Kapitel 20.

255 11 0
                                    


Cole.

Jag vill sova hos henne igen.
Ett par dagar har gått sedan i fredags då jag gjorde det och jag längtar efter henne. Jag fattar det inte men jag längtar hela jävla tiden efter henne. Kärlek... Fan..
Jag är kär i henne och hon vet om det. Hon vet helt klart om det men hon är inte kär i mig och det är förbannat jävla jobbigt.
"Cole?"
"Mmm?" Jag ser upp på Liam som ser frågande på mig och jag suckar.
"Vad är det?"
"Ska vi dra till stan? Det var längesedan. Jag behöver handla."
"Jaha?"
"Mmm.. Vi kan ju fråga om Sara vill följa med, och Estelle? Det är väl dags att vi får träffa henne?"

Jag ser på honom och pirret i magen börjar genast att göra sig till känna. Varför inte? Jag kan ju alltid ringa och fråga henne men jag tror inte att hon kommer att säga ja.
"Jag kan kolla med henne. Det är dock en stor chans att hon säger nej." Svarar jag och plockar upp min mobil.
"Jag ringer Sara." Han tar upp sin egen telefon och lämnar sedan rummet för att ringa till henne. Jag ser länge på samtalsknappen innan jag trycker på den och lägger telefonen emot örat. Signalerna går fram och jag biter mig i läppen. Jag vill inte tjata på henne för mycket vilket jag har gjort det senaste. Jag har varit med henne varenda jävla dag i en och en halv vecka nu utan att ge henne något andrum alls. Men jag kan fan inte hjälpa det.

Signalerna går tillslut fram till röstbrevlådan och jag suckar. Fan! Jag lägger på igen och ser besviket ner på mobilen. Hon skulle jogga idag, det sa hon igår och vi bestämde inte att vi skulle ses. Men jag vill..
"Sara är på. Kan vi hämta henne på vägen?" Frågar Liam som sticker in huvudet igenom dörren och jag nickar.
"Schysst.. Vi kommer babe." Svarar han Sara och möter min blick.
"Kommer Estelle?"
"Nej, hon svarade inte." Säger jag besviket och han nickar.
"Hon svarade inte, så det blir vi tre." Säger han till Sara och försvinner ut ur rummet igen. Jag suckar av besvikelse i samma stund som min mobil börjar att ringa. Estelle!

"Hallå?"
"Hej, jag stod i duschen." Svarar hon och jag ser henne genast i enbart underkläderna framför mig. Oh...
"Okej.. Har du joggat?"
"Mmhmm..."
"Ah.."
"Vad ville du?" Frågar hon och prasslar med mobilen.
"Vad ska du göra nu?" Frågar jag nervöst och sväljer. Jag är nervös för att fråga henne då jag oroar mig att hon ska tycka att jag är jobbig.
"Jag antar att du vill ses." Svarar hon och det får mig att le.
"Hur visste du det?" Frågar jag och hon skrattar.
"För att du brukar vilja ses Cole.. Varenda dag." Svarar hon och jag bara fortsätter att le.
"Så... Vill du träffa mig då?" Frågar jag lågt och pillar nervöst med kanten på mina byxor.

"Kanske det." Svarar hon.
"Okej.. Jag tänkte fråga om du ville följa med mig, Liam och Sara in till gallerian?" Frågar jag och spänner mig inför hennes svar.
"Ehmm..."
"Snälla.. Jag vill att du ska träffa dem. De är min kusin och min bästa polare. De är tillsammans och.."
Jag tystnar då jag inte vill att det ska låta som någon dubbel dejt.
"Jaha..." Svarar hon avvaktande innan hon fortsätter,
"Men de vet om att vi bara är vänner?" Frågar hon och jag slappnar av.
"Ja Estelle, de vet att vi bara är vänner." Och Liam vet att jag är helt jävla besatt utav dig.. Tänker jag desperat.

"Okej... När åker vi?" Jag slappnar av helt och ler stort.
"Snart.. Vi hämtar dig." Säger jag i samma stund som Liam kommer in i rummet igen.
"Okej. Jag måste bara göra mig iordning först. Kan ni komma om typ en kvart?"
"Ja, vi kommer om en kvart. Vi ses då."
"Yes!" Hon lägger på och jag ser på Liam.
"Vilket jävla flin." Säger han och jag skrattar.
"Ja, vadå då? Hon ska med." Svarar jag och han ler stort.
"Säg nu fan ingenting till henne om.."
"Att du är as kåt på henne?" Avbryter han och jag blänger på honom.

