Bab 20 - Kem disiplin diri 3

10 2 0
                                    

"Pastikan kalian beratur dengan elok kalau tidak mahu dikenakan denda pada hari pertama di sini."Mendengar ugutan dan pandangan tajam Mariam,mereka yang lain terus beratur dengan elok untuk mengambil kunci,walaupun ada pelajar yang bagaikan cacing kepanasan menunggu giliran. Tetapi,disebabkan takut didenda dengan lebih teruk,pelajar tersebut menahan diri.

Setelah mendapat kunci masing-masing, mereka semua bergerak ke bilik mereka. Ketika mengetahui teman sebilik,ada yang bersorak kerana mengenali antara satu sama lain,ada yang tidak kisah dan ada juga yang bagaikan tidak puas hati.

Antaranya ialah Michael. Kerana dia sebilik dengan Nin dan Karl,pelajar kelas Odd. Sudahlah dia tidak tahu siapa lagi seorang memandangkan hanya mereka bertiga yang berada di dalam bilik itu untuk meletakkan beg. Disebabkan dia rasakan dia sendirian,maka dia hanya berdiam diri.
'Kenapa Quill kena panggil?' Michael bertanya kepada dirinya.

Tidak seperti Seara Ortiz yang asyik merungut tentang rakan sebiliknya, Anirma. Walaupun hanya seorang sedangkan kumpulannya lebih ramai iaitu Aubrey dan Erika Gordon,dia tetap tidak berpuas hati.

"Kenapa dalam ramai-ramai orang? Tak ada orang lain ke? Ergh,I want to change my roommate."

"You can't,Ara. Kau sendiri dengar apa yang pekerja tu cakapkan,kan?" Aubrey membalas dengan keluhan.

"Kau perlu biasakan diri dengan orang lain,girl." Anirma membalas dengan senyuman nipis.

"Hah,there you are." Seara berkata sambil memandang ke arah Anirma.

"What do you mean?" Anirma bermain kata.

"Oh,don't be like that, honey. You know what we are talking about. Your real self finally shows." Aubrey membalas dengan senyuman memprovok.

Dan Anirma hanya membalas,
"Ehehe,we should cut this and get out. The others may have been waiting for us."dengan senyuman lebar dan keluar.

Pakaian tidak perlu ditukar memandangkan dia sudah berbaju muslimah,dan berseluar.

Setelah Anirma keluar,

Ketiga-tiga rakan sebiliknya memandang antara satu sama lain.

"Let's finish this thing early. Aku nak rehat." Seara berkata dan terus menukar pakaiannya. Kata ganti dirinya juga telah berubah. Sebelum ini dia akan menggunakan kata I and you. Sedangkan kini,aku dan kau. Yang mana kedengaran bia

"Kita perlu nikmati waktu ini sementara masih ada masa..." Aubrey berkata dan mencari pakaian ganti.

"Then....we don't have to act for now,...right?" Erika bertanya gagap. Takut jikalau dia menyentuh sensitivity.

Tetapi apa yang dia dengar ialah,
"Like Quill said,we can be ourselves. But just for now."balasan lembut daripada Seara Ortiz yang sebelum ini pernah sarkastik.

"Makanya,marilah kita nikmati masa yang ada."Aubrey menambah untuk memberikan semangat kepada yang lain.

"Tapi....aku sendiri pun dah lupa siapa diri aku sekarang ni...." Seara berkata dengan nada yang kendur.

"Me neither. Too much act makes me lost my identity..." Aubrey bersetuju.

"Yeah..."Erika yang faham membalas dengan nada sayu. Air mata mula bergenang pada kaca matanya. Bukan hanya dia,Aubrey dan Seara juga begitu.

"Don't be like that,guys. Janganlah jadi lemah sangat. Nanti aku pun...hisk.."

Mereka pun mendekat antara satu sama lain dan berpelukan untuk menenangkan masing-masing.

'So...that's who they are. They are just sweet little girls who doesn't have choice.'
Seseorang yang memandang dari jauh melalui tingkap bilik bermonolog.

(2) ODD CLASS (Z Class season 2)Where stories live. Discover now