Roky v Bradavicích se vlekly. Hloupost studentů rok, co rok vzrůstala a Severusova schopnost snášet ji naopak klesala. Naučil se s lehkostí hrát roli určenou Brumbálem. Všichni Zmijozelové ho zbožňovali a zbytek školy nenáviděl. Hermiona viděla, jak byl jeho život osamělý. Jedinými jeho blízkými byli profesorové Brumbál a McGonagallová.
Když Minerva zjistila důvod bystrozorské návštěvy, byla v jejích očích vidět bolest a zklamání. Severus to od té doby nedokázal nevidět.
Severus Snape trávil svůj čas, teď když ho nemusel dělit mezi Pána zla a Brumbála, experimenty a vylepšováním lektvarů. Pokusil se i o změny v učebnicích Lektvarů, ale školní rada mu sdělila, že zůstanou u osvědčených postupů.
Zbytek jeho života se sestával z vyučování a opravování esejí.
Až do chvíle, kdy do Velké síně vešel Harry Potter. Severusovi se při pohledu do dětské tváře vrátily vzpomínky. V chlapci neviděl nic jiného než převtělení Jamese Pottera. A tak se k němu taky Severus choval. Komplikoval mu to ale slib Brumbálovi a vzpomínka na Lilyinu památku. Chránil tedy člověka, kterého nenáviděl. A Harry mu to rozhodně nezjednodušoval. Když se mohl k něčemu připlést, připletl se k tomu. A s ním většinou Ron a Hermiona. Celá trojce mu byla rozhodně trnem v patě. Situace byla zvladatelná, dokud se se Harry nepřipletl do Turnaje tří kouzelníků.
***
Dnes to mělo konečně skončit. Celé bláznovství kolem Pottera a Turnaje mělo dojít konce. Stačilo, aby Severus přečkal hodinu, kdy bude chlapec bloudit mezi keři pod dozorem profesorů, a bude klid. S Harryho štěstím možná i Turnaj vyhraje. Jako by byl málo namyšlený, pomyslel si Severus znechuceně.
Celé tohle divadlo ho s Albusem rozptylovalo. Jeho Znamení celé měsíce postupně tmavlo a stejně tak Karkarovo. Museli se připravit na nejhorší.
Stál na okraji tribuny. Třetí úkol započal před několika minutami a všichni čtyři šampioni byli v bludišti. Kromě profesorů, kteří se podíleli na provedení úkolu, se na hřišti nacházeli všichni obyvatele hradu.
Severus nesnášel to čekání a nevědomost. Informace o průběhu se měl dozvědět společně i s ostatními až po proběhnutí úkolu.
Přesně naproti Severusovi, na druhé straně tribuny stál Karkarov. Pryč byl ten tvrdý a neohrožený ředitel Kruvalu. Nervozita, z čím dál tmavšího Znamení zla, udělala z Igora Karkarova paranoidní stín. Lektvarista se v posledních týdnech snažil jeho přítomnost ignorovat. Potřeboval, aby sám nepodlehl starostem kvůli přicházející pohromě.
Z bludiště se postupně vrátili šampionka z Krásnohůlek s profesorem Kratiknotem a Krum s Moodym. Oba šampioni potřebovali nutně ošetření. Kruvalský šampion byl dokonce v bezvědomí.
Brumbál krátce promluvil s Kratiknotem i bývalým bystrozorem. Severus poznal, že se něco děje a došel ke svému nadřízenému.
„Albusi," oslovil ho, „co se děje?"
„Úkol neprobíhá, jak má," zašeptal ředitel, tak, aby je neslyšel nikdo jiný. „Viktora někdo omráčil kouzlem a Fleur si nepamatuje, ani to, že do bludiště vešla."
Společně hleděli k několikametrovému plotu.
Brumbál si povzdechl. „Běž radši zkontrolovat, co se děje, chlapče. Mám zlé tušení."
Severus zatnul čelist a chtěl přikývnout, ale náhle pocítil bolest, spalující bolest v levém předloktí.
„Tss," nedokázal svou reakci zadržet.
ČTEŠ
Ochránce
FanfictionSeverus Snape musí splnit poslední Brumbálův rozkaz. Musí ochránit Hermionu Grangerovou. 14/04/23 - #1 HERMIONAGRANGER (a 6k přečtení 🥳🤩) 20/04/23 - #1 GRANGER 💚 02/06/23 - #1 KOUZLA a #1 RONWEASLEY 🥰 22/06/23 - #1 HERMIONA 🪄 21/04/24 - #1 SNAP...