Ya hep Ya hiç

87 7 122
                                    

İyi okumalar sevgili dostlarım, yoldaşlarım...

Hiç ummazdım senden önce
Issızdım, bahtsızdım, ışıksızdım
Sevgilim sensiz anlamsızım

01.27


Martin Eden, en sevdiği kitap; güveçte karışık kavurma en sevdiği yemek, yeşili çok sevdiğini söylüyor ama hiç kullanmıyor. Zaten öyle de değil midir? En sevdiğin en göstermediğindir! Sayılara bindirdiği bir anlam yokmuş ama olsaydı kesin 7'yi seçermiş, kesinlikle benimle bir alakası yokmuş! Korkuları yok, en azından duygusal korkuları! Takıntısı işiyle alakalıymış. Mükemmeliyetçi olduğunu söylüyor ama ben buna inanmıyorum! İşi konusunda belki olabilir ama normal hayatta mükemmeliyetçi birisi değil! Herkese hak ettiği gibi davrandığını söylüyor, bu yüzden soğuk ya da somurtkan olduğunu kabul etmiyor! En büyük hayallerinden biri tüm dünyayı gezmekmiş ama toplasan belki 15 ülkeyi anca gezmiş, ona da gezilmek denilirse! En sevdiği çiçeğin ne olduğunu söylemiyor! Papatya değilmiş!? Her kitabının arasına yerleştirdiği papatya nasıl olur da en sevdiği çiçek olamaz anlayamıyorum. Yine de buna çok takılmadım. İçimden bir sesse ısrarla en sevdiği çiçeğin Lavinya olduğunu söylüyor! Sevdiğim kadının ismi bir çiçek olsa ben onu enlerime yerleştirmezdim mesela?

Kitapların arasına not almayı çok seviyormuş. Ona göre o kadar saçma noktalar varmış ki bu şekilde sanki kitapla konuşuyor gibi oluyormuş! Bu onun rahatlama şekliymiş! Ve son olarak da sandal suyuyla yıkanmıyormuş, sandal sadece parfümünde varmış!

"Hazır mısın benim için en önemli soruyu soruyorum?"

Sipariş ettiği sufleden bir kaşık alırken başıyla onayladı!

"En sevdiğin şarkı?"

"Yandım!"

"Pera?" diye sordum başıyla onayladı!

"Garip..."

"Neymiş garip olan?"

"En sevdiğin şarkının, bir aşk şarkısı olduğunu tahmin edemezdim!"

Kaşları çatıldı.

"Niye ki?"

"Bilmem daha çok yabancı şarkıları dinleyen insan hissiyatı veriyorsun, hatta yabancıların da bilinmeyen şarkılarını!"

Dudak büktü.

"Bilmem yabancı şarkılar o kadar da etkileyici gelmiyor!"

İnanamayarak kaşlarımı kaldırdım.

"Senin ki peki?"

"Belki de dönerim!" diye yanıtladım onun cevabını.

"Sertap Erener'in şarkısı!"

"Seninki de aşk şarkısı!" dedi tekdüze bir sesle!

Onunla bu konu hakkında tartışmayacaktım, bana kalırsa bir aşk şarkısı değildi. Bana göre bu şarkı aşktan çok bir anneyle kızını anlatıyordu...

Birden, "Peki hiç aşık oldun mu?" diye sordum! Öyle de sorulmazdı ama soruverdim! Ne yapayım merak ediyorum! Belki Megumi'dir, ona aşık olmuş sonra içine gömmüştür!?

"Bir kere..." diye mırıldandı. İçimi neden bilmiyorum ama bir kıskançlık kapladı, aşık olabilirdi bunda sorun olmamalıydı! Sana aşık olmamasında sorun yok mu? Yok, biz birbirimizin hiçbir şeyiyiz. İnsan hiçbir şeyine aşık olmaz.

"Güzel miydi?"

İlk sorumun bu olması da çok saçmaydı, tabii ki güzeldir Lavin! Adam yakışıklı herifin teki! Keşke çirkin olsaydı!

BİR AVUÇ YALAN 🌌Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin