Estelle.Vi går tysta hand i hand ner längst med gatan och mina tankar snurrar i huvudet på mig. Jag har inte frågat honom om varför Ella satt i hans knä och jag vet inte om jag ska göra det heller. Men det stör mig att hon gjorde det, det stör mig som fan.
"Vad tänker du på prick?" Frågar han plötsligt och jag ser upp på honom.
"Hur utsliten jag är." Svarar jag och sneglar nedåt. Han ler stort och hans kinder blir lätt rosiga.
"Du överlever nog." Säger han och jag skrattar till. Vi har nog haft sex sju gånger sedan vi gick upp. Han är helt jävla galen, besatt och jag älskar det faktiskt.
Det finns inga tvivel om att han älskar mig, det är en sak som är säker..Vi fortsätter att gå och kommer tillslut hem till Liam. Coles bil står utanför och han låser upp den i samma stund som Liam dyker upp på trappan.
"Men tjena bro! Ni kan väl komma in en sväng?" Cole ser på mig och jag rycker bara på axlarna.
"Okej. Kom." Han greppar tag i min hand och vi går bort mot huset.
"Bakis?" Frågar Cole Liam och han nickar.
"Som fan."
"Ja, du var ju rätt dragen."
"Ja.. På tal om bakis. Kan inte du åka och köpa pizza?" Han ler stort emot Cole och Cole höjer roat på ögonbrynet.
"Det vette.."
"Estelle!" Sara dyker plötsligt på mig och ger mig en hård kram."Hej." Hälsar jag och kramar henne tillbaka.
"Jag frågade om inte Cole kunde köpa pizza till oss." Säger Liam och Cole ser frågande på mig.
"Bestäm du." Säger jag lugnt då jag inte har något emot att stanna en stund. Jag hänger gärna med Sara lite.
"Okej."
"Yes!! Säg till Ella." Jag stelnar till när Sara lämnar hallen och Cole lägger genast armen omkring mig.
"Är Ella kvar?" Frågar han och ser på Liam. Liam nickar bara och backar in i huset.
"Vi har inte orkat göra någonting alls idag. Vi var ju rätt brötfulla igår."
"Jo.."
"Hej Cole." Ella dyker upp bakom Liam och går genast fram till Cole för att ge honom en kram. Så han blir tvungen att släppa mig och krama henne. Jag försöker att ignorera det och tänker att det faktiskt bara är vänner. Men blicken som Ella ger mig över Coles axel ger mig plötsligt obehag.
"Estelle." Hälsar hon kort och jag nickar bara åt henne. Hon släpper omfamningen igen men lägger handen på Coles arm och jag ser frågande på dem. Cole ser lika frågande ut han också, och jag släpper dem med blicken för att ta av mig mina skor."Tack för igår." Hör jag plötsligt henne viska och ser genast på Cole. Han stelnar till och när jag ser på henne ler hon stort emot honom. Vad i helvete?
"Jaha." Cole tar sig loss och sträcker sig genast efter mig. Han drar sedan in mig framför sig som en sköld. Hans armar lindar in mig och han pussar mig på axeln. Ellinor ser på mig och när det blixtrar till i hennes ögon får jag en klump i magen. Vad fan är det här? Vad..
"Kommer ni eller?" Liams röst avbryter oss och Ella ler stort emot Cole innan hon lämnar hallen. Jag tar mig genast loss ifrån honom och vänder mig mot honom.
"Vad fan var det där?" Utbrister jag med låg ilsken röst och han stirrar på mig.
"Jag vet inte.. Jag fattar ingenting." Svarar han och mitt välbekanta ilskna humör börjar att göra sig till känna."Tack för igår?? Vad fan gjorde ni igår?" Frågar jag.
"Cole?" Liam avbryter oss igen och jag backar bort ifrån Cole. Alla möjliga jävla scenarion bildas i huvudet på mig och alla slutar med att han gör något som han fan inte borde. Fan!
Jag vänder mig ifrån honom och börjar att gå in i huset. Han greppar genast tag i min handled och jag biter ihop mina käkar. Hans fingrar flätas sedan samman med mina, och vi går tillsammans in i vardagsrummet.
"Jag vill ha kebab." Säger Liam som sitter i en utav sofforna med mobilen i handen.
"Jag med." Ellinor ler och ser genast på Cole.
"Det ska väl du också ha Cole, det är ju din favorit." Hon blinkar med ögonfransarna och det gör mig förbannad."Ehhh..."
"Jag vill ha en Hawaii." Avbryter Sara Cole och jag släpper honom för att sätta mig bredvid henne. Cole greppar plötsligt tag i mig igen och sätter sig snabbt ner i soffan innan han drar ner mig i knät.
"Vad vill du ha älskling?" Frågar han och smeker in handen innanför mitt linne.
"Hawaii." Svarar jag och känslorna börjar att rusa inombords. Hon jävlas med mig.. Det är allt.. Han.
"Tre Hawaii och två kebab då." Säger Cole och Ella ser genast sur ut.
"Yes, jag beställer." Liam ringer till pizzerian och Cole drar i mig för att kyssa mig. Hans hand om min midja hårdnar och jag lutar mig mot honom."Skit i henne." Viskar han lågt och kysser mig igen. Skit i henne.. Jo, jag hade inte tänkt göra annat..
"Femton minuter, en kvart." Säger Liam när han lagt på och Ella skrattar.
"Okej, följer du..."
"Jag åker med, så kan brudarna duka. Eller något." Avbryter Liam Cole och han ser genast på mig.
"Men.." Hans ögon är som en hundvalps och jag kan inte hålla tillbaka ett litet snett leende.
"Jag klarar mig nog." Säger jag och han smeker mig över höften.
"Mm..."
"Ska vi dra då?"
"Jaja.." Jag flyttar mig ur Coles knä och han reser sig upp."Ska jag swisha dig?" Frågar jag och han skakar på huvudet.
"Jag betalar."
"Gulligt.." Vi ser båda på Ella och hon låtsas som hon inte sa något. Cole ser avvaktande ut och jag fattar inte vad fan det är frågan om. Liam går ut till hallen och Cole ger mig en puss innan han följer efter.
"Jag åker med er, jag måste köpa cigg." Säger Ella snabbt och reser sig upp hon också. Hon sneglar sedan segervisst på mig och jag biter ihop. Vad fan håller hon på med? De försvinner ut i hallen alla tre och jag sätter mig ner i soffan igen.
"Hej då." De lämnar huset och jag ser på Sara. Hon ser sliten ut."Är du bakfull?" Frågar jag och hon nickar.
"Som fan." Hon sträcker ut sina ben och gäspar stort. Hon skrattar sedan till och möter min blick.
"Fan vad sur Cole var igår när vi skulle hem." Säger hon och jag ser frågande på henne.
"Han ville ju med bussen och vi var inte direkt snabbast i stan." Hon ler brett och jag besvarar det.
"Jag blev förvånad när han kom, han skulle ju sova hos Liam."
"Mm.. Men han ville till dig." Hon sträcker sig efter sin mobil och börjar sedan att pilla med den. Jag plockar upp min egen telefon och loggar in på Facebook.
"Ah.. Jisses..." Hon gäspar igen och jag ser på henne.
"Vad gjorde ni igår, alltså innan festen hos Abbe?" Frågar jag och hon möter min blick.
"Vi var hemma hos Malin, en tjej i min klass. Hon hade fest. Sen drog vi till Abbe då Ella ville dit."
"Aha..."
"Mm..."Jag ser ner på telefonen och biter mig i läppen.
"De skulle ju bara vara killar där." Säger jag och Sara nickar.
"Jag vet. Men jag frågade Liam och han ville såklart att jag skulle komma. Så vi drog dit. Det var ett jävla party och de var fulla som fan allihop."
"Alla utom Cole då?" Säger jag och hon ler snett.
"Han var rätt dragen när vi kom. Men han började att dricka vatten sen för han ville ju hem till dig." Svarar hon och jag ler snett. Var rätt dragen när vi kom.. Var det då..
"Fan vad jag är hungrig." Suckar hon och jag ler lätt innan jag ser ner på min mobil igen. Jag granskar hennes story från igår och stirrar på bilden då Ella sitter i Coles knä. Fy fan.... Jag lägger ifrån mig mobilen igen och försöker att svälja ner klumpen som bildats i min hals. Klumpen av svartsjuka och oro över att han har gjort något som han inte borde på fyllan...
YOU ARE READING
Estelle
Teen FictionVad fan gör hon med mig? Den frågan snurrar hela tiden runt i mitt huvud. Känslorna hon väcker går inte att förklara eller förstå. Det är som om jag har blivit förhäxad av flickan med det röda håret och de gröna ögonen. Och så har det varit sedan ja...