Cole.Fuck!
Mina kinder bränner fortfarande och jag är stenhård emellan benen. Hennes kaxighet och hennes jävla kropp gör mig ta me fan galen. Och den röven!
"Helvetes jävla fitta." Muttrar jag och börjar att gå ifrån sjön. Jag har stått kvar en stund för att lugna ner mig lite men klådan vill fan inte försvinna och det gör mig ta med fan förbannad! Jag kan inte sluta att tänka på henne. Jag gör det fan hela tiden och det gör mig helt jävla galen! Vad fan är det som händer???Jag plockar upp min mobil för att ringa till Liam och tänder en ny cigg. Fåglarna kvittrar i solskenet men annars är det väldigt lugnt här nere idag.
"Hej bro?"
"Vad gör du?" Frågar jag kort och suger på ciggen.
"Hjälper farsan med poolen."
"Aha..."
"Mmm... Vad gör du?"
"Jag är ute och går... Jag är så jävla rastlös." Säger jag och suckar.
"Vad fan är det med dig? Du har varit konstig i flera dagar." Svarar han och jag suckar igen.
"Mm.. Det är farsans fel." Ljuger jag och tänker genast på Estelle igen. Fan!
"Aha.."Jag kommer tillslut ut ur skogen och fortsätter långsamt hemåt.
"Ska vi hänga ikväll?" Frågar jag och hör hur det brötar i luren hos honom.
"Jag kan fan inte. Vi ska ju till min farbror på grillfest."
"Just det.." Svarar jag och stannar upp för att luta mig emot en stenmur. Jag vill fan inte gå hem. Alma är där och jag..
"Sara ska med." Fortsätter han och jag ler snett.
"Jaså?"
"Mm.. Vi snackade ju lite igår och ja... Vi ska ses lite och se vad som händer." Säger han lågt.
"Varför dumpade du henne ifrån början då?" Frågar jag.
"För att det blev för verkligt.. Alltså jag.." Han tystnar och jag rynkar på ögonbrynen.
"Det blev för mycket känslor. Jag hatar känslor." Fortsätter han.
"Jaha?"
"Mmm. Men jag vill fan vara med henne så.. Vi ska försöka igen och jag ska vara lite mer öppen och ärlig emot henne."
"Okej. Det är väl bra.. Men såra fan inte henne igen." Säger jag allvarligt.
"Nej Cole. Jag ska försöka att inte göra det."
"Bra.. Ha det så kul hos din farbror, och hälsa ifrån mig."
"Det ska jag.. Vi hörs imorgon." Vi lägger på och jag fortsätter att gå långsamt hemåt.När jag tillslut kommer hem till vår gata saktar jag ner då jag får syn på farsan som står och tvättar bilen utanför huset. Han får tillslut syn på mig också och ler.
"Vill du passa på att tvätta din?" Frågar han när jag kommer fram och jag sneglar på den.
"Tja.. Varför inte." Jag går bort till det lilla bordet borta vid trappan för att lägga av mig min mobil och mina cigg, innan jag går fram till honom. Dörren öppnas plötsligt bakom oss och jag vänder mig automatiskt om.
"Åh... Hej Cole." Almas röst är som vanligt ljus och pipig, och jag blänger bara på henne utan att svara. Jag hör hur farsan suckar bakom oss och släpper Alma med blicken."Snälla Cole." Säger han lågt och möter min blick.
"Hej Alma." Mumlar jag lågt men ser inte på henne. Farsan lyfter blicken åt henne och rycker beklagande på axlarna.
"Vill ni ha någonting att dricka?" Frågar Alma och jag vänder mig emot henne igen. Hon står stelt med händerna knäppta framför sig och ser på mig.
"Nej." Svarar jag kort och hon ser genast sårad ut.
"Jag vill ha en cola älskling. Tack." Farsan ler uppmuntrande åt henne och jag suckar irriterat innan jag går fram för att plocka upp vattenslangen.Jag börjar att skölja av bilen och ser då och då på farsan som skrubbar sin egen med en svamp. När jag tillslut spolat av all skit går jag bort till hinken som han ställt bredvid sig.
"Har vi någon mer svamp då?" Frågar jag kort och han stannar upp.
"Ja, i garaget." Jag nickar åt honom innan jag går bort till garaget och letar upp svampen. De ligger i garderoben med övriga bilsaker.
"Hittade du? Ah bra." Han ler åt mig innan han vänder sig om och jag sneglar upp på trappan. Alma har satt sig där med en mugg kaffe i handen. Hon ser oroligt på mig och jag vet att hon så gärna vill att jag ska acceptera henne. Men jag kan inte göra det. Jag kan fan inte göra det."Ska vi grilla ikväll?" Frågar farsan och jag vänder mig mot honom.
"Vet inte." Svarar jag kort.
"Det hade väl varit kul." Säger Alma lågt och jag biter ihop. Kul....
"Cole." Farsans röst är kort och jag möter hans blick.
"Snälla.."
"Jag vill fan inte. Du vet att jag inte vill att hon ska vara här." Utbrister jag och hör hur hon flämtar bakom oss. Farsan suckar och skakar på huvudet.
"Sluta nu, du gör henne ledsen." Säger han trött.
