MERCANIN AĞZINDAN..
Evdeki gürültü biraz olsun dinmişti.
Telefonumu elime aldım ve Mustafa yı aradım."Mustafa nasılsın,anca arayabildim."
"Nasıl olayım Mercan Zeynel hanımım konağa geldi işte,Mutluluktan göbek atmak üzere.Sizin orda son durumlar ne "
"Hiç sorma burada da kıyamet koptu Mustafam"
"Sence zerda hanımım gerçekten de böyle birsey yapmışmıdir Maran beyime"
"Şşt,ağzını doğru aç,benim zerda hanımım kimseye kötü birşey yapmaz.ben onu bilirim bunlar hep iftira"
Balkona doğru ilerliyordum Mustafa ile konuşurken.
"E sen nasılsın peki?"
Aniden durdum.
"Mustafa ben seni sonra arayacağım."
"Noldu bişey mi o-"
"Kapatmam lazım"
Telefonu kapatıp yavaşça balkonun kapısına yaklaştım.
Niyat ağam ve Davut beyim birşeyler konuşuyorlardı.Kapıyı araladım.
"Şu kızın yaptıklarını goruyor musun Davut,ele güne rezil etti bizi.Gidip köseoğullarına erkek bir torun vereceğine namusumuzu kirletti.Davut bu bizim şanımıza şerefimize büyük bir lekedir.Yarın sabah namusumuzu ve şerefimizi kendi ellerinle temizleyeceğiz."
"Namusum ve şerefim üstüne yemin içerimki baba kendi Ellerim ile temizleyeceğim."
"Ben o işi sana Bıraksaydım.Yaptigin işleri önceden gördük senin paçanı zor kurtardım lan.Sen bu işe karışma yarın birlikte halledeceğiz.Asmaköydeki tepeye bir çukur kazmalarını söyle"
"Tamam baba"
Davut beyimin içeri geldiğini gördüm ve kapıdan uzaklaşıp Zerda hanımımım odasına doğru ilerledim.
"Aman allahım bunlar kızı diri diri gömcek."
Kapının önüne doğru ilerlerken kapıda duran iki kişiyi gördüm.
"Hayırdır Mercan bacım bu saatte nereye?"
"Zerda hanımıma şu götürcektimde"
"Aman ha niyat ağamın emridir kimse ne su ne ekmek götürecektir.Hem bu saat olmuş sende git yat artık"
"E ağam öyle buyurduysa"
Konuşmam bittikten sonra Arkamı yavaşça döndüm ve odama doğru ilerledim.
Odama girdim ve kapımı kapattım.
"Aman allahim bunlar zerda hanımımı diri diri gömcekler mustafaya haber etmeliyim"Hemen mustafayı aradım.
Mustafam aranıyor.."Mercanımm noldu canımın içi"
"Bırak şimdi bizi Mustafam beni iyi dinle"
"Noldu Mercan sesin çok kötü çıkıyor"
"Çabuk Maran beyime haber et Niyat ağam ve Davut beyim konuşurken duydum Zerda hanımımı öldürecekler"
"Mercan sen kapı mı dinledin,ya yakalansaydın?"
"Mustafa ben ne diyom sen ne diyon çabuk ol sabah asmaköye gidecekler haber et binsin uçağa yetişsin"
"Tamam ben şimdi arayacağım"
Telefonumu kapatmadan önce saate baktım saat neredeyse 01.55 ti.
"Ey allahım sen büyüksün"
ZERDANIN AĞZINDAN...
Yatağımın kenarına sinmiş bacaklarımı kendime doğru çekmiştim.Üstümdeki beyaz elbisem kanlıydı.Burnumdan gelen kan kurumuştu.Bedenim mosmor...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TÖREM
Fiksi RemajaMardin'in dar sokaklarına sığdırılmış kocaman bir konak.. On dokuz yaşında zorla evlendirilen bir kadın. Hayatını intikam almaya adamış bir adam. İki yarım aşk,bir bütün hayat... " Bu kitap bir töre kurgusu üzerine uyarlanmıştır! •Kurgu tamamen bana...