16. Šrámy na duši

127 8 0
                                    

Adam nakonec domluvil pro děti hlídání na večer s Alicí. Chtěl si Sid v baru pořádně pohlídat. Alice se na čas strávený s vnoučaty moc těšila. Pro Sid to bylo docela překvapení. Když přišla po práci do bytu, první na koho narazila, byla právě Alice s Adélkou v náručí. Adama nikde neviděla. "Ahoj mami. Co ty tady?" překvapení bylo znát i v jejím hlase. "Ahoj Sid. Adam mě poprosil, jestli bych nemohla pohlídat děti až půjdete do baru." "Hm. A kde vůbec je?" pokračovala Sid ve svém výslechu.

"Tady." ozval se najednou Adam a vyšel z koupelny. V náručí držel Arturka zabaleného do ručníku. "Malému princi jsem trochu hůř dal plínu, tak jsem ho musel opláchchnout. Ahoj." pozdravil Adam a vydal se jí dát pusu. Tu Sid přijala. "Ahoj. Ty máš v plánu jít semnou do baru?" "Tak samozřejmě. Chci na tebe dát pozor jak jsem slíbil než jsem odletěl do Amazonie a stejně jako jsem to slíbil i tvým rodičům s babičkou." Adam se na ní hezky usmíval. "Ty si to pamatuješ?" divila se Sid. "Já si pamatuju všechno, co jsem ti slíbil." ujišťoval ji Adam. "Takže to, že nepůjdeš do zázemí po mě kontrolovat práci si taky pamatuješ a taky jsi to dodržel?" zeptala se s velkým zájmem Sid. "Já tě tam šel zkontrolovat po tom výstupu s Ladou a Uhlířovou." "Pokud vím, za mnou si nedošel... Já tě viděla, jak zkoumáš terária z bojgami vedle filtrací." nedala se Anička. "Dobře. Kouknul jsem na ně, i na pár dalších. Ale opravdu sem šel za tebou. Jen když jsem viděl, že jsi docela v pohodě, tak jsem zase vycouval." "Dobře no." Sid se s Adamem nechtěla dohadovat a tak to nechala být. Raději si od mamky převzala Adélku a šla jí nakrmit do vedlejšího pokoje. Arturek byl už dle Adama nakrmený, tak se po dokrmení Adélky šla Anna chystat do baru.

Tam Sid s Adamem došly se značnou časovou rezervou před Aniččiným vystoupením. Bar byl i tak už v tu chvíli nacpaný k prasknutí. I proto se za barem kromě Marka nacházelo jedno z dvojčat Janečkových a jeden stůl v rohu baru obsluhovalo druhé z dvojčat. Ta na ně odtamtud na pozdrav rychle zamávala. Sid stále nedokázala rozeznat která je která. "Ahoj. To tu jsou všichni kvůli vystoupení Lady Y?" pozdravila Sid osazenstvo za barem, když si s Adamem sedala na poslední dvě volné stoličky. "No, více méně. Ještě máme v salonku nějakej sraz. Podle toho jak objednávaj bych tipovala, že jde o sraz klubu alkoholiků." řekla Tes. Všichni kromě Sid se tomu vtipu zasmáli. Sid pohledem zkoumala, která z dvojčat před ní právě stojí. Tes odhadla na co myslí. "Já jsem Tes." upřesnila jí. "Promiň. Já vás prostě nejsem schopná rozeznat." omlouvala své zkoumání Anna. "Dobrý. Opravdu si zvykneš. Uvidíš." "Já s bráchou jsme měly zezačátku taky problém. Hlavně když sme s nimi začali chodit a ony se nám naschvál prohazovaly." poznamenal Vojta svou zkušenost a vrhl mírně vyčítavý pohled na Tes. "To byla legrace..." hájila své a sestry jednání. Sid byla z nové informace zase zaražená: "Počkat. Takže vy spolu chodíte?" Tes s Vojtou se na sebe trochu ušklíbli. "Ne. My dva ne. Já s Markem a Izy tady s panem dotčeným." upřesnila pro pořádek Tes. Sid nad novou informací povytáhla obočí a vydala se převléct do věcí na vystoupení Lady Y.

