Medya: Mavi'nin bestesi.
"Hadi canım geç kalacağız."
Annemin seslenişiyle merdivenlerden indim. Evimizin duvarlarına son kez dokundum. En alt basamakta durup trabzanın kırık yerine dokundum. Tüm gün güçlükle tuttuğum göz yaşlarım akmaya başladı.
"Unutmamışsın." dedi annem. Sesi çatallı çıkıyordu. Kafamı iki yana salladım.
"Deli adam. Çocuk gibiydi."
"Bir daha anlatsana anne." dedim.
"Gel oturalım."
Merdivene oturduk. Annem başımı okşadı.
"Kocaman oldun. Boyumda yetmiyor sevmeye."
Güldüm. Saçlarımı okşadı. Yüzünü tuttum. Parmaklarımla yanağını okşadım. Parmaklarımı çektiğim yere bir öpücük kondurdum.
"Anlat hadi." dedim.
Derin bir nefes aldı.
"Bu eve veda etmek babana da veda etmek demek değil Mavi. Anılarımız bizimle beraber gelecek."
"Bu ev babamın izleriyle dolu. Öyle olunca fark etmeden de onu hatırlıyordum. Senin anlattıkların zihnimde. Üzerine izlere dokununca gerçek gibi oluyor. Zaten yüzünü hatırlamıyorum. Bana babamı unutturmayan bu izleri özleyeceğim."
Annem beni kendine çekip sıkıca sarıldı. Omuzları titriyordu.
"Ağlama lütfen. Sen mutlu ol diye gidiyoruz ya." dedim.
Beni bıraktı. Omuzlarımı okşadı.
"Söz veriyorum çok mutlu olacaksın. Hem Baran abinin piyanosu bile var."
Hafifçe gülümsedim. Aslında bende ağlamak istiyordum ama annemi daha fazla üzmek istemiyordum.
"Hadi anlat artık." dedim.
Annem hafifçe kıkırdadı.
"Beş yaşındaydın daha. Ama atom karınca gibi tutamıyorduk seni."
Güldüm. Annem gamzelerimi okşadı.
"O günde tutamıyoruz seni tabi. Bir de baban pamuk şeker yedirmiş sana. Enerjiden duvarlara tırmanıyorsun. Ben babana kızıyorum tabi. Sonra kaşla göz arasında çıkmışsın merdivenleri, tırmanmışsın trabzanlara. Sana dur demeye kalmadan ben spidermanim dedin saldın kendini."
Güldüm.
"Baban önde ben arkada koşuyoruz. Sonra baban tam burada yakaladı seni. Yakalamaz olaydı. Trabzan kırılınca ikiniz birde düştünüz. Oysa seni yakalamazsa trabzan kırılmazdı. Sende düşmezdin."
Annemde güldü.
"Babanın kaşı patlamış. Senin dizlerin kan içinde. Ama ben kızacağım diye of diyen yok. Sonra ben odadan çıkar çıkmaz sen ağlamaya babanda sızlanmaya başladı. Sonra tabi ikinizde iki hafta cezalı. Sonra baban ne zaman pamuk şeker görse seni kaçırdı oradan."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mavi
Romance(Tamamlandı) Mavi, göremediği bu dünyanın karışıklığına alışıktı ama annesinin yeni kocasının oğlu daha da karıştırıyordu aklını.