"Ne yapmalıyım bilmiyorum. Her şey karıştı, her şey berbat ilerliyor. Kendimi berbat hissediyorum. Maria benden uzaklaşmalı ama karnındaki bebekle -benim bebeğimle- nasıl yapabilir bilmiyorum. O bana hamile olduğunu söyledi. Bebeğin de benden olduğunu. Ona güvenmeye çalışıyorum çünkü Maria bir fahişe değil ama kalbim inanmak istemiyor."
2 ARALIK
CCCLIIIMaria fırında çalışan hizmetçi kız olmalıydı ve önümde duran bu cümleler bana onun hamile kaldığını söylüyordu, hem de Grandük'ün çocuğuna. Tarihi kullanarak hesap yaparsam bu olay Grandük yirmi dört yaşındayken olmuş anlamına geliyordu.
Günlük tek güvenilir kaynaktı Grandük'ün hayatını öğrenmek için. Sonuçta kendisi tarafından gizlice yazılmıştı ve günlüğe yanlış bilgi yazmış olma ihtimali olduğunu düşünmüyordum.
Birkaç sayfa ve tarih geriye gitti. Maria hamile kaldığında Grandük'le neredeyse iki yıldır tanışıyordu. Grandük'ün hisleri ise bir zamanlar sevgili olduklarını belirtiyordu. O zaman çocuk doğmuş muydu?
Anladığım kadarıyla Grandük'ün babası epey sert ve kurallara bağlı biriydi. Büyük ihtimalle Maria'dan haberi yoktu ya da okuduğum kısma kadar...
Gerilmiştim çünkü Grandük'ün Mateo'dan önce bir çocuğu olmuştu. Maria bebeği aldırmış mıydı bilmiyordum ama sonuçta bebek bir kere rahme düşmüştü. Biraz heyecanla biraz da gerginlikle diğer sayfayı çevirdim. Tarihe baktığımda Grandük çocuğu olacağını öğreneli bir hafta olmuştu.
"Maria'ya bebeği aldırmasını söyledim. Direndi ve hâlâ direniyor. Kalbimin bir kısmı baba olacağım düşüncesiyle sevinç çığlıkları atıyor ama diğer kısmı bana sürekli babamın sesini hatırlatıyor. Maria'yı iki sene babamdan saklayabildim, zor değildi ama bir bebek... Ya bebek tamamen bana benzerse? O zaman ne yaparım? Olasılıkları asla hesaba katmamıştım ve şimdi acısı çıkıyor. Maria bebeği aldırmayacak ve o istemeden zorla yapmamın imkanı yok. Sanırım bebek doğacak. Tabii Maria düşük yapmazsa..."
10 ARALIK
CCCLIII
Grandük aldırma istemişti ama Maria kabul etmemişti. Bebek gerçekten doğmuş olabilirdi o zaman. Derin bir nefes alıp alttaki paragrafa geçtim. Bu tam bir ay sonra yazılmıştı.
"Bir ay oldu... Maria aldırmıyor ve benden ısrarlarımdan vazgeçtim. İkimiz de birbirimizi sevmiyoruz artık ama yapacak bir şey, bulunacak bir çözüm yok. Bebek aramızda bir köprü görevi görüyor ve ikimiz de istemsizce katlanıyoruz. Maria'nın karnı daha ortaya çıkmadı çünkü bebek daha iki aylık ve bu iyi bir şey. Sonuçta ne kadar uzun süre gizli kalırsa o kadar iyi."
8 OCAK
CCCLIV
Kendimi yutkunmaya zorladım. Grandük'ün gizli bir çocuğu daha vardı. Başka bir kadından başka bir çocuk... Daha Grandüşes'le evlenmemişti ve Grandük'ün babası daha öğrenmemişti. Belki de hiçbir zaman öğrenmeyecekti.
Normalde bu kadar uzun okumayı planlamamıştım ama bunları öğrendikten sonra bırakamazdım. Merakım bana engel oluyordu. Eğer Grandük'ün çocuğu hâlâ dışarıda bir yerlerdeyse onu Grandük hakkında bilgilendirmem gerekirdi. Grandük'ün ölümü halka fazla yayılmamıştı çünkü bu tür olaylar kraliyet ailesi dışında özel tutulurdu ve oğlu... öğrenmemiş olabilirdi.
Her ne kadar ilk başta otuz üç yılını bu günlüğe sığdırdığını düşünsem de öyle olmadığını aralıklı tarihlerden anlayabiliyordum. Kendime cesaret vererek diğer paragrafı okumaya başladım. Bu sefer tarih aralığı daha da uzamıştı.
YOU ARE READING
GRANDÜŞES'İN İMTİHANI
FantasyBir araba kazası sonucunda ölüp başka bir evrende, başka bir bedende okuduğu romanda kötü kadın olarak uyanan Hifa kendisine verilen bu şansı iyi kullanmak ve hayatta kalmak ister.