Místo vedle Adama po chvíli zaplnila Izy. "Jak se věci teda mají?" začala hned své téma. "A proč tě to tak hrozně moc zajímá?" vyzvídal na oplátku Adam. Vrtalo mu to hlavou. Izy Sid skoro neznala a potkaly se jen párkrát. Izy se zhluboka nadechla. "Anna je hrozně fajn. Myslím, že i potěch pár náhodných setkáních můžu říct i kamarádka. Já chci alespoň trochu pochopit její chování. A taky vědět na co si dávat pozor abych jí zase zbytečně neublížila." Na to zareagovala Tes: "Tak proč jsi se na to nejdřív nezeptala mě? A neposlechla pana Hrušku, když tě první den hned poučoval, na co si dát pozor? Aha?" "Protože třeba víš taky jen to co řekla mě. A pana Hrušku jsem poslouchala v tu chvíli bohužel jen napůl." odsekla Izy. Do téhle slovní přestřelky se raději vložil Adam: "Co ti teda Anička řekla?" Izy se dala do převypravování toho, co se dozvěděla od Sid.

Po skončení docela dlouhého monologu, Adam souhlasil s tím co řekla: "Ano, tohle všechno je pravda a bohužel jsem dopustil, že se to stalo. Jednu dost důležitou věc ti ale neřekla a myslím že chápu proč." "Určitě za ty věci nemůžeš. Prostě se to stalo. Když to ale řekneš takhle, tak asi ani nechci abys nám něco říkal. Třeba se někdy sama svěří." podotkla Izy. Podle výrazu Tes, která je celou dobu za barem zaujatě poslouchala, totiž poznala, že věděla všechno co ona. Nic dalšího jí Anna také nařekla. Adam souhlasil: "Taky myslím, že to tak bude lepší." Trochu se mu popravdě ulevilo. Nechtěl s nikým nic rozebírat Anně za zády. A na tenhle rozhovor kývl pouze ze zdvořilosti. Teprve později mu došlo na co vlastně kývl. "Nechtěla by jsi nám trochu pomoc, když už jsi nám ji nabídla?" rejpl si do svojí holky Vojta, který právě přiběhl s objednávkou jídla a pití ze salonku. "Však už du." opověděla na oko otráveně Izy, zvedla se z barové stoličky a vydala se načepovat piva objednaná ze salonku.

Záhy na to na pódium vystoupila Sid. Celý bar na ní v tu chvíli nasměroval veškerou pozornost. Ana měla trému z tolika lidí. Zároveň si nebyla sama sebou jistá, protože od doby co na ní začalo být znát těhotenství, přestala v baru zpívat. Adam chtěl aby přestala zpívat, už v době kdy se dozvěděl, že je těhotná, Sid se ale vymluvila, že kluci potřebují alespoň nějaký čas na sehnání náhrady.

Nervózně přivítala v baru všechny přítomné: "Dobrý večer. Jsem ráda, že se vás tu na mé vystoupení sešel tak hojný počet. Kdo jste nepřišli na mé vystoupení, můžete ho vesele ignorovat." pokusila se o vtip. Ten v baru zvedl vlnu smíchu. Díky tomu ze Sid nervozita mírně opadla. Pokračovala: "První písní kterou tu zazpívám bude píseň s názvem Šrámy Lásky a patří všem, kteří mají nejen šrámy z lásky ale i šrámy na duši." Celý bar začal šíleně tleskat. Pak už se pustila do zpěvu. Do toho se ponořila natolik, že čas i okolní svět kromě Adama, který na ní celou dobu zamilovaně zíral, přestal existovat. Jakoby na světě existovali jen oni dva. I Adam to cítil a vnímal úplně stejně. Byl to opravdu kouzelný a uvolněný večer.

Kdy se vrátí?Kde žijí příběhy. Začni objevovat