Cole."Här!" Jag får genast en glas med något genomskinligt upptryckt mot bröstet och jag tar genast emot det.
"Sprit och Sprite." Säger Liam leende och jag ler snett.
"Jaha?"
"Mmm. Drick!" Jag sätter mig i hans soffa och dricker ur glaset.
"James kommer om typ en halvtimma och då åker vi till Abbe."
"Jaha?"
"Ja, och du ska fan vara full innan dess." Han ler brett och jag frustar till.
"Visst." Jag känner i fickan efter min mobil och inser att jag har glömt den i bilen. Fuck! Jag reser mig genast upp för att hämta den och Liam ser frågande på mig.
"Redan pissepaus?" Frågar han förvånat och jag skakar på huvudet."Jag glömde mobilen i bilen."
"Jaha? Du kan väl hämta den sen när vi går, drick nu!" Han pekar mot glaset och jag sätter mig ner igen för att dricka. Ska vi gå om en halvtimme så är det väl okej att hämta mobilen då. Jag åkte ju nyss ifrån Estelle och hon lär ju inte ha ringt mig på denna korta tiden. Men jag vill ju messa henne...
"Hur går det med lavabruden?" Frågar Liam leende och jag flinar.
"Bra som fan.. Hett."
"Jaså.. Ah..." Han dricker ur sitt glas och jag tar en klunk jag också. Jag grimaserar genast åt den starka smaken och han ler.
"Det är krut i den." Flinar han och jag skrattar.
"Jo, det känns."Vi snackar om allmän skit i en lång stund och jag får tillslut i mig hela groggen. Liam fyller genast upp en ny och jag känner redan nu att det första hade effekt. Mina tankar går hela tiden till Estelle och jag vill fan bara hem. Men det kan jag inte så jag får acceptera att jag får vara med henne imorgon. Vi sitter och snackar tills James kommer och när vi ska åka till Abbe är jag fan redan onykter. Men vi tar oss dit och när vi kommer fram är festen i full gång. Fuck!, min mobil!! Jag har glömt den i bilen och kan fan inte få tag i den nu. För det är flera kilometer hem till Liam och...
"Tjena bro!" Abbe kramar om mig och jag ler åt honom efter att han har backat ifrån mig igen.
"Grattis." Säger jag onyktert och sträcker fram en öl till honom.
"Finöl! Nice! Tack som fan!" Han ler brett och jag skrattar bara åt honom."Fan vad folk, känner du så många Abbe?" Skämtar Liam och kramar om honom.
"Yes, jag gör ju det. Kom!" Han drar med oss in i vardagsrummet och vi börjar att snacka med ett gäng killar. Det är som Liam sa bara grabbar här och alla verkar vara jävligt schyssta. Vissa av dem har jag aldrig träffat förut men under kvällens gång lär jag känna fler och fler. Det är ett härligt gäng och de går på en annan skola än oss.
"Sara kommer hit, och ett par till." Säger plötsligt Liam onyktert och jag nickar bara. Klockan närmar sig halv elva på kvällen och jag är ganska full. Jag vill egentligen bara hem till Estelle men jag ska sova hos Liam inatt så jag får fan inte se henne innan imorgon."Fan vad Frans är lik dig Cole, han kunde fan varit din tvilling." Utbrister Todd och jag vänder mig om mot snubben som sitter i soffan. Han är rakad, precis som jag och han har också hål i ögonbrynet.
"Fan vad sjukt! Kom, vi måste fan ta en bild!" Liam drar med mig bort och efter en del skratt får vi till en bild på oss. Liam skrattar som fan och jag flinar jag också. Vi är jävligt lika, sjukt lika och det är rätt coolt.
"Älskling!" Saras röst får mig att vända mig om och hon går raka vägen in i Liams famn.
"Min blomma." Mumlar han och jag flinar åt honom. Jag lämnar sedan dem för att gå ut till köket och hämta en öl.
"Oj.. Men hej. Är du här?" Jag stirrar på Ellinor och nickar bara åt henne.
"Vart har du din flickvän?" Frågar hon och jag harklar mig.
"Hemma. Hon kunde inte komma. Killfest du vet."
Svarar jag onyktert och hon ler.
"Okej..."Jag nickar bara åt henne och knör mig sedan förbi henne. Jag vill inte vara nära henne då jag tror att hon faktiskt kan göra skada på mitt och Estelles förhållande. För det är skört, jävligt skört då hon är så osäker. Om Estelle får reda på att de var här när inte hon fick det så kommer hon fan... Fuck! Oron tar snabbt över och jag vänder för att gå ut till vardagsrummet. Jag hittar genast Liam och greppar tag i hans arm.
