Bab 48 - The Real Chosen.

3 1 0
                                    

Disebabkan kelemahan dalam pertarungan itu,mereka semua akhirnya ditangkap.

Atau lebih kepada sengaja ditangkap kerana mahu melengahkan masa. Bantuan besar mereka belum tiba.

Maka,mereka semua diikat menggunakan lingkaran Magix Lucifer yang mana sukar dipatahkan.

"Just why didn't you guys affected by my power?~" Lucifer tertanya-tanya.

"Mereka seperti pelarian kita." Benjamin bersuara.

'Pelarian?'

Mereka yang mendengar itu mula bergikir mengenai pelarian itu.

"Hm...benar juga. Ah,cakap pasal mereka. Bagaimana dengan status? Adakah mereka masih terlepas?" Lucifer bertanya kepada pembantunya.

Mendengar soalan itu,Benjamin menjawab terketar-ketar,
"Ma...maafkan patik....tu...tuanku... Philipe se....sedang mencari me...mereka..."

Mendengar itu,pelajar semeter 5 yang tidak terpengaruh berbincang melalui telepati,

"Jadi,Philipe pun dah kena." - Kondrad

"Jadi,siapa yang jadi pelarian tu? Diorang masih bertahan ke?" - Nin

"We don't know until we met them." - Shin

"They maybe really are the helpers of The Chosen." - Anirma

Pada ketika mereka sedang fokus berbincang,Ada yang menyampuk,
"Pfft..." Xarian ketawa tiba-tiba.

?

Yang mendapat perhatian musuh dan mereka yang lain.

"What is wrong with that human?" Lucifer bertanya pelik. Entah kenapa,dia tidak dapat membaca fikiran jejaka itu. Malah,hampir kebanyakan daripada mereka tidak dapat dibaca bagaikan terdapat tembok.

"Tuanku? Wow~ I can't believe what I just heard.

And human? Are you sure?~" Xarian cuba menahan diri daripada ketawa lebih kuat. Badannya menggeletar hebat,menahan diri daripada menggila. Sedangkan Henriette yang diikat bersama hanya diam.

"Lupakan mereka. Sekarang,masuk ke dalam sana." Lucifer menunjukkan ke arah pentagram Magix, yang mana dia akan menjadikan mereka yang dipihaknya terus dipukau dan takkan kembali lagi. Sama seperti yang dia lakukan kepada Azhar dan Azrina.

Setiap bulatan besar,mempunyai empat bulatan kecil di setiap penjuru.

Setiap satu bulatan dipenuhi oleh,

Anya,Haririe,Nieji dan Indra.
Shui,Dalton,Joseph dan Ulrick.
Valery,Emy,Ivy dan Lin Yan.
Azhar,Azrina,Benjamin.

Dan mereka bertiga akan dicukupi jika Karl bersama mereka.

Karl yang tadinya ditugaskan menjaga mereka yang lain dipanggil supaya ritual itu lengkap.

Bagi memastikan Karl mengetahui apa yang perlu dilakukan,Lucifer dengan 'baik hatinya' menerangkan,
"Masuk ke sana bersama Benjamin. Duduk di dalam bulatan kau. Tenangkan diri kau ketika sudah berada di sana. Jangan bergerak dari posisi. Kerana jika tidak,kuasa kau dan yang lain akan ditarik kembali."

Kark hanya menganggukkan kepalanya tanda akur.

Melihat itu,Kashmir dan Katz sudah cemas.

"Karl! Jangan dengar cakap diorang! Diorang cuba bunuh kau!"si kembar cuba menghalang tetapi dengan tangan yang diikat,tiada yang boleh dilakukan selain melalui mulut.

"Karl,jangan buat begini. Kamu akan terseksa nanti!"si ayah juga merayu kerana risau anaknya diapa-apakan.

Mereka cuba menghalang.

(2) ODD CLASS (Z Class season 2)Where stories live. Discover now