"Hye, Zayra." Sapa Aylin, dia datang ke arahku.
Kami berdiri di depan studio Deniz.
"Hye." Kataku.
"Come in." Kataku ajaknya masuk ke dalam studio ini.
Dia hanya akur dan turut masuk ke dalam.
Selepas lampu bilik dibuka, riak wajah Aylin jelas terkejut sekali memandang pelbagai gambar aku di dalam bilik ini.
"This is Deniz's studio." Ujarku. Bukannya aku nak bagi dia cemburu atau sebagainya.
Aku cuma nak dia tahu, disebabkan perbuatan dia, aku dan ahli keluarga yang lain kehilangan Deniz yang kami sangat sayang.
Di dalam studio ni, bukan saja ada gambar aku, gambar keluarganya juga ada.
Nak bawa dia masuk rumah, memang kena maki saja dengan baba. Jadi, di sini lebih sesuai.
Banyak kenangan dengan Deniz di sini.
"Zayra.. I.." katanya rasa bersalah.
Aku duduk di satu kerusi di situ. Silangkan tanganku di dada.
"I knew. About everything." Kataku mendatar.
Dia sekali lagi terkejut mendengar pernyataan dariku.
"How could you, Aylin?" Kataku berang.
"Zayra, I'm so sorry."
"Shut up and listen until I'm done!" Marahku.
Bahunya sedikit terhinjut.
Aku menarik nafas. Mengumpul kesabaran.
"Why on earth you tryna suicide?!"
"Kill yourself doesn't make everything better! Because of your stupid action, I lost my sunshine!"
"Everyone has problems. Everyone has their own devils to fight with. But not everyone wants to just give up and suicide like you."
"Do you hate me for having Deniz's love?"
"How could you?! Why is everyone doing this to me? Do I deserve this?"
Aylin terus datang dan memelukku erat. Aku cuba melepaskannya tapi dia eratkan lagi pelukan.
Terus, aku teresak-esak menangis.
"I'm waiting for him to come back to me. I waited for him for 10 years. But... Why...?"
"And now he loves you! How about me? Am I too selfish if I say I still want him? Aylin, tell me! Am I selfish?" Luahku pasrah.
Aylin menggeleng dan juga menitiskan air mata.
"I'm sorry!" Ucapnya.
Aku masih menangis kuat. Nafas dah mula tak teratur. Dada mula sakit. Macam-macam berlaku harini.
Hidungku kembali berdarah.
"Zayra, your nose!" Jeritnya risau. Dia cuba mengelap darah di hidungku tapi langsung aku tepis.
"And now you guys are going to get married. I have to... let him go. I.... love.. him...." Luahku sayu.
"Do you love him, Aylin? Would you die for him if something happens to him?" Soalku pandang wajahnya.
Dia tak mengangguk dan juga tak menggeleng.
Makna lainnya dia tak tahu.
Aku terus tampar pipinya. Dia agak tersentak.
YