Bab 1 - permulaan.

14 2 0
                                    

Pada ketika mereka semua sedang menguruskan kerja masing-masing,

Mereka mendapat mesej melalui telepati oleh pengetua Martinez iaitu pengetua akademi Ignesius untuk bertemu di pejabatnya pada waktu yang telah ditetapkan.

Maka,setelah mendapat kebenaran daripada tempat kerja, mereka ke akademi Ignesius setelah sekian lama pada waktu yang ditetapkan.

"Emy!!!" Ivy yang telah sekian lama tidak bertemu rakannya,Emy menjerit sehingga tidak ingat dunia ketika melihat kelibat wanita itu.

Sudah 5 tahun berlalu setelah mereka berpisah. Walaupun mereka berbual melalui cermin Komunikasi, mereka tetap tidak dapat bertemu depan-depan sebegini kerana kerja mereka.

Emy yang mendengar suara tersebut terus mencari puncanya. Setelah melihat kelibat Ivy,Emy terus berlari dan memeluk Ivy.

Sesungguhnya,dia juga turut rindu dengan satu-satunya rakan perempuannya itu. Lagi seorang sudah tiada maka,hanya Ivy yang dia paling rapat. Dia mengenali Milly,Molly, Angelica dan Anita tetapi tidak terlalu rapat.

"Girls,sudah-sudahlah berdrama. Jom masuk pejabat." Haririe,lelaki yang mempunyai mata berwarna merah memanggil mereka tanpa memandang.

"Ehehe..."

Bukan hanya Ivy,Emy juga turut ketawa janggal melihat perlakuan mereka yang keanak-anakan itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bukan hanya Ivy,Emy juga turut ketawa janggal melihat perlakuan mereka yang keanak-anakan itu.

Maka,mereka pun melepaskan pelukan dan berjalan masuk ke dalam pejabat.

"Alright, semua sudah sudah ada?" Martinez, yang masih menjadi pengetua Akademi Ignesius bertanya. Walaupun rambutnya sudah mempunyai uban sedikit,tetapi dia masih gagah menguruskan akademi tersebut.

"Sudah." Ryomae dan Hafizi menjawab serentak dengan nada berbeza.

Kedua-dua mereka ialah guru kepada pelajar kelas Z yang dahulu. Dan mereka juga ialah bapa kepada dua orang pelajar. Iaitu Indra,anak kepada Hafizi dan Valery pula ialah anak kepada Ryomae.

"Memandangkan semua sudah ada, saya akan terus ke Point. Yang sebenarnya, kalian mempunyai misi." Pengetua Martinez berkata.

"Misi?"Indra menelangkan kepalanya dengan wajah yang tertanya-tanya.

Hafizi yang melihat telatah anak tunggal nya itu menahan tawa daripada meletus. Comel bagi nya. Sempat juga dia snap gambar tersebut. Nasib baik tak de yang perasan kerana perbuatannya tidak menonjol. Nasib baik tak de flash,kalau tidak,tak pasal-pasal kena tangkap. Malah,rakannya Ryomae yang sebelum ini peka dengan sekeliling langsung tidak perasan akan tindak tanduk nya. Mungkin kerana dia sendiri sedang fokus pada anak tunggal nya,Valery.

Walaupun begitu,terdapat seorang yang peka selain Ryomae. Dia memandang ke arah Hafizi dengan pandangan curiga.

"Erk...."Hafizi hanya tersenyum janggal sebelum kembali fokus kepada Martinez.

(2) ODD CLASS (Z Class season 2)Where stories live. Discover now