"Jag är inte as kåt på henne.. Inte bara." Svarar jag och han flinar menande.
"Visst..." Han öppnar garderoben och byter snabbt ut sin tröja mot en ny.
"Jag tror fan att jag är kär i henne." Hasplar jag ur mig och han vänder sig mot mig.
"Tror? Det kan jag garantera dig att du ÄR." Säger han och jag blir genast röd om mina kinder.
"Så som du tjatar om henne hela jävla tiden. Och när du inte tjatar om henne tänker du säkerligen på henne.. Jisses.." Han flinar och stänger garderoben igen.
"Ah.. Jag har fan aldrig varit kär i någon, men hon... Fan." Jag ser ner på mina händer och han ställer sig framför mig.
"Tror du att du kan få henne att ändra sig om den här kompis grejen?" Frågar han och jag ser upp på honom igen. Jag tycker på axlarna och biter ihop.
"Jag vet inte. Men jag hoppas väl på det." Mumlar jag sedan och han nickar.
"Okej, dåså.. Ska vi åka?"
"Ja." Jag hoppas på att hon ska ändra sig. Jag hoppas det med hela min jävla själ. För gör hon inte det så vet jag fan inte vad jag ska göra av mig själv...

~~~

Jag parkerar utanför Estelles hus och kliver snabbt ur bilen för att hämta henne.
"Jag kommer strax." Säger jag till de andra men de kliver ur bilen de också. Liam tänder en cigg och Sara ställer sig bredvid honom innan hon lägger armarna omkring honom. Han kramar henne tillbaka och jag skyndar mig upp till Estelles ytterdörr för att knacka på.
"Hej Cole." Hälsar Estelles mamma när hon öppnar dörren och jag nickar åt henne.
"Hon är på sitt rum."
"Okej." Jag drar snabbt av mig mina skor innan jag skyndar mig bort till hennes rum och knackar på hennes dörr.
"Ja?" Jag går in och ser på henne.
"Hej."
"Hej." Hon ler mot mig när hon lägger ner sin plånbok i en liten väska och kommer sedan fram till mig.

Jag lägger genast armarna omkring henne i en kram och håller om henne hårt.
"Du håller i mig som om vi inte setts på flera år." Mumlar hon och jag skrattar innan jag släpper henne.
"Nu överdriver du fan." Svarar jag och hon skrattar hon också. Hon hänger sedan väskan över axeln och ser på mig.
"Ska vi?"
"Mmmm.." Hon ska precis gå förbi mig när jag snabbt greppar tag i hennes handled. Hon ser frågande upp på mig och jag möter hennes blick.
"Ta inte Liam för seriöst. Han är ganska.... Flummig."
"Okej." Hon ler och jag nickar åt henne innan jag släpper henne igen. Fan vad jag vill kyssa henne.. Helvete... Det värker i kroppen av längtan och den blir ta me fan bara värre och värre för varenda jävla dag som går. FAN!
"Kommer du då?" Frågar hon och jag sväljer.
"Mmm..."

Vi lämnar hennes rum och går ut till hallen.
"Jag åker med Cole till gallerian." Ropar hon och hennes morsa dyker upp i dörröppningen till köket.
"Okej, vad kul."
"Mmm..." Vi drar på oss våra skor och jag ler åt hennes morsa innan jag öppnar dörren.
"Hejdå!" Vi kliver ut på trappan och jag ser genast ner på Liam och Sara. Båda två fäster blicken på Estelle och Liam spärrar upp sina ögon innan han ler stort. Åh nej... Jag blänger på honom för att han ska sköta sig och han skrattar till.
"Kom." Jag drar med mig Estelle ner mot bilen och Liam kommer genast fram för att hälsa.
"Hej, Liam." Säger han och ser storögt på henne.
"Estelle." Hon greppar tag i hans hand och han ler.
"Sara." Sara sträcker osäkert fram sin hand och Estelle greppar den.
"Coles kusin va?" Frågar hon och Sara nickar.

Estelle ler stort emot henne och Sara slappnar tydligt av.
"Så det var ni som spionerade på mitt hus?" Frågar hon och jag blir genast kokhet om mina kinder.
"Spionera på... Åh.." Sara ler emot mig och jag harklar mig generat.
"Ska vi åka då?" Frågar jag och Estelle skrattar.
"Visst."
"Jag sitter fram, så kan ni fruntimmer sitta där bak." Säger Liam och jag blir genast besviken. Jag vill ha Estelle nära mig.
"Det låter bra." Svarar hon och glider in i baksätet. Sara sätter sig bredvid henne och de börjar genast att snacka. Liam startar upp musiken när vi kör ut på vägen, och vi fortsätter sedan ut ur samhället mot gallerian....

EstelleWhere stories live. Discover now