"Och.. Hon gör mig förbannad." Svarar jag och känner hur ilskan stiger inombords. Ilskan över att morsan drog och nu...Farsan säger ingenting mer och jag doppar ner svampen i hinken innan jag börjar att skrubba bilen. Jag hör hur dörren går igen bakom oss och farsan suckar igen. Alma har gått in.
"Måste du vara så jävla elak emot henne? Hon vill bara väl." Säger han kort och jag möter hans blick.
"Jag vill inte ha henne här, jag vill inte.."
"Hon ska flytta hit Cole. Inom en månad. Och vet du? Du är nitton år, jag kan kasta ut dig om inte det passar." Säger han och jag stelnar till. Skämtar han?
"Om du inte beter dig så kan jag kasta ut dig. För du är över arton och jag har inte ansvar för dig längre."
"Jag visste det." Morrar jag och ser ilsket på honom.
"Visste vadå?"
"Att du kommer att välja henne före mig. Jag visste det hela jävla tiden och.."
"Men vad säger du? Sluta. Jag kommer aldrig att välja henne före dig Cole, du är min son."Han ställer sig närmare och jag känner hur ögonen tåras vilket gör mig förbannad. Men innerst inne är det så. Jag är rädd att han också ska försvinna ifrån mig.
"Du är min son men jag älskar henne. Hon är min flickvän och jag vill leva resten av mitt liv tillsammans med henne Cole, det måste du förstå." Säger han lugnt.
"Jag förstår. Jag förstår mycket väl men jag behöver fan inte acceptera det, eller henne." Morrar jag och han suckar trött.
"Nej. Men du behöver bete dig annars har jag inget annat val än..." Han tystnar plötsligt och ser på något bakom mig. Jag vänder mig om och stelnar till. Åh helvete!Det är hon... Estelle. Hon kommer gående längre ner på gatan med några andra som jag antar är hennes familj. De är fyra stycken och de är ute och promenerar verkar det som. De skrattar och är glada och jag granskar dem allihop. Pappan är rödhårig precis som Estelle och den yngre killen som går bredvid henne. Antagligen hennes lillebror..
Mamman är lång och smal med ljust hår.
"Någon du känner?" Frågar farsan lågt och jag vänder mig emot honom.
"Tja.. Lite..." Jag blir genast förbannat nervös och plockar snabbt åt mig svampen för att tvätta bilen med den. Jag hör deras röster när de närmar sig och när jag lyfter blicken igen möter jag ett par gröna ögon. Fuck!Magen pirrar utav bara helvete och jag kan inte släppa henne med blicken.
"Fin bil, är den din?" Frågar hon och alla fyra stannar upp.
"Ehmm... Mmm."
"Hej. Marcus." Farsan hälsar på Estelles farsa och jag sneglar på dem.
"Jonas." Hälsar han leende tillbaka.
"Är ni nyinflyttade?" Frågar farsan och jag ser på Estelle igen.
"Ja, vi flyttade in för nån vecka sedan nu. Det här är min fru Elly och vår son Elias, sen har vi vår dotter Estelle."
"Åh.. Trevligt." Han tar alla i hand och jag hälsar på dem jag också.
"Estelle.. Ni borde vara i typ samma ålder?" Frågar han leende, ser emellan oss och Estelle nickar.
"Jag är ett år yngre än Cole." Svarar hon lika rakt som vanligt och hennes mamma ler snett. Hon känner nog igen mig ifrån gallerian."Jaha. Så ni har träffats?" Frågar farsan när dörren öppnas bakom oss.
"Ja, vid sjön." Svarar jag när Alma ställer sig bredvid farsan. Han lägger genast armen omkring henne och hon ler blygt.
"Okej... Det här är min flickvän Alma." Säger han och jag vänder mig om mot bilen igen.
"Snygg bil." Jag sneglar ner på Elias som ställer sig bredvid mig.
"Tycker du?" Svarar jag och han nickar.
"Jag har tagit moppekort men inte köpt någon moppe än. Vi har inte hittat någon och då vi skulle flytta så.. Ja."
"Jag har en som du kanske vill köpa." Säger jag och han spärrar upp ögonen.
"Seriöst?"
"Ja.." Jag vänder mig mot farsan som står och pratar med Estelles pappa."Farsan?" Han ser genast på mig och jag nickar mot Elias.
"Han letar moppe."
"Åh, jaså?"
"Ja. Vi skulle köpt en moppe innan flytten men det blev inte av. Och nu har vi inte riktigt tagit upp sökandet igen."
"Aha. Cole, du ville väl sälja din?"
"Ja... Vill du se?" Jag ser på Elias och sneglar lite på Estelle. Hon ser på mig med ett lätt roat leende på läpparna och om jag har jävligt tur nu så kanske hon blir lite mer öppen för att snacka med mig om jag säljer min moppe till hennes brorsa.
"Kom." Jag torkar av mina händer på byxorna och tar sedan med mig Elias bort till garaget. Estelle hakar på vilket gör mig jävligt nöjd. Jag vill ha henne här.. Så nära jag bara kan.. Jag skakar på huvudet åt mina egna tankar innan jag öppnar upp garagedörren och vi kliver in...
YOU ARE READING
Estelle
Teen FictionVad fan gör hon med mig? Den frågan snurrar hela tiden runt i mitt huvud. Känslorna hon väcker går inte att förklara eller förstå. Det är som om jag har blivit förhäxad av flickan med det röda håret och de gröna ögonen. Och så har det varit sedan ja...