Kapitola OSMAČTYŘICÁTÁ

204 19 5
                                    

„Můžu s tebou mluvit?" Draco Malfoy promluvil tak tiše, aby ho slyšela jen dvojice nebelvírek. „Sám," dodal a stočil světlé oči na zrzavou kamarádku.

„Tak to si nemyslím," Ginny vyrazila z místa a chtěla se postavit před Hermionu, ta ji ale chytla za paži a stáhla zpět.

„V pořádku," řekla hnědovláska pevně. „Sejdeme se na koleji," otočila se na Ginny a pohledem ji požádala, aby odešla. Dívka se mračila, ale nevyslovenou prosbu vyslechla. Doběhla Lenku, která předtím šla kousek před od nich.

„Co potřebuješ, Malfoyi?" Hermiona se otočila zpátky na zmijozela.

„Nemůžeme někam stranou?" ošil se, když za dívčiným ramen zahlédl zvědavé pohledy.

„Nemyslíš si, že máš nějak moc požadavků?" přimhouřila oči a prošla kolem něj. Otevřela dveře od prázdné učebny a počkala dokud neslyšela, jak za sebou chlapec zavřel. Nemohla si pomoct a ujistila se, že má hůlku při ruce.

Otočila se a zamračená se zeptala: „O co jde?"

„Chci ti poděkovat, u slyšení jsem neměl příležitost," jeho slova zněla připraveně.

Hermiona mlčela a vyčkávala, co řekne dál.

„Bez tebe bych byl pořád v Azkabanu," pokračoval. „Byla jsi jediná, kdo se postavil na mou stranu a ..."

„Tady tě zastavím," skočila mu do řeči. „Já nejsem na tvé straně a dokud nebudu přesvědčená, že jsi napravil své chování, ani nebudu. Jediný důvod proč jsem ti pomohla je, že jsem měla pocit, že si vzhledem k okolnostem zasloužíš druhou šanci. Celé roky jsi se ale choval ohavně a doufám, že jsi měl dost času se nad tím zamyslet," mluvila děsivým tichým tónem.

„A-ano," řekl opatrně. „Chci se omluvit i za to jak jsem se k tobě choval a jak jsem tě nazýval," sklonil oči k jejímu levému předloktí.

Hermiona si okamžitě překřížila ruce. „Jaký byl rozsudek?" odvrátila se od něj a přešla uličkou mezi lavicemi.

„Musím dokončit studium a po něm prokázat, že dokážu být prospěšný pro kouzelnickou společnost, ať to znamená cokoli," odfrkl si. „Do konce srpna jsem byl v Azkabanu," dodal.

Hermiona se na něj obrátila. „Poslali tě zpátky?" byla překvapená.

„Prý nebylo místo, kde by nade mnou byl dostatečný dohled. Navíc měli podobný názor jako ty. Prý se mi hodí více času na rozjímaní nad mou minulostí a budoucností."

„Dobře," řekla Hermiona po chvilce ticha.

„Dobře?" nadzvedl Malfoy obočí.

„Máš příležitost na nový život, tak ji nepromarni," chtěla odejít, ale mezi dveřmi ji ovládla zvědavost a otočila se. „Co ti to Snape dal za lístek?" položila otázku s rukou na klice.

Malfoy byl ze začátku rozhozený. Nenechala ho říct vše, co měl na srdci a to ho popudilo. Po chvíli ji podal složený lístek.

Hermiona ho rychle přejela očima.

Draco,

ani pro jednoho z nás není moudré, abychom se scházeli. Pokud se ale kdykoliv ocitneš v situaci, kdy budeš potřebovat pomoc, neváhej se na mě obrátit. Lidé dokáží být krutí, obzvlášť když se cítí v právu.

Nenech je proměnit tě v něco, co nejsi. Ne znovu.

SS

Nebelvírka se lehce usmála a vrátila mu lístek. „Být tebou, tak ho poslechnu," řekla a odešla.

OchránceKde žijí příběhy. Začni objevovat