Kapitola ČTVRTÁ

576 35 6
                                    


Uběhlo několik dní. Snapea Hermiona téměř neviděla. Vždy jen zahlédla zavlátí jeho černého hábitu. Díky vzniklé situaci si uvědomila, jak ho zasáhla smrt Brumbála. Dopis nepřicházel ani od Harryho a Rona. 

Harry měl včera narozeniny, uvědomila si zkroušeně. Potřebovala se nějak odreagovat. Hermiona se tedy vrhla do studia. Začala číst vše o viteálech a způsobech, jak přežít smrt. Po celém týdnu měla vypsané metry pergamenu o viteálech, kameni mudrců a různých nesmrtelných tvorech. Hermiona zrovna četla zajímavosti o upírech, když uslyšela zaťukání na okno. Za oknem stála Ronova malá sovička Pa(pu)šík. Čarodějka se rychle rozeběhla k oknu a pustila sovičku dovnitř. Malá sovička padla na parapetu vzad a dokázala jen nadzvednout nožku s ruličkou papíru. Hermiona pohladila sovičku po hlavě a převzala si ruličku, z které se vyklubali dva krátké vzkazy.

H,

Okamžitě nám řekni, kde jsi!

R

„Ach, Rone, " Hermiona se nad vzkazem pousmála a vzpomínala na svého drahého kamaráda. Vzala do ruky delší ze vzkazů a dala se do čtení.

H,

Jsem sice rád, že si napsala, že si v pořádku, ale stejně bych rád věděl, kde se nacházíš. Je mi jasné, že nám nemůžeš říct, kde jsi, ale jestli je to bezpečné, přidej se k nám, víš kde.

Od Dursleyových jsem přijel včera. Je mi moc líto, že ti to musím říct, ale Pošuk při mém přesunu zemřel. Nikdo jiný z Řádu nezemřel, ale George přišel o ucho. Zranil ho ten zrádce Snape. Bill ho viděl, jak mu spadla kápě.

On a Fleur tě zvou na svou svatbu. Prosím doraž.

Vrať se nám.

H

Hermiona v tu chvíli viděla rudě. Hlava nehlava se rozeběhla před místnost, kterou obýval Snape a začala bušit na dveře. Nevěděla ani jestli je Snape v domě, ale musela to zkusit.

„Okamžitě otevřete!" řvala a přestala s útokem na dveře. Nic se ale nedělo, tak se rozkřičela: „Nejste nic jiného než lhář a slaboch a..." Chtěla pokračovat, ale přerušil ji obraz čisté zuřivosti. Tyčil se nad ní Snape a šel z něj takový strach, že se chtělo Hermioně přikrčit, ve svém postoji však zůstala.

„Jak se opovažujete?" zuřil. „Jak se opovažujete takhle ke mně chovat?"

„Mám velký důvod, kvůli vám zemřel Pošuk a sám jste zmrzačil George, mého kamaráda," řekla se slzami v očích.

„Moody je mrtvý?" zarazil se Snape.

„Nehrajte si na to, že to nevíte."

Snapeovi z obličeje zmizel naštvaný výraz, trvalo jen vteřinu, než nasadil svou chladnou masku.

„I kdybyste nevěděl o smrti Pošuka, jak chcete vysvětlit Georgee?"

„Vám nic vysvětlovat nemusím," ohradil se Snape.

„Ne, to musíte," stála za svým Hermiona.

„To musíte, pane," upozornil ji s chladem v hlase.

„Vám nic vysvětlovat nemusím, slečno," vrátila mu narážku a naklonila hlavu. „Chci vědět proč můj kamarád navždy přišel o ucho."

OchránceKde žijí příběhy. Začni objevovat