Keesokan harinya,
Henriette yang tiba awal di dalam dewan kuliah nya sedang membaca buku. Ketika itulah,dia perasan.
Tanpa memandang seseorang itu,Henriette bertanya,
"Kenapa kau asyik pandang aku? Is there something you want to tell?"
"Nampaknya kau perasan."
"Aku boleh rasakan pandangan kau tu. Aku perasan sejak kali pertama kita jumpa. So,ada apa-apa yang kau nak beritahu aku,Shui?"Henriette bertanya lagi sekali tanpa memandang. Pandangannya masih lagi pada bukunya.
"Ianya berkait dengan perkara yang tak boleh disebut di kelas Odd."Shui,lelaki yang sentiasa memerhati Henriette terus menjawab tanpa berbasi-basi.
"Petang ni aku tak de kelas. Same goes as you. Aku akan keluar dulu then beberapa minit selepas tu kau keluar. Aku tak nak yang lain fikir macam-macam.
Jumpa kat luar pintu gerbang akademi. Kat situ,kau boleh cakap."
"Baiklah."
Dengan persetujuan itu,mereka bertemu pada waktu petang itu.
Tanpa membuang masa,sebaik sahaja Shui tiba,dia bertanya,
"Kau ada kenal dengan seseorang yang bernama Naze? Penampilannya biasa. Rambut dan matanya berwarna hitam. Dia ada parut pada sepanjang atas hidung nya dan pada lengan kanannya."Dengan perincian itu,Henriette memikirkan seseorang. Apatahlagi ketika Shui mengatakan mengenai parut tersebut.
".....He was my tutor when I was a kid back then. Why?"
"Dia ada kuasa bayang?"Shui bertanya untuk kepastian.
Henriette menganggukkan kepalanya.
"Jadi,betullah."Shui bagaikan lega mendengarnya.
"Kenapa kau bertanya?"Henriette bertanya. Daripada bertanya bagaimana mereka berkenalan,dia bertanya sebabnya.
"Aku pernah bertemu dia dahulu. 6 years ago. Dia yang ajar aku mengenai kuasa bayang dengan lebih mendalam."Shui bercerita secara ringkas.
"Jadi,dia turunkan kelebihan itu pada kau." Henriette menganggukkan kepalanya.
"Apa yang dia ajar kau?"Shui tiba-tiba bertanya.
"Basic. Art,economy,science, mathematic, etiquette,swordmanship and others." Henriette menjawab.
"That's a lot."
"Ianya perkara asas yang perlu aku pelajari dari kecil. Ianya turun-temurun dalam keluarga.
Lagipun,kau tak nampak terkejut sangat.""Sebab aku pun pernah macam kau. Tapi tak sebanyak kau."
Henriette yang mendengar itu hanya menggumam,
"Masih tidak akan sama seperti kau.""What?"Shui yang kurang dengar bertanya.
"Nothing. Itu sahaja,kan? Sebab aku perlu balik sekarang. Aku tak suka duduk kat luar masa sejuk-sejuk begini." Henriette berkata sambil menggosok-gosok tangannya yang sejuk walaupun setelah memakai sarung tangan.
"Yes. Aku cuma mahu confirm kan sebab aku dapat rasakan iras-iras kau padanya. Dan aku dapat rasakan aura yang lebih kurang sama antara dia dan kau. Disebabkan sudah dapat kesahihan,kita selesai."Shui berkata.
"Alright."dengan itu,mereka berpisah.
Setelah berpisah,
"Banyak bercakap pulak dia tu."Henriette berkata kepada dirinya."Kenapa aku banyak bercakap dengan dia,hah?
Dan apa yang dia katakan tadi? Ini kali pertama aku tak dapat dengar suara seseorang yang berada dekat dengan aku. Biasanya aku dapat dengar tapi...
YOU ARE READING
(2) ODD CLASS (Z Class season 2)
Fantasysambungan Class Z sebelum ini. Walaupun setelah kematian rakan-rakan yang telah bersama mereka untuk masa yang lama,mereka tetap meneruskan hidup. Mereka sedar bahawa mereka perlu teruskan hidup,bukannya terus bersedih dengan mereka yang sudah tiad...