Epilog

10 1 0
                                    

Hari-hari mereka berjalan seperti biasa. Walaupun kejadian itu berlaku dua hari lepas,mereka yang lain meneruskan hari mereka tanpa risau. Kerana mereka tidak ingat apa yang berlaku. Memori terakhir mereka ialah,mereka tidur. Dan baru sahaja bangun.

Dengan semua orang yang perlahan-lahan bangun seorang demi seorang, akademi berjalan seperti biasa.

Cuma ada penambahan.

"Nisaaaa!!!" Franklin terus memeluk isterinya yang kembali.

Annisa Aisya yang akhirnya membuat keputusan untuk bersama rakan-rakannya.

"Saya akan beritahu hal yang sebenar selepas kita habis belajar." Annisa berkata.

"Alah...." Franklin dan Joan yang ingin tahu apa yang berlaku mengeluh.

"Apa nak alah,alah korang ni? Lagi beberapa minggu je lagi. Sabar je lah." Laura yang sudah kembali kepada dirinya, membalas.

"Yelah,yelah..."Dua lelaki itu hanya mengalah.

Geng TFC juga sudah baik dengan mereka yang lain.

Dan di sisi kelas Odd,

Terdapat beberapa orang yang berasa kekok. Iaitu Valery dan Indra.

Kerana walaupun tiada Izati,
Tetapi Anirma tetap ada bersama mereka.

"Lagi dua minggu akan ada peperiksaan akhir untuk kalian semua. Saya harap, kalian dapat graduate dengan jayanya. Maka,buat yang terbaik!"pensyarah Reed berkata dengan semangat.

"Baiklah."Mereka semua menjawab dengan nada masing-masing. Begitu juga Anirma,dengan nada cold,tanpa senyuman.

Mereka semua termasuklah staff tidak dibenarkan menggunakan kuasa selama seminggu. Dan selama seminggu itu jugalah tiada kelas kuasa bagi pelajar yang lain. Ini kerana Mana mereka sudah haus tanpa mereka perasan kerana pertarungan sebelum ini.

Pengetua Maxwell dengan casualnya memberitahu mereka yang lain bahawa mereka tidak dibenarkan menggunakan senjata selama seminggu sebagai persiapan untuk peperiksaan akhir mereka nanti. Walaupun terdapat banyak rungutan,

"Just listen to your principle. Kalau tak nak dengar,keluar dari sini."Hugo berkata dengan tegas dan lantang kepada mereka yang lain.

Dengan amaran itu,mereka langsung tidak menggunakan kuasa. Walaupun ada yang cuba,tetapi cepat-cepat dikesan oleh Hugo yang sentiasa meronda. Dan kerana diberitahu oleh pelajar kelas Odd.

Pejam celik,pejam celik. Peperiksaan tiba. Semua orang menjadi sangat sibuk untuk mengulang kaji sehingga ada yang terlepas makan.

Nasiblah ada yang mengingatkan mereka untuk makan.

Seperti Anirma,Amalina dan Ming.

Ketika mereka bertiga mengagihkan makanan kepada mereka yang sedang study di bilik bacaan bersama,

"Guys,kenapa Azharina, Azhadi,Lin Yan dan Yue Lan tak de? Takkanlah diorang tak perlu ambik ujian ni."

"Bukan ke pensyarah Sherrly dah beritahu? Mereka dah drop akademi ni. So,mereka dah tak ada kat sini." Kondrad berkata kepada mereka yang lain.

'Specificly,Lin Yan memang dah tak ada kat dunia ni. Yue Lan tengah rehat di pusat kebajikan untuk pulih. Dua lagi beradik tu pulak tengah mengembara.' Nin berkata kepada dirinya.

"Sudah-sudahlah cakap pasal ni. Study." Shin yang malas mendengar mengenai itu menghentikan topik mereka.

Dengan itu,mereka pun sambung mengulang kaji dengan bersungguh-sungguh.

(2) ODD CLASS (Z Class season 2)Where stories live. Discover now