Onnettomat sielut ja heidän kurjat kohtalonsa

29 7 2
                                    

--------------------------------------------
Sisältövaroitus: puhetta kuolemasta ja kuolemisesta erilaisissa ikävissä olosuhteissa (myös itsemurhista), väkivallasta ja kurjista ihmiskohtaloista. Pahoittelut, tää on vähän synkkä 😅 Ja liittyy edelliseen Ne-tekstiin!
--------------------------------------------


"Kuolleet eivät puhu."

Voi kyllä, kyllä ne puhuvat. Kaikki eivät vain kuule niitä.

Ne kertovat, kuinka loputtoman yksinäisiä olivat, ennen kuin päättivät lähteä oman käden kautta.

Ne kertovat, etteivät olleet tarkoittaneet lähteä, vaan heidän hyvin epätoivoisen itsetuhoisen tekonsa oli pitänyt olla hätähuuto.

Ne kertovat, kuinka heidän sukulaisensa hylkäsivät heidät ylhäiseen yksinäisyyteensä, jonka vuoksi kukaan ei tiennyt viikkoihin heidän poistuneen tästä maailmasta.

Ne kertovat, kuinka eivät päässeet enää sairaalasta kotiin viimeisen sydänkohtauksensa jälkeen ruokkimaan kissaansa, joka seurasi pian perässä, kun kukaan ei ollut huolehtimassa siitä.

Ne kertovat, kuinka heidän kimppuunsa hyökättiin yön pimeydessä takaapäin heidän ollessa paluumatkalla kotiinsa ystävänsä bileistä, ja seuraavaksi he näkivät vain mustaa.

Ne kertovat, kuinka heidän veljensä pitivät heidän päätään hieman liian pitkään veden alla, eikä kukaan aikuinen tehnyt mitään, kun "pojat ovat poikia" ja "sehän on vain leikkiä".

Ne kertovat, kuinka heidän alkoholistivanhempansa olivat lähteneet baanalle ja hylänneet pienen lapsensa yksin kotiin selviämään, eivätkä he tietenkään olleet selvinneet päiväkausia yksin niin pieninä.

Ne kertovat, kuinka heidän väkivaltaiset puolisonsa olivat aiheuttaneet heille tuhansia mustelmia, ruhjeita ja murtumia, ennen kuin lopulta menivät liian pitkälle.

Ne kertovat, kuinka toikkaroivat muiden yllyttäminä junaradalla huumetrippinsä aikana, eivätkä tajunneet väistää päälle vyöryvää junaa, kun luulivat sen heijastamaa valoa vain valoksi tunnelin päässä, merkiksi jostain paremmasta.

Ne kertovat niin monenlaisista kurjista kohtaloistaan, että heikompaa alkaisi pyörryttää.

Ja ne kertovat myös valosta, jota kohti eivät halua vielä mennä, koska eivät halua uskoa, että heidän elämänsä maan päällä päättyi tähän. Ihan kesken kaiken.

Pakkasen puolellaWhere stories live. Discover now