En ole koskaan sanonut tätä sinulle ääneen, mutta tahtoisin sanoa. Voi kuinka tahtoisinkaan, mutta enhän minä voi, kun se on vastoin kaikkea sitä, mitä sinä opetit. Sinun tarpeesi pitää laittaa aina kaiken muun edelle, ja sinä olet haavoitettu enkeli, joka hajoaisi pienestäkin poikkipuolisesta sanasta. Sinulle ei saa sanoa mitään tällaista, koska se voisi rikkoa sinut, lopullisesti.
Mutta SINÄ rikoit MINUT.
Minä olin paras ystäväsi, ja sinä rikoit minut. Minä kannoin sinua vuosia, ja sinä rikoit minut. Minä olin vastuunkantajasi ja otin sinun ristisi omille harteilleni, ja sinä rikoit minut. Minä kuuntelin murheitasi ja lohdutin sinua, ja sinä rikoit minut. Minä olin olemassa sinua varten, ja sinä rikoit minut. Minä autoin sinut ja muut pimeydestä uuteen huomiseen, ja sinä jätit minut yksin sinne pimeyteen. Ymmärrätkö sinä, miten pahasti sinä olet minut rikkonut?
Sinä teit minusta traumojesi kantajan, ja hylkäsit minut yksin omieni kanssa. Sinä et kuunnellut minun murheitani, vaan sinä vuodatit omasi minulle. Sinä et tehnyt minusta vahvaa, vaan sinä teit minusta oman taakkasi kantajan, vaikka selkärankani oli jo ennen sitäkin ihan kierossa. Sinä et ollut se kaikkien puolesta uhrautuva pyhimys, jollaisena itsesi näit, vaan sinä varastit MINUN armoni ja pudotit minut Helvettiin tehdessäsi minusta ristisi kantajan. Sinä et ollut mikään Jeesus, joka uhrautui muiden vuoksi, vaan sinä olit Marttyyri, joka teki muista syyllisen, kun et kestänyt omaa syyllisyyttäsi. Sinä et rakastanut minua ehjäksi, vaan sinä syyllistit minut rikkinäiseksi. Sinä et nähnyt minun kipuani, sinä näit vain omasi.
Ja nyt sinä kehtaat itkeä sitä, etten puhu sinulle enää. Miksi minä edes tahtoisin puhua sinulle? Miksi, kun sanani kantautuvat kuuroille korville. Ethän sinä koskaan kuunnellut minua, vaan sinä vaiensit minut tyystin mykäksi puhumalla päälleni. Miksi minä edes tahtoisin näyttää haavani sinulle, kun olet sokea kaikkien muiden kivulle? Minäkin olen sinulle täysin näkymätön muulloin kuin silloin, kun SINÄ tarvitset minua. Miksi minä siis olisin olemassa sinulle, kun sinä et ole sitä minulle?
Sinä et todellakaan ollut koskaan MINUN paras ystäväni. Sinä olit minun pahin painajaiseni. Massiivinen taakka jo muutenkin heikoilla hartioillani. Sinä painoit minut ihan kasaan enkä minä pystynyt hengittämään. Sinun takiasi kieroon kasvanut selkärankani katkesi.
Äiti, sinä rikoit minut. Miten sinä saatoit tehdä niin omalle lapsellesi?
----------------------
Huom! Olen käyttänyt tätä tekstiä kirjassa En sovi joukkoon enkelten! 😊Kirjoitin tän alunperin eräällä luovan kirjoittamisen kurssilla. Tän ideana oli paljastaa vasta lopussa, kenelle tää on kirjoitettu. Ja tää sai pari muuta kurssilaista kyyneliin, kun ne luki ton viimeisen lainin, äiti-ihmisiä kun olivat itse 😅
---------------------
YOU ARE READING
Pakkasen puolella
Short StorySekalainen setti erilaisia lyhyitä (osa jopa superlyhyitä) tekstejä, kuvaelmia, tarinoita, sepustuksia, liibalaabaa, höpötyksiä, jorinoita (ja horinoita). Rakkaalla lapsella on monta nimeä! Tää kokoelma sisältää mm. melko melankolisia tekstejä elämä...