"Jag behöver gå hem till dig." Sluddrar jag onyktert och han ser frågande på mig.
"Varför?"
"Estelle.. Jag glömde mobilen och.."
"Äh, hon klarar sig Cole. Hon är en stor flicka. Slappna av. Du har ju inte festat på as länge nu." Han lägger armen omkring mig och jag slappnar av något. Estelle klarar sig.. Jag behöver bara hålla mig borta ifrån Ella... Inte för att jag är intresserad utav henne, verkligen inte. Men hon är däremot intresserad utav mig..Jag håller mig till ena sidan utav rummet och jag börjar att dricka vatten istället för alkohol. För jag vill hem, jag vill fan hem och jag kommer inte att kunna köra hem inatt. Men jag kan däremot ta bussen som går klockan två, bussen hem till Estelle.
"Hon har en viss smak." Jag ser ner på Sara som nickar åt soffan och följer hennes blick.
"Ja. Tydligen." Ella sitter i Frans knä och strular.
"Synd att inte Estelle kunde komma." Fortsätter hon och jag ser på henne igen.
"Kunde? Hon fick inte. Det var meningen att bara killar skulle vara här." Säger jag och hon ser genast frågande ut."Jaha.. Ella sa att du hade sagt att hon inte kunde.."
"Ja, jag sa, hon kunde inte, killfest du vet."
"Ah... Okej." Hon ser genast fundersam ut och jag ser frågande på henne.
"Vad är det?"
"Inget.. Jag måste pissa." Hon vinglar bort mot toaletten och jag suckar. Vad fan är klockan??
Jag går bort till Liam som står med armen kring en aspackad Abbe, och de ser båda två onyktert upp på mig.
"Säg till honom Cole.. Eller hur ska han inte.. Vad var det nu..." Jag flinar roat åt dem och skakar på huvudet.
"Vad är klockan?" Frågar jag och han släpper Abbe för att plocka upp sin mobil. Han kisar sedan mot den och vinglar till.
"Jag ser inte..""Ta hit den." Jag greppar tag i mobilen och ser att klockan är ett. Så jag ger tillbaka den till honom och granskar honom.
"Det kanske är dags att dra hem?" Frågar jag och han sträcker på sig.
"Tja... Vart är min blomma?"
"På toa... Hämta henne så drar vi, du har fått i dig tillräckligt ikväll." Han nickar bara åt mig innan han säger något till Abbe och jag går ut till hallen. Sara kommer gående ifrån badrummet och jag vinkar på henne.
"Vi ska dra."
"Jaha?"
"Ja. Eller jag och Liam. Han är as full."
"Okej, jag följer med. Jag ska bara snacka med Ella." Hon försvinner in i vardagsrummet och det tar en jävla tid innan både hon och Liam kommer till hallen."Rappa på för fan, jag vill hem." Säger jag irriterat och Liam drar in Sara i famnen.
"Ella ska med. Hon ska sova hos Liam också." Mumlar Sara onyktert och jag stannar upp.
"Jaha?"
"Mm..." Hon drar på sig sina skor i samma stund som Ella kommer ut till oss och de börjar genast prata.
Jag lutar mig mot dörren och känner hur paniken stiger då klockan går.
"Kom igen nu för fan." Utbrister jag tillslut irriterat och Liam ler.
"Vad sur du är Cole." Flinar Ella och jag suckar.
"Han vill hem till lavabruden." Sluddrar Liam och jag ser genast på honom.
"Ja, det kanske jag vill. Så sätt fart."De klär tillslut på sig och vi får tag i en taxi. När vi äntligen kommer hem till Liam är klockan tio i två och jag får panik.
"Vi ses i morgon." Säger jag snabbt till dem och skyndar mig till bilen för att hämta min mobil. Den är såklart död och det gör mig förbannad. Jag låser snabbt bilen igen och skyndar mig sedan bort till busshållplatsen. Jag behöver inte vänta i många minuter innan bussen kommer, och när jag sätter mig längst bak i ett säte andas jag ut. Snart hemma hos henne... Tänker jag och lutar mig bakåt i stolen. Hoppas fan att hon har öppet en glipa i dörren..
YOU ARE READING
Estelle
Teen FictionVad fan gör hon med mig? Den frågan snurrar hela tiden runt i mitt huvud. Känslorna hon väcker går inte att förklara eller förstå. Det är som om jag har blivit förhäxad av flickan med det röda håret och de gröna ögonen. Och så har det varit sedan ja...