DEPREM BİLGİLENDİRME!

423 39 6
                                    

Bunu belki bir ümit Samsun'dan okuyan vardır diye atıyorum çünkü artık ekrana ağlayarak bakıp twitterda atılan twitleri rt yapmak, yardım toplama noktalarına gidip uğraşmak bile elimi kolumu bağlıyormuş gibi hissediyorum. Elimden geldiğince her yerden birilerine ulaşmak istiyorum.

Yengem ve iki kuzenim Malatya'da, amcam Hatay'daydı deprem olduğunda. Aynı zamanda arkadaşım da Hatay'daydı. İyi bir psikolojide değilim, mantıklı kararlar da veremiyorum ama umarım bu yazı bazıları için bilgilendirme niteliğinde olur. Bu arada ailemden ve arkadaşlarımdan herhangi bir kaybım yok Allah'a şükür. Hepsi iyi, ama evleri yok. Yıkılmamış olmasına rağmen içine girip yaşanılmayacak kadar fazla hasar gördü evler. Zaten oralardaki evlerin yarısı yıkılmış diğer yarısı kullanılmaz halde...

Depremin üzerinden dört gün geçti, bundan sonra da depremzedeler bize oldukça ihtiyaç duyacak. Bu zamana kadar enkaz altında kurtarma çalışmaları için destek verdik, kurtarma çalışmaları sonlandığında da lütfen depremzedelere yardım etmeye devam edelim.

Öncelikle, yırtık ayakkabı, mont, topuklu ayakkabı, yırtık terlik, önü açık terlik, yazlık ayakkabı, yazlık kıyafet gibi sizin kullanmayacağınız eşyaları paketleyip yardım noktalarına göndermeyin. Oradaki insanlar hem eşyaları paketleyip hem de onları ayıklamak zorunda kalıyor. Her şey için ayrı kutu hazırlayın bu çok önemli, etiket yapıştırmak da çok önemli. Bebek battaniye, yorgan, kadın üst, erkek alt gibi her şeyi kategorize ederek kutuları hazırlayalım. Gıda olarak elden gelen çok fazla yardım var, aynı zamanda para yardımı yapmak da çok önemli çünkü yardım gönderdiğimiz tüm kuruluşlar, bizim alacağımız fiyatın yarısına temin edebiliyor bu tür şeyleri. Elimizden geldiğince iki taraflı yardım yapalım.

Samsun'daki okullardan, Samsun Atakum Düğün Salonu'ndan yardımlarınızı iletebilirsiniz. Ben de yardım için gittim ama oralar çok kalabalık. Ve bazen bu kalabalık yardımdan çok zarara yol açıyor. Bu yüzden eğer yardım için giderseniz ve çok kalabalıksa insanların azalmaya başladığı anları takip edelim. Hepimiz ayakta durmaktan oldukça yoruluyoruz.

Önemli olan başka husus: ped. Ped, başörtüsü (bu özellikle bazen aklımıza gelmeyebiliyor ama tesettürlü bir sürü kadınımız var orada), bebekler için KAVANOZ mama (kuru mamalar için sıcak su ve biberon sorunu oluyor) ama yaş mama için de kaşık, puset, bebek battaniyeleri çok önemli. Maskeler, ısıtıcılar, maalesef kefen gibi elinizde imkanınız varsa götürebilirsiniz. Ayrıca bebekler için bez, pişik kremleri de önemli. İç çamaşırları da gerekiyor.

Aklıma gelen şu anlık bunlar. Alta bağış yapabileceğiniz yerleri bırakacağım. Defalarca görmüş olsanız bile burada durması, ilerleyen süreç için önemli diye düşünüyorum.

AFAD BAĞIŞI İÇİN;
DEPREM yaz 1866'ya gönder, bir sms 20 TL

AHBAP DERNEĞİ VAKIFBANK İBAN;
TR200001500158007318677809

KIZILAY BAĞIŞ İBAN;
480001002110000028685254

AFAD BAĞIŞ ZİRAAT İBAN;
TR73 0001 0017 4555 5555 5552 04

"EFT ile yardım yapılırken Alıcı Adı kısmına T.C. İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı yazılması gerekmektedir." Buna dikkat edelim.

İlerleyen süreçte burayı güncellemeye devam edeceğim. Bir yardıma ihtiyacı olan varsa buraya yazabilir, özelden bana yazabilir ben hemen twitterda elimden geldiğince hepinizin sesini duyurmaya çalışacağım.

Sağlıkla kalın.

RUH CİNAYETLERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin