"Aku menyesal giler sebab khianat diorang..." Philipe menyesal tetapi sudah tiada guna. Dia tahu itu. Masa tidak boleh diputarkan. Even magician tidak boleh berbuat begitu. Lain lah jika Magix,a fobidden magic yang menggunakan manusia sebagai sacrifice untuk meminta bantuan daripada yang tidak sepatutnya. Untuk perkara yang tidak elok.
"Mereka bukan sahaja dah kalahkan orang yang mempunyai kuasa tanah sahaja. Tapi juga air."Philipe menyambung.
Seorang pelajar kelas Odd,Amalina pernah dilemaskan secara paksa oleh pembuli berkuasa air itu. Sampaikan dia tidak mempunyai masa untuk bernafas.
Rakan-rakan kelasnya yang perasan akan ketiadaan Amalina ketika itu terus menyelamatkan gadis itu ketika mengetahui keberadaan nya. Sebaik sahaja Amalina terlepas dari genggaman pembuli kerana dirempuh oleh Nin, Anirma terus terjun ke dalam sungai yang dalam tanpa memikirkan apa-apa.
Manakala yang lain menghalang pembuli-pembuli yang mempunyai kuasa air itu daripada menyerang dan mengganggu Anirma.
Tidak sampai seminit,semua pembuli itu telah dihabiskan. Pembuli-pembuli itu memandang mereka dengan penuh ketidakpercayaan.
"Apa? Korang ingat,kitorang ni lemah sangat ke?" - Nin
"Disebabkan kami tak de kuasa lah,kami kena belajar benda macam ni." - Ming
"Tapi,diorang pun sepatutnya belajar benda begini." - Henriette.
"Yeah,korang tak tahu bila kuasa korang hilang~"- Xarian.
"Mereka mungkin tak de kuasa,tapi tak bermakna mereka tak tahu apa-apa untuk pertahankan diri."Philipe berkata.
"......"terdiam mereka mendengarnya. Walaupun tidak mengetahui cara pelajar kelas Odd mengalahkan pembuli-pembuli tersebut,mereka tetap gerun. Kerana dapat mengalahkan mereka tidak sampai seminit.
"Mereka juga dah kalahkan mereka yang mempunyai kuasa angin."Philipe menambah.
!
"Bukan kah....pemilik kuasa angin.... kuat?"Mereka semua mula menggeletar. Kerana sudah berzaman di Diaz Kingdom, mereka mempercayai pemilik kuasa angin berada di ranking teratas yang menyebabkan mereka ditakuti ramai.
"Itu hakikatnya."
Ketika itu,cerita mengenai pembuli-pembuli yang telah dikalahkan oleh kelas Odd belum tersebar sepenuhnya lagi kerana masih ramai yang belum percaya. Mereka yang ketika itu bosan melepak mendapat idea untuk 'bermain' dengan pelajar-pelajar itu ketika melihat sekumpulan pelajar perempuan kelas Odd yang sedang menunggang kuda di kawasan tersebut.
Tanpa sebarang amaran,mereka mencekik dengan menggunakan angin. Dengan alasan mahu uji apa yang pelajar kelas Odd telah belajar di dalam kelas mereka dan kebenaran khabar angin itu.
Ketika mereka seronok melihat pelajar kelas Odd menggelupur ingin melepaskan diri,
Snap!
Mereka mendengar satu petikan yang bergema di dalam fikiran mereka buat seketika. Yang membuatkan mereka terkejut.
Heigh!! - kuda berbunyi sambil menghentakkan kaki mereka ke tanah.
!
Yang membuatkan mereka cemas kerana kuda itu bukan sahaja menghentakkan kaki mereka ke tanah,tetapi juga hilang kawalan sehinggakan pembuli-pembuli yang berada di hadapan ketika itu dipijak-pijak dengan brutal. Menyebabkan mereka cedera teruk dan pengsan. Sekaligus,pelajar kelas Odd terlepas daripada cengkaman angin mereka.
YOU ARE READING
(2) ODD CLASS (Z Class season 2)
Fantasysambungan Class Z sebelum ini. Walaupun setelah kematian rakan-rakan yang telah bersama mereka untuk masa yang lama,mereka tetap meneruskan hidup. Mereka sedar bahawa mereka perlu teruskan hidup,bukannya terus bersedih dengan mereka yang sudah tiad...