BAB 15

137 19 1
                                    

"What do you think about this movie?" Soalnya meminta pendapatku.

Aku berfikir sejenak. Kemudian, senyum kepadanya.

"It's quite heartbreaking. Knowing your lover chose to end himself without telling you."

"Kalau awak ada masalah especially your mental health, quickly tell me." Ujarku.

Dia ketawa perlahan seraya tunduk ke bawah.

"Would you die for me, Zayra?" Soalnya.

Aku mengerutkan dahi. Kenapa dia tanya macam tu?

"No." Kataku buat muka selamba.
Deniz senyum senget. Tahu aku sengaja mengusik.

"If only Finch told Violet about his mental health, they might end up together."

"He saved her life and that was the only thing he wanted to do before he died." Kata Deniz.

Aku kemam bibir. Menahan air mata dari mengalir lagi.

"You saved my life, why couldn't I save yours?" Katanya sambil mengingat semula cerita tadi.

Aku tunduk sambil mengelap air mataku.

"Saya suka cerita ni. It's really deep." Ujarnya.

"Samalah." Kataku setuju. Aku takkan lupakan cerita ni sampai bila-bila.

"Dah jom, mama dan papa awak dah nak datang. Kita tolong big sis buat kerja." Arahnya. Aku mengangguk.

Tamatlah sesi menonton wayang kami.

I'll love this story as it reminds me of my own story.

***

Aku dan Deniz duduk di satu buaian di situ. Menunggu detik 12 malam.

Abang Zayden dan papa juga sudah mula bersedia untuk melancarkan bunga api.

New year. New life. New experiences.

"I'll miss you, Zayra." Ucapnya.

Aku pandang wajahnya. Lalu senyum.

"Maybe me too." Kataku.

"Mungkin lepas ni kita akan berjumpa hujung tahun pulak. I'll be so busy for next year." Ujarnya.

Aku tunduk kepalaku ke bawah. Faham keadaannya.

"Samalah. Saya pun akan sibuk jugak. Kita jumpa hujung tahun depan." Kataku cuba menahan sebak.

"Lamanya. Hope we can meet again. Jangan lupa jaga bunga awak. Everytime you miss me, look at the Camellia." Pesannya.

Aku ketawa perlahan. Cara dia cakap macam nak suruh aku tengok perempuan nama Camellia saja.

"Okay, ready! Count to ten!" Jerit papa. Aku dan Deniz berdiri. Bersedia untuk melihat bunga api.

"10!"

"I'll be waiting for you, Zayra"

Aku pandang wajahnya. Mukanya sangat tulus bila dia cakap macam tu.

Aku terpanar.

"9!"

"You meant so much to me."

"8!"

"With you, I feel peace. Happiness."

"7!"

"I'm so glad, I found you."

"6!"

"You make everything bitter looks sweets."

When God's Will ✔️   (ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ)Where stories live. Discover now