Kapitel 26.

246 13 0
                                    


Cole.

"Fuck!" Jag drämmer näven i ratten och suckar frustrerat åt hela den här jävla skiten. Hon reagerade inte ens på mitt försök att göra henne svartsjuk och det gör mig så jävla förbannad!

Jag plockar upp min mobil för att se om hon skrivit något men det har hon inte. Jag suckar igen och skakar frustrerat på huvudet. Det var Saras idé att göra såhär för hon trodde precis som jag att Estelle skulle blir svartsjuk. Men det blev hon inte, hon bara accepterade det och nu sitter jag här helt jävla galen!
Behöver du det?
"Jag behöver dig, din jävla... Fan." Muttrar jag och kastar mobilen på sätet. Jag behöver bara dig...
Jag tar ett djupt andetag innan jag startar bilen och börjar att köra hem till Liam. Vi ska åka till stan och vi ska gå på fest. Men jag hade velat ha henne med mig. Jag hade velat att hon erkände att vi är mer än vänner och jag hade velat visa hela jävla världen att hon är min. Men det blev inte så och jag vet fan inte vad jag ska ta mig till längre. Ta henne.. Bara ta henne för fan! Jag suckar åt mina egna tankar och börjar fan att fundera på om jag faktiskt ska göra det. Varför inte? Jag kan ju bara kyssa henne. Kyssa henne och ta smällen. För hon kommer garanterat att sopa till mig.. Eller be mig att dra åt helvete...

Jag plockar upp mobilen för att skicka till Liam att jag står utanför och ser mig sedan omkring. Det är en massa barn ute och leker på lekplatsen här bredvid och det är varmt och skönt ute. Mobilen vibrerar i sätet bredvid och jag plockar genast åt mig den igen.
"Kommer." Det var Liam som svarade och jag blir genast besviken.
"Jävla, envisa fanskap." Muttrar jag och biter ihop. Hon är så jävla enveten. Jag har väntat i tre veckor nu och mitt tålamod börjar att ta slut. Eller rättare sagt min längtan efter henne börjar att gå över styr! Jag vet fan inte vad jag ska göra längre, ska vi sluta att umgås?

Jag ser hur Liam lämnar huset och kommer mot mig på vägen. Han ser frågande ut och jag skakar bara på huvudet till svar.
"Fan.. Nappa hon inte?" Frågar han när han sjunker ner i sätet bredvid mig och jag suckar.
"Vad fan ser det ut som?" Svarar jag och han ser beklagande ut.
"Synd bro."
"Mmm... Hon brydde sig knappt ens när jag nämnde det där om att du tyckte att jag behövde fitta."
"Jaså? Vad svarade hon då? Eller vad sa hon?"
"Behöver du det?"
"Åh.."
"Mmm.. Och jag svarade kanske... Fan!" Jag drämmer näven i ratten igen och han suckar.
"Hon kanske inte vill Cole, alltså..."
"Jag vet det.. Vad fan ska jag göra Liam? Frågar jag och möter hans blick.
"Jag vet inte Cole.."
"Fuck..." Jag lutar mig bakåt i sätet och ser ut igenom fönstret.
"Jag kanske bara ska acceptera att hon inte kommer att ändra sig." Viskar jag och biter ihop.
"Ja, tyvärr så kanske du måste det..."

~~~

Det är ändå ganska kul att vara nykter på krogen och se på alla idioter som gör bort sig här. Och det roligaste av allt är att Liam är en utav dem.
"En runda till, vilka är på?" Han beställer shot till hela gänget och jag vet att han kommer att ångra sig imorgon. Att bjuda tio pers på shot är inte direkt nyttigt för plånboken.
"Varför dricker inte du ikväll Cole?" Frågar Todd sluddrigt och jag ler snett.
"Jag kör." Svarar jag och han skakar på huvudet.
"Ni kunde väl tagit bussen?"
"Ja, det kunde vi. Men nu körde jag." Svarar jag och han nickar till.
"Varför?"
"För att jag inte var sugen på att supa ikväll." Svarar jag tålmodigt. Han ser på mig som om jag vore ett ufo och jag suckar.
"Jaha... Ja bil är bra." Mumlar han tillslut innan han vänder sig om emot de andra och jag skakar roat på huvudet åt hans trögtänkta hjärna.

Jisses... De börjar att sjunga och jag går ut för att ta en cigg. Klockan är halv två på natten och krogen stänger om en timma. Jag plockar upp cigarettpaketet och tänder en cigg innan jag plockar upp min mobil. Åh.. Estelle har ringt till mig för en halvtimme sedan och det får mig att rynka ögonbrynen. Vad nu? Jag suger på ciggen och trycker på uppringnings knappen. Jag vet inte ens om hon är vaken nu men jag provar att ringa henne ändå. Hon svarar på andra signalen och jag ler.
"Hej prick. Du hade ringt." Säger jag och tar ett bloss till.
"Ja.. Hej.. Jag kunde inte sova och tänkte att du säkert var uppe fortfarande, så... Vad gör ni?" Hasplar hon snabbt ur sig och jag sparkar med foten i marken. Längtar efter dig, tänker jag desperat men svarar,
"Vi är på krogen. De super som svin och jag står ute och röker."
"Åh... Du låter... Pigg."
"Jag är pigg. Jag kör ju."
"Jaha.. Okej."
"Mmm.. Så vad gör du?" Frågar jag och lutar mig mot husväggen.
"Ligger i sängen och försöker att sova." Svarar hon lågt.
"Mmhmm... Varför kan du inte sova då?" Frågar jag och ser mig omkring bland allt folk som sitter på uteserveringarna runtomkring mig.

"Jag är inte trött."
"Nehe..."
"Nej."
"Det var inte kul."
"Nej.. Det är drygt."
"Mmm.. Men om du ska orka bada imorgon så får du väl försöka att sova nu." Mumlar jag och tar ett nytt bloss på min cigg.
"Jag vet.. När.. När kommer du hem?" Frågar hon lågt och jag ser på klockan.
"Jag vet inte. Krogen stänger halv tre." Svarar jag lugnt.
"Okej.. Åker du hem sen?" Hennes röst är så låg att jag knappt hör vad hon säger.
"Jag vet inte.. Vi får se." Svarar jag och släcker ciggen.
"Jaha..." Jag hör hur hon andas in och ler snett.
"Jag kanske ska komma och natta dig?" Skämtar jag innan jag fortsätter,
"Så kanske du kan sova tryggt sen."
"Ja, snälla gör det." Svarar hon snabbt och jag ler förvånat. Hon vill fan att jag ska komma dit!
"Du kan väl sova över? Vi ska ju ändå umgås imorgon." Viskar hon.
"Ja.. Okej. Då kommer jag nu?" Säger jag för att säkerställa att hon verkligen menar det.
"Ja.." Yes!
"Okej... Jag säger till Liam att jag drar. Jag kommer om typ en halvtimme."
"Okej. Jag öppnar altandörren."
"Gör det. Ses snart." Vi lägger på och jag går in till Liam för att säga till honom att han får sova hos någon utav grabbarna. Han nickar bara åt mig och jag lämnar sedan dem för att skynda mig till bilen med rusande hjärta och ta mig hem till Estelle...

EstelleWhere stories live. Discover now