CHAPTER 20

13.7K 456 34
                                    

"Aqieef!!", panggil Qarl keras.

Dirempuhnya pintu bilik office Aqieef sedikit kasar. Kak Shima dibelakangnya sedikit cuak. Aqieef yang sedang khusyuk menaipkan sesuatu di laptopnya turut tersentak dengan terjahan kasar itu.

"Eh?? Qarl. Kenapa kau datang sini tiba-tiba?", tanya Aqieef pelik. Jarang benar dia melihat kawan baiknya itu datang ke officenya melainkan ada urusan kerja.

"Err... Tengku, maaf Kak Shima dah halang tadi", ujar Kak Shima merangkap PA Aqieef dengan nada cuak. Dia merenung wajah bossnya takut-takut.

"Takpe Kak Shima. Dia kawan saya. Kak Shima boleh keluar", ujar Tengku Aqieef Darweesy.

"Okay baik Tengku", jawab Kak Shima seraya melangkah keluar. Siapa tak cuak kalau dah orang datang nak jumpa boss dengan muka bengis. Nasib handsome, puji Kak Shima. Eh kau dah ada laki sibuk nak puji-puji orang eh Shima, omelnya perlahan.

"Weh bro... Duduk... Duduk... Kau asal ni muka ketat sangat datang office aku. Ada masalah ke?", tanya Aqieef prihatin. Qarl duduk seperti yang dipelawa Aqieef. Dia menghela nafas perlahan. Dia cuba bertenang. Nafas ditarik dalam-dalam sebelum dihembus keluar.

"Macam mana kau kenal adik aku?", tanya Qarl dengan muka garang. Macam mana tak garang, kalau kau ter'tengok' notification phone adik kau tanpa sengaja. Alih-alih bila dicari dalam contact list, nombor phone kawan sendiri rupanya. Aqieef menelan liurnya laju. Uish takut betul kalau Qarl dah buat muka garang camtu.

"Err... Haritu... Err aku... Aku... Ada la aku...", Aqieef tiba-tiba gagap tidak tahu macam mana nak terangkan pertemuannya dengan 'Armielya. Dia membetulkan duduknya yang terasa tidak selesa.

"Kau dah kenapa gagap macam ni Childe Qi? Ini bukan diri kau", ujar Qarl keras dengan reaksi muka ketat atau lebih tepat bitchface. Orang yang dia nak elak kenal dengan 'Armielya alih-alih saling mengenali. Aqieef berdehem sekejap.

"Err... Macam ni, haritu aku ada tempah baju dekat boutique adik kau tu. Kitaorang saling jumpa macam client tu semua kan. Aku nak design cani cani. So, start daripada situ la aku kenal dia", terang Aqieef dengan reaksi cuak. Sumpah dia rasa macam kena soal siasat dengan Dato' Tengku 'Armirul Qarl sekarang ini. Aura bapa itu ada dekat Qarl pula dah. Qarl tersenyum sinis. Tangan naik memeluk tubuh.

"Kau tempah baju siapa dekat boutique? Atiya?", tebak Qarl pelik. Terus berubah muka Aqieef apabila nama itu disebut.

"Kau jangan sebut nama perempuan tu", ujar Aqieef berbaur amaran. Matanya merenung Qarl tajam. Dari takut terus berani. Sekarang giliran Qarl pula yang kecut perut.

"Okay sorry... Sorry... Rileks la. Cakap dah move on! Pastu kenapa nak ingat lagi?", ujar Qarl cuak tetapi masih menduga perasaan Aqieef.

"Yes, I am! Tapi setiap kali korang sebut nama minah tu, telinga aku seakan auto berdesing. Sakit kau tahu tak. Sakit. Kalau aku jumpa dia memang lunyai aku kerjakan", luah Aqieef geram. Penumbuknya dikepal geram seperti berdendam. Walhal hanya hatinya yang tahu segala-galanya.

"Wo... Wo... Sabar. Kau tempah baju siapa dekat boutique adik aku? Apa motif kau?", ulang Qarl. Aqieef mengeluh perlahan. Kepala yang tidak gatal digaru-garu perlahan.

"Aku tempah dress untuk ummi aku. Motif? Tak ada motif. And aku tak tahu dia tu adik kau. Sumpah!", akui Aqieef dengan tangan kanan di angkat sumpah seperti sedang berikrar. Qarl melirik muka Aqieef sambil mengangguk perlahan.

"Okay... Aku percaya. Tapi kenapa kau contact dia lagi? Takkan hari-hari kot kau tempah baju dengan dia. Kau suka dia ke? Atau kau just nak mainkan perasaan dia?", tanya Qarl lagi.

Zapp!!

Jantung Aqieef kembali berdebar laju. Apa aku nak jawab ni. Bisik hatinya. Terasa officenya berubah panas secara tiba-tiba.

FOREVER MINE | COMPLETEWhere stories live. Discover now