Kapitel 93.

177 10 7
                                    


Estelle.

Jag vaknar av att det plingar till i min mobil och vrider mig trött i sängen. Det plingar igen och jag suckar. Vafan... Jag sträcker mig efter den och blir förvånad över att Cole inte är hemma än. Vad fan är klockan? Jag plockar upp mobilen och ser att den är halv fyra. Shit, vart fan är Cole?
Jag sätter mig upp i sängen och öppnar upp telefonen, jag har fått meddelande i messenger. Vem fan skickar meddelanden halv fyra på natten? Tänker jag förstrött och stelnar till när jag ser namnet på skärmen, Ellinor... Vad fan?

Jag öppnar upp hennes meddelande och stelnar till när jag läser det.
"Han är inte så oskyldig som du tror, hade jag varit du så hade jag lämnat honom. Innan han sårar dig också..."
Jag stirrar på meddelandet och på bilden som hon har skickat, bilden när de kysser varandra. Den är gammal, den måste vara gammal! Tänker jag och sväljer hårt. Hon jävlas bara med mig.
"Tror du att jag är dum? Det där är en gammal bild." Skickar jag och ser att hon läser mitt meddelande direkt.
"Ja, men inte den här. Denna är ifrån inatt.." En annan bild dyker upp på skärmen och jag flämtar. Hon står och kramar om honom vid bilen och han kramar henne. Det dyker upp ännu en bild när hon kysser honom på kinden. Och ännu en när hon sitter bredvid honom i bilen, med handen över hans.

"Jag sätter hundra spänn på att han inte kommer att berätta att han körde hem oss ikväll. Han kommer inte heller att berätta att vi kysstes.." Jag flämtar högt och mina ögon fylls utav tårar. Hon ljuger, hon snackar bara en massa skit för att förstöra för oss! Jag vet att han inte har gjort det! Han har inte varit med henne!
"Du ljuger!" Svarar jag och stirrar på skärmen.
"Jag önskar verkligen att jag gjorde det Estelle, men det gör jag inte. Han körde hem mig och vi kysstes i skogen.. Han är en skitstövel som leker med andras känslor, det har han alltid varit. Jag vill dig bara väl, lämna honom, innan han sårar dig som han sårade mig.."
"Du snackar skit!" En tår rinner över och det gör ont i magen på mig.

"Du behöver inte tro på mig... Men gör mig en tjänst Estelle, för din egen skull.. Låtsas som om du inte har skrivit med mig. Se om han säger något när du frågar honom hur det gick att köra. För jag vet att han kommer att ljuga för dig, han kommer inte att berätta.. Och en sak till.. Kolla hans hals.." Jag snyftar lågt och vet inte vad jag ska svara henne. För jag vet att hon ljuger. Hon ljuger för mig för att förstöra emellan oss. Hon vill ha honom, jag vet det. Så jag svarar inte henne alls, jag stänger bara av telefonen och kryper ihop i sängen. Jag vet att hon ljuger... Jag vet det.. Han har inte varit med henne och om han har kört dem så kommer han att säga det. Han kommer inte att ljuga för mig, aldrig!

Jag torkar bort de dumma tårarna ifrån mina kinder och sluter mina ögon. Jag tänker inte tro ett skit på vad hon säger. För jag vet att han älskar mig och han skulle aldrig ljuga för mig, inte min Cole..
Jag ligger en lång stund och bara väntar på att han ska komma hem. Men det trycker tillslut på i blåsan på mig och jag måste gå på toaletten. Så jag lämnar rummet och går in i badrummet för att kissa. När jag väl är klar och öppnar dörren går jag rakt in i en kropp.
"Åh.." En doft av parfym drar in över mig och jag ser genast förvånat upp på Cole.
"Sover du inte?" Viskar han, greppar tag i mig och föser mig framför sig mot sitt rum.
"Nej." Svarar jag hest. Han luktar tjejparfym och jag blir genast på min vakt.
"Klockan är ju halv fyra." Hans röst är hes och han släcker genast lampan när vi kommer in i hans rum. Vafan?
"Lägg dig igen, jag ska bara gå på toa."
"Jaha..." Han försvinner ut ur rummet igen och mitt hjärta börjar att rusa i bröstet på mig. Vi kysstes i skogen.... Han kommer inte att säga något...

EstelleWhere stories live. Discover now