Razı olmaya çalıştığım şeydi belkide yaşadıklarım.Yorulmuştum artık.
Gözlerim camdan dışarı dolu dolu bakıyordu,ve daha fazla dayanamadım aktı gözümden bir damla.
"Yeter lan,kes zırlamayı"
Arabanın içinde yan koltuktan bana kötü kötü bakan abim ile göz göze geldim.
"Bakma öyle,eve gidince keseceğim hesabını"
Yüzümü tekrardan iğrenerek cama döndüm.Mardinin sınırına giriyorduk.
Upuzun bir yoldu,araba ile gittiğimiz için hava kararmıştı bile.Elimi telefonuma götürdüm ve gelen 146 tane arama ve 350 tane mesaj bildirimini gördüm.
Telefonumun sesi kısıktü ve yıl boyunca ağlamaktan hiçbir şey görmüyordu gözüm.
"İn!"
Araba durduğunda abim kolumdan tutup konağın önüne doğru itti beni.
Herkes büyük bir mutluluk ile bekliyormuşçasına konağın bahçesine girmişlerdi."Sonunda geleceğin yerdesin Zerda!"
Dede demeye bin şahit adam konuşmuştu.
"Demek sonunda evin yolunu buldun hele"
Eksik kalmayan pek sevgili babannem de konuşmuştu.
"Götürün hele içeri,etlerini azcık dürcem içerde!"
Bana pis bir bakış atıp içeri girdiğinde kolumdaki adamlar beni içeri götürmüşlerdi.
Yine aynı ev,aynı insanlar ve aynı oda..
Dönüp dolaşıp geldigim bir cehennem di sanki,hayatta iki şey insanın değişmeyen ve kabullendiği gerçekti.
Doğduğun ev ve doğduğun coğrafya kaderindir..
Kendimi eski döküm süslemeli camımın önüne attım,bir zamanlar burdan bakarken yürüyebilmeyi dilemiştim.Keşke bir dilek hakkım daha olsaydı ve her şey çok güzel olabilseydi.
Akşam olmuştu bile,yolun verdiği yorgunluk ile kendimi yatağıma attım.
İlk defa bana dokunmamışlardı,Ama bu hayra mı işarettir bilinmez..
Elime telefonumu aldığımda, şilanın aramış olduğunu gördüm.Evet Maran abisiydi ve beni aldatmıştı fakat Şilan iyi biriydi ve olanlar ile ilgisi yoktu.
Elimi arama tuşuna bastım ve iki dakika sonra telefon açıldı.
"Beni aramışsın Şilan"
"Evet,nasıl olduğunu merak ettim"
"Sen mi merak ettin yoksa abin mi?"
"Ya valla ben merak ettim ama abim de merak etti Zerda"
"Hangi yüzle merak etti beni?"
"Abimin yaptığını savunacak değilim,bunu sana veya bir kadına yapamam fakat bence duruma bir de onun açısından bakmalısın,en azından dinle"
"Neyi dinleyeceğim beni nasıl kandırdığını mı?"
"Biz derslerde ne görüyoruz biliyor musun,hasta ve durum ilişkisi"
"O ne oluyor?"
"Hasta sen ve abim durum ise ayrılığınız"
"Kusura bakma şilan fakat,bu duruma ilişki koçu hariç hiç kimse ayrılık diyemez,bu aldatma!"
"Sana göre,bir de abimin tarafından bak"
"Şilan lütfen lütfen onu bana savunma,bitti beni aldattı ve bitti"
"Zerda bak gerce-"
"Şilan seninle de aramı bozmak istemiyorum.Abin biliyorum savunmak hakkın fakat bitti,ne söylersen söyle ne gösterirsen göster onun beni aldattığı gerçeğini değiştirmez.Artık asla geri dönmem"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TÖREM
Novela JuvenilMardin'in dar sokaklarına sığdırılmış kocaman bir konak.. On dokuz yaşında zorla evlendirilen bir kadın. Hayatını intikam almaya adamış bir adam. İki yarım aşk,bir bütün hayat... " Bu kitap bir töre kurgusu üzerine uyarlanmıştır! •Kurgu tamamen bana...