Když Hermiona během svého života vzpomínala na vír Severusových myšlenek, představovala si, jak bájné sudičky tkají jeho příběh bílým a černým vláknem. Sledovat příběh Severuse Snapea byl pro ni velmi zvláštní zážitek. Za začátku byl chlapec zosobněn bílou nití, jako každé dítě zatím neposkvrněný. Ale jeho dětství začala obklopovat černá barva. Jeho rodina se nedala popsat lepším slovem než jako nefunkční. Jeho otec byl mudla a nikdy se nesmířil s životem s nadanou čarodějkou. Protože žili v průmyslovém městečku Cokeworthu nenašel lepší práci než v továrně. Nakonec muži jeho osud přerostl přes hlavu. Začal pít a s tím se projevila i jeho temnější stránka. Jeho manželka mu nedokázala vzdorovat. Hermiona byla svědkem nejedné vzpomínky, kdy malý Severus seděl v koutu svého pokojíku a zakrýval si uši, aby neslyšel, jak na sebe rodiče křičí. Horší byly ale vzpomínky, kde se sám syn stal obětí otcova vzteku.
Nezájmem ze strany rodičů se z něj stalo tiché zanedbané dítě, které poprvé poznalo vlídnost až od Lily Evansové. Jejich přátelství se pro něj stalo tím nejdůležitějších během let před nástupem i během trvání studia v Bradavicích. Překážkou se jim stalo rozdělení a nepřátelství kolejí, kam je zařadil Moudrý klobouk. Přesto je to nerozdělilo. Byli si ve svém přátelství věrní, až do chvíle, kdy Severus vyřkl ta neuvážená slova. Hermiona věřila, že za tu hroznou urážku Lilyina původu mohlo rozzuření, ponížení a Poberti.
Poberti v čele s Jamesem Potterem, pravým Nebelvírem. Byl statečný a loajalní, ale i arogantní, chvástavý, zbrklý a nenáviděl všechny Zmijozelské. A veškerou svou nenávist promítal do Snapea. Za každou cenu se mu snažil dokázat, že je lepší než mladý zmijozel. Žertík, kterému ho vystavil Sirius Black, Severusovu nenávist k pobertům jen prohloubil.
Dětství Severuse Snapea skončilo právě tou vzpomínkou na odpoledne po NKÚ z OPČM.
Zlost a ztráta popostrčily kouzelníka na stranu Lorda Voldemorta. Byl mu velmi prospěšným služebníkem. Hermiona si přála věřit, že by jeho řady opustil i kdyby se neobjevila ta osudná věštba. Ale jistá si být nemohla. Ta vystavila syna i celou rodinu Lily (už Potterové) nebezpečí a byl to on, kdo sdělil část znění proroctví Pánovi zla.
Hermiona musela zavřít oči, když se před ní objevil obraz Snapea klečícího před Albusem Brumbálem, žadonícího o bezpečí pro jeho milovanou. To že Lily miloval ji došlo přesně při této vzpomínce. Pro koho jiného, než pro vaši lásku byste dali cokoli. Slyšela to už i z Harryho úst a věřila, že i on to pochopil právě v tomto bodě Severusova života.
Hermiona některé vzpomínky ze Severusova dospívání viděla dvakrát, protože byly už i v Harryho části. Poznala, ale více detailů, které dál utvářely černobílou tkaninu.
A tak se stal Severus Snape špehem v Brumbálových službách.
***
Byl jeden z posledních červnových dnů a jednadvacetiletý Severus Snape procházel chodbami bradavického hradu. Nemohl si pomoc a po cestě do ředitelny vzpomínal na ty jednoduché studentské roky a na jistou rusovlásku. Kvůli ní tu dnes byl, kvůli chybě, kterou udělal. Před necelým rokem vyslechl část věštby a slepě ji vypověděl Pánovi zla. Tehdy vůbec nepřemýšlel nad tím, jaké může mít následky. Netušil, že ji ohrozí. Přesto to byla chyba a on se snažil co nejvíce zmírnit její následky. Večer, kdy se krčil u dveří pokoje v Prasečí hlavě se mu zdála jako daleká minulost. Nevěděl, že v té době byla Lily těhotná, jak by taky mohl. Vůbec si ji s proroctvím nespojil. Nyní stál před ředitelem Bradavic a čekal na jeho pokyny.
„Posaďte se prosím, pane Snapee," pokynul ke křeslu proti sobě Brumbál, aniž by vzhlédl od rozepsaného pergamenu.
Severus se posadil a vyčkával. Bylo to poprvé, co se setkali od chvíle, kdy mladík přislíbil svou věrnost Brumbálově straně. Černovlasého kouzelníka to překvapovalo. Očekával, že profesor bude lačný po informacích, který mu mohl Severus dát. Ale až nyní ho předvolal.
ČTEŠ
Ochránce
FanfictionSeverus Snape musí splnit poslední Brumbálův rozkaz. Musí ochránit Hermionu Grangerovou. 14/04/23 - #1 HERMIONAGRANGER (a 6k přečtení 🥳🤩) 20/04/23 - #1 GRANGER 💚 02/06/23 - #1 KOUZLA a #1 RONWEASLEY 🥰 22/06/23 - #1 HERMIONA 🪄 21/04/24 - #1 SNAP...