Bab 25 - be yourselves

4 1 0
                                    

Selesai sahaja mendapatkan debunga tidur,mereka yang lain terus melepaskannya ke udara untuk menidurkan mereka yang lain. Nasib baiklah,fasi yang lain sudah berada jauh bersama penutup hidung sebagai langkah berjaga-jaga.

"Mereka dah tidur." Ain dan Riana berkata dengan hati yang lega.

"Dan kerja kita sekarang," Nik berkata dengan nada meleret sambil memandang ke arah Reid.

"Bawa mereka ke rumah masing-masing." Reid menyambung.

"All of them?!" Geng TFC menjerit kerana terkejut. Kecuali Erika dan adik beradik Meory yang membulatkan mata mereka tanda terkejut. Sedangkan Annisa. Bagaikan sedang bersedia mental dan fizikal. Siap buat senaman pemanasan badan lagi.

"We will help,of course." Zarim berkata dengan senyuman.

"That's a good one. Akhi dan ukhti boleh guna kuasa,kan? While we can't." Karl berkata.

"They will going to be a good help for us." Kondrad berkata dengan senyuman.

"Ye lah..."Mereka semua bersetuju.

"Sudah. Jangan buang masa lagi. Mari kita bawa mereka ke bilik." Ibrahim memulakan perancangan mereka.

"Jom."

Maka,mereka pun memulakan.

Pada mulanya,mereka mula mengangkat seorang demi seorang. Fasilitator menggunakan kuasa mereka untuk membawa pelajar ke bilik mereka dengan senang. Cuma Reiji, Eiji dan Reid sahaja yang tidak menggunakan kuasa kerana kuasa mereka ialah api. Yang hanya akan memudaratkan keadaan.

Ahli TFC mengangkat seorang demi seorang. Yang membuatkan mereka keletihan.

"Pergh... sakit belakang doo..." Joan berkata sambil membengkokkan badannya ke belakang. Terus kedengaran,
Krak,krak. Menandakan tulang belakangnya berbunyi.

"Aih...baru bangun tidur,dah kena buat kerja berat..." Perez mengeluh.

"I'm not used to this..."Beathany Meory juga turut mengeluh. Dia sememangnya tidak biasa melakukan aktiviti fizikal. Dia lebih kepada mental. Sedangkan adiknya,
"Fuh. Dah lama tak buat semua ni."tersenyum gembira sambil menggerakkan pinggangnya.

"Kita perlu cuba kuatkan fizikal kita..." Annisa berkata dengan senyuman kecil. Walaupun letih,dia tetap menghasilkan senyuman.

"Alahai sayang....tak letih ke?" Perez bertanya kepada isterinya,Annisa yang kelihatan biasa.

Annisa membalas dengan senyuman kecil.

"Akhi Nik!"Laura tiba-tiba memanggil Nik yang berada berdekatan.

?

Nik memandang ke arah mereka.

"Boleh tak kami berehat dahulu?" Laura meminta.

"Baiklah. Tapi jangan lama." Nik membenarkan.

"Terima kasih!" Laura berkata kuat.

Sebaik sahaja mendapat kebenaran,mereka terus terduduk di atas tanah. Mereka sudah tidak memikirkan kekotoran tanah itu kerana terlalu letih.

Mereka mengambil nafas. Sambil-sambil itu, Aubrey memandang ke arah fasi-fasi yang sedang menggunakan kuasa untuk menggerakkan pelajar.

Mereka agak cemburu. Apatahlagi dengan pengguna kuasa angin. Kerana mereka tidak perlu bergerak banyak.

"Tak aci! Kitorang pun nak gunakan kuasa!"Aubrey merengek.

"Tak boleh." Riana yang mendengar rengekan itu berkata dengan lembut. Tangannya dengan elegan menggerakkan pelajar-pelajar menggunakan kuasa airnya yang menghasilkan Gelembung air yang berbentuk molekul. Ianya tidak akan mudah pecah selagi mereka mengawalnya.

(2) ODD CLASS (Z Class season 2)Where stories live. Discover now