Bab 13 - malam gala 2.

7 2 0
                                    

Mendengar namanya dipanggil,Anya pun berpaling ke belakang. Melihat sahaja wajah si pemanggil,dia terus tersenyum.

"Eh,Anita?" Anya yang mengingati wanita itu meneka nama nya.

"Haha! Baguslah kau ingat aku lagi."wanita yang bernama Anita itu tersenyum gembira.

Pada masa yang sama,
"Emy! Awak pun kat sini?"seorang lagi menyapa mereka.

Emy yang bagaikan pernah melihat wanita itu terus menulis nama dan menunjukkan kepada wanita tersebut.

"Angelica,kan?"

"Aww...tulisan kau yang comel tu masih tak berubah. Yeap,this is me,Angelica. Hehehe." Angelica juga gembira bahawa dirinya masih diingati. Dia cuba menahan diri daripada memeluk Emy yang kelihatannya tidak berubah seperti dahulu,masih comel. Apa yang membezakan ialah,warna mata Emy yang kelihatan lebih menyerlah dari dulu.

"Wah....dah lama kita tak jumpa.." Anita berkata dengan gembira.

"Ah,korang ni....bekas pelajar akademi Ignesius jugak,kan?" Valery yang melihat itu menyampuk..

"Ha'ah. Sekarang dah success. "Anita berkata dengan senyuman lebar.

"Mungkin korang patut borak dulu." Haririe ingin meninggalkan mereka.

"Tapi---"

"Alah,ini peluang untuk kau berborak dengan kawan kau yang dah lama tak jumpa. Bukan selalu,kan?" Nieji menyampuk.

"Ha'ah. Kita berkumpul pun semasa perhimpunan. Itu pun kita tak dapat bersemuka." Indra menambah.

"Eh? Korang bukan kat sini sebagai pengajar ke?" Angelica bertanya pelik.

"Er....bukan..."Mereka menggelengkan kepala.

"Dah tu? Apa korang buat kat sini?" Anita pula bertanya.

"Itu korang boleh cerita nanti. Now,kitorang pergi dulu." Haririe yang tidak suka akan tempat ramai orang terus keluar.

Bukan sahaja dia,nampaknya seorang daripada mereka sudah tiada dari tadi lagi.

"Aku pun kalau boleh nak keluar. Anya,kau boleh tinggal sini. Emy dan Ivy pun. Kalau nak balik,balik je." Valery berkata sebelum keluar.

"Alah,aku pun nak ke taman. Hmm... Aku rasa 'pensyarah' kat sini mesti dah tahu tempatnya jadi,bolehkah kalian menjadi penunjuk arah kami?" Anya sempat membuat lawak.

"Aish kau ni...." Anita pula hanya ketawa kecil mendengar itu.

"Kalau macam tu,apa kata kita keluar sama-sama je? Rasanya tak de antara kita yang nak duduk sini lama-lama." Angelica berkata.

"Same here. Aku tak suka dengan atmosfera kat sini."yang mendapat sokongan Anita.

"Yeah. It's too loud." Anya memberitahu pandangannya.

"And they even have beers and alcohol secara terang-terangan. Aku tahulah yang ada bukan Islam kat sini,but....erg...they don't know how to respect a Muslim. Baru tadi aku nampak pelajar aku yang muslim kena tarik oleh yang lain untuk minum alkohol. Nasib baik aku sempat tarik,kalau tidak,merana budak tu...." Anita sempat membebel.

"......"

"Kalau itu dah keputusan semua,apa kata cik akak tunjukkan jalan?" Anya menamatkan perbualan mereka dengan pickupline.

"Hehe,apalah kau ni. Jom,kita keluar sama-sama." Anita keluar sambil diikuti yang lain.

Pada ketika itu juga,dia sempat monolog kepada dirinya,
"Dia ni,suka buat aku blushing....
Agak-agak dia dah kahwin ke belum?"dengan wajah yang kemerahan kerana menahan rasa malu.

(2) ODD CLASS (Z Class season 2)Where stories live. Discover now