BAB 34

14.9K 372 28
                                    

Tuan Mizan memandang wajah Laila yang masih nyenyak tidur berbantalkan lengannya. Rambut yang menutupi wajah Laila diselaknya lalu diselitkan di tepi telinga.

Laila yang terasa tidurnya diganggu, mula menggeliat kecil tapi tidak ada tanda-tanda yang dia akan bangun.

Sekali lagi Tuan Mizan cuba usik dengan mengusap pipi Laila.

Laila membuka matanya separuh. "Abang...." Matanya kembali dipejam. Tangan Tuan Mizan ditolaknya sambil dia merapatkan mukanya pada dada Tuan Mizan.

"Dah terubat rindu tu ke belum?" Tanya Tuan Mizan perlahan.

Laila yang baru ingin menyambung tidurnya, membuka mata. Dahinya berkerut. "Apa abang ni...." Malu dengan kata-kata tersebut, dia menarik selimut sehingga menutup kepalanya.

"Lain kali kalau rindu, cakaplah. Aku bila-bila masa boleh on."

"Tak nak." Jawab Laila di bawah selimut.

Tuan Mizan tersenyum lebar. Otaknya terkenang kembali sikap Laila yang daring semalam seperti mencabar naluri kelakiannya. Laila yang masih bersembunyi di dalam selimut di tarik rapat ke dada.

Mengantuk Laila hilang bila dia terasa sesuatu yang keras dan hangat mencucuk perutnya.

"Laila belum mandi." Ujar Laila perlahan.

"Tak apa. Lepas ni mandilah." Tangan Tuan Mizan semakin galak mengusap bahu Laila lalu menjalar ke belakang tubuh. Kenangan semalam masih segar bermain difikirannya membuatkan senjatanya berdenyut-denyut ingin beraksi.

Selimut yang membalut tubuh Laila diselak bagi mendedahkan aset muda yang bergetah. Tanda-tanda merah disekitar dada Laila memberikan kepuasan pada dirinya sebagai tanda kawasan jajahannya.

Satu ciuman diberikan di dahi Laila. Lalu turun ke bawah sehingga bibirnya bertemu dengan bibir Laila.

Walaupun segan, Laila membalas ciuman Tuan Mizan.

"Aku geram." Bisik Tuan Mizan seraya menyembamkan mukanya pada leher Laila. Dendam semalam yang masih bersisa harus dilunaskan pagi itu juga kalau tidak, otaknya tidak akan berhenti berfikir.

Laila hanya pejam mata dan menyerahkan diri dengan rela. Perlahan-lahan tangannya merangkul leher Tuan Mizan. Rasa geli dileher memberikan getaran halus ke seluruh tubuhnya.

Fikiran Laila semakin hanyut bila disajikan dengan sentuhan hangat sebaik sahaja bangun tidur. Tidak ada perkara lain yang mampu dia fikirkan saat itu selain Tuan Mizan.

"Abang, Laila lapar." Ujar Laila pendek sebelum dia melelapkan matanya. Penat.

***************************

Perlahan-lahan Tuan Mizan menutup pintu bilik agar Laila tidak terjaga. Matanya melilau memandang ruang bawah yang masih sunyi walaupun jarum jam sudah menunjukkan pukul sembilan pagi. Tidak ada tanda-tanda ahli lain yang sudah bangun.

Perut yang berkeroncong minta untuk diisi. Kunci kereta dicapai lalu dia keluar dari rumah untuk mencari sarapan. Kalau nak ditunggukan yang lain, boleh kebulur jadinya.

Nasib baik la cuti sekolah macam ni ada ramai yang menjual sarapan pagi di tepi jalan cuma tak tahu sedap atau tak.

Kepulangannya di sambut oleh Razlan.

"Ayah pergi mana?" Tanya Razlan yang baru bangun tidur bersama rambut yang masih serabai.

"Pergi beli sarapan. Shima dah bangun ke? Budak-budak dah bangun?"

"Dah. Shima tengah mandikan budak-budak kat atas. Kejap lagi diorang turunlah."

"Nanti kau suruh diorang semua makan sekali.". Ujar Tuan Mizan seraya masuk ke dalam biliknya.

SUNTI UNTUK TUAN MIZAN (C)Where stories live. Discover now