli," dediğinde gözüm yüzüne çıktı.
"Ama seni korkutmak hoşuma gitmiyor."Gözleri yüzümü turladı, "Ne farkın var bilmiyorum Almila,benim için bir insandan iğrenmemek fazla yeni. N'apmam gerektiğini bilmiyorum. Kusura bakma."
Cümleleri çok anlayışlı gelirken sesi o kadar düzdü ki ne hissetmem gerektiğini anlayamıyordum.
"Tamam." dedim yalnızca.
"Ben uyuyacağım."Cevap vermesini beklemeden kahvemi önüne itip ayaklandım,hücreye ilerlerken bloğa giren Pelin adımı söylediğinde ona baktım.
Gözleri benimkilerle buluştuğunda yanıma geldi. Ben de o sırada tamamen dağılmış yüzüne bakıyordum.
Fena dayak yemişlerdi."Tomris revirde." dediğinde kaşlarımı çattım. "Bıçaklandı,hayati bir yerinden değil fakat kötü durumda. Bizi yanına sokturmuyor. Senden sonra fazla agresifleşti."
Kaşlarım çatık şekilde bunu neden bana söylediğini düşünürken sonunda aklımdaki soruya cevap verdi.
"Tomris,seni çağırdı. Su da sana neler döndüğünü anlatacağını söyledi; Zerrin'in yanına tek başına gitmiş fakat bize neden gittiğini anlatmıyor. Ne döndüğünü öğrenmemiz gerek."Tomris,Zerrin'in yanına tek mi gitmişti? Neden?
Pelin'in suratında gözlerimi gezdirirken düşünüyordum. Gidip bunu soğuk şekilde sorup çıkabilirdim.
Gözlerim çaprazımızdaki masada oturan Rüya'ya kaydı. O zaten benim gözlerime bakarken az önce önüne ittiğim kahveden bir yudum alıyordu.
Bir insan başkasıyla bakışarak konuşabilir mi? Konuştuk."Yok Pelin."
Arkamı döneceğim sırada kolumdan tutup "Lütfen,Almila. Biliyorum,aramızda hallolması gereken şeyler oldu fakat gerçekten acil olmasa senden bunu istemezdim."
Yüzüm biraz daha ifadesiz hâle geldi."Ben revirdeyken herhangi biriniz öldüm mü kaldım mı diye hemşireye sormayı bile akıl etmemişken benden bunu istemen yüzsüzlük."
Kolumu elinden kurtarıp hücreme girdiğimde bunun yapılması gereken olduğunu düşünüyordum. Sadece bakışıyla bana bu aklı veren Rüya'ya bir ara teşekkür etmeyi aklımın köşesine not ettim.
•Bölümler gecikiyor,farkındayım. Kusura bakmayın. Ne yazasım var ne de yazacak zamanım oluyor.
•Almila'nın Pelin'e olan tavrını haklı buldunuz mu?
•Rüya'nın söyledikleri hakkında ne düşünüyorsunuz?
•Almila,Tomris'in yanına gitmeli miydi?
•Tomris,Zerrin'in yanına neden tek başına gitmiş olabilir?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mahkum (gxg)
RomanceSoğuğundan titreyebileceğim gözlerine zorla da olsa baktım,yüzünde öyle bir sırıtış belirdi ki ondan altıma işeyebileceğim kadar korktuğumu anladığına emin oldum.