Seperti yang dirancang,mereka terus ke akademi Yu Li Cheng setelah habis sarapan pagi.
Sebaik sahaja mereka menjejakkan kaki ke dalam perkarangan akademi tersebut, terdapat ramai orang yang memandang mereka lain macam.
Melihat sahaja warna mata mereka, pelajar-pelajar lain terus berbisik antara satu sama lain,
"Diorang nampak pelik."
"Mata diorang yang pelik mengingatkan aku pada someone."
"Maksud kau,pelajar pelik tu?"
"Heh,itu bukan someone. Tapi some people. Diorang semua pelik."
"Siapa yang kau maksudkan?"
"Kelas Odd."
"Be more spesifik. Ramai pelajar pelik dalam kelas pelik tu."
"Memanglah ramai yang pelik dalam kelas tu,tapi cuba kau fikirkan yang menonjol? Dari segi pemakaian dia."
"Siapa?"
"You're so dumb. Dia maksudkan pelajar yang tutup muka dia tu..."
"Hey,korang cakap pasal pelajar yang pakai topeng,kan?"
"Ah,yang tu..."
"Aku masih tertanya-tanya. Kenapa dia sorokkan muka dia?"
"Mungkin sebab dia tak de kuasa. Jadi dia tak nak orang lain kenal dia."
"Atau mungkin sebab muka dia hodoh. Jadi dia tak nak lah kena kritik lagi."
"Bukan dia je yang tak ada kuasa. Semua orang dalam kelas Odd tu tak de kuasa."
"Hah. Useless."
"Hey,aku dengar ada pelajar baru kat akademi kita. Tak silap aku,diorang ada kuasa pelik."
"Haih...makin bertambah lah pelajar pelik kat akademi ni...."
"Aku rasa diorang akan masuk kelas yang khas tu. Kelas yang berbeza dengan kita."
"That's them."kini,makin ramai yang memandang mereka.
"Ergh....I don't like this ...." Indra berkata sambil bermain-main dengan tangannya. Itulah tabiat nya ketika gementar atau rasa tidak selesa.
"Tenang..." Shui yang melihat itu menarik lelaki tersebut ke belakangnya.
"Tiba-tiba aku terasa nak cungkil mata orang,lah~" Nieji menambah dengan senyuman yang menakutkan.
"Hey!"yang membuatkan rakan-rakannya yang lain terkejut.
"Kau jangan macam-macam, Nieji." Lutfi membuka mulut.
"Stop it,don't be ridiculous." Shui juga menarik Nieji ke belakang dengan kasar.
YOU ARE READING
(2) ODD CLASS (Z Class season 2)
Fantasysambungan Class Z sebelum ini. Walaupun setelah kematian rakan-rakan yang telah bersama mereka untuk masa yang lama,mereka tetap meneruskan hidup. Mereka sedar bahawa mereka perlu teruskan hidup,bukannya terus bersedih dengan mereka yang sudah tiad...