Kapitola DVAAČTYŘICÁTÁ

410 28 6
                                    

Hermiona zuřila, ale Severus naopak působil až podezřele klidně.

Své dny trávil u bublajících kotlíků, čtením knih a vyhýbáním se myšlenek na následující školní rok. Jeho vyrovnanost se ale ne vždy promítala do jeho činů. Jeden den pokazil Lektvar zapomnění, lektvar, který vyučoval v prvním ročníku. Jakmile zaznamenal špatné zbarvení tekutiny ztuhl. Předstíral, že se to nestalo a začal prostě od začátku. Taková chyba pro něj byla až nemyslitelná. Podvědomě tušil, co jeho nesoustředěnost způsobilo.

U snídaně, na kterou se na Minervin nátlak výjimečně dostavil, mu před nosem přistál Denní věštec. Povzdechl si a z nedostatku jiné zábavy začal listovat. Byla tam spousta nezajímavých informací z ministerstva a jak si vede profesionální famfrpálová liga. Na třetí straně se nad krátkým sloupkem zarazil.

CELÝ TROJLÍSTEK ZACHRÁNCŮ KOUZELNICKÉHO SVĚTA POPRVÉ SPATŘEN NA VEŘEJNOSTI

Není tomu tak dlouho kdy se Harry Potter a jeho nejvěrnější přátelé Ronald Weasley a Hermiona Grangerová nacházeli na druhé straně zákona a byli považováni za 'nežádoucí'. Nyní nastal však pravý opak. Stali se hrdiny. Postavili se Tomu-jehož-jméno-jsme-nesměli-vyslovit a sprovodili ho z povrchu zemského. Po jeho porážce však zmizeli. Do naší redakce se dostali nepotvrzené zprávy, že byli několikrát jednotlivě spatřeni v prostorech Ministerstva kouzel. Ale až nyní můžeme s jistotou potvrdit, že jsou stále v zemi a v naprostém pořádku.

V odpoledních sobotních hodinách byl Vyvolený s Ronaldem Weasleym a v doprovodu jednoho ze starších sourozenců Weasleyových (pozn. redakce – nepodařilo se s jistotou zjistit, o kterého přesně se jednalo) spatřen, jak míří do jednoho z krámků v Příčné ulici. Nepodařilo se nám bohužel získat komentář ani od jednoho z hrdinů, ale díky trpělivosti redaktorky se nám podařilo setkat i s poslední členkou Zlatého tria.

Hermiona Grangerová (také v plném zdraví) opustila obchod bratří Weasleyových jen pár minut po příchodu svých přátel. Bylo patrné, že se nenachází v nejlepším rozpoložení. Na naše otázky měla jedinou odpověď: „Otázky mi můžete poslat na druhou stranu planety." Po tomto prohlášení se bez dalšího vysvětlení okamžitě přemístila na neznámé místo.

Co se tedy mezi našimi hrdiny stalo? Jedná se o poválečné trauma? Došlo k hádce mezi přáteli nebo je za tím více? Může za tím být láska? Odpovědi pro vás zatím nemáme, ale slibujeme, že se je pokusíme získat, i kdybychom si pro ně museli na druhou stranu planety.

pro Denního věštce, Rita Holoubková

Severus prudce položil plátek na stůl, až se na něj někteří další členové sboru otočili. Krátce mu proběhly hlavou představy, jak na Ritě Holoubkové zkouší některé ze svých neregistrovaných lektvarů. Moc dlouho se ve Velké síni neohřál a raději uprchl do své laboratoře, kterou několik následujících dní neopustil.

***

Jeho samotu přerušily nevítané povinnosti. V následujícím týdnu mu do kabinetu vrazil William Steel a vyzval ho, aby šel s ním.

„Smím se zeptat proč a kam?" vrátil se za svůj pracovní stůl.

„Jak je součástí vaší podmínky, je potřeba, abyste spolupracoval na dopadení uprchlých Smrtijedů," povýšeně vysvětloval ředitel Azkabanu.

„Jistě," povzdechl si Severus otráveně. „Mohu alespoň dokončit tento krok? Je to otázka deseti minut. Jinak bych musel začínat s celým lektvarem zase od začátku," řekl a zamíchal vařící kapalinu.

OchránceKde žijí příběhy. Začni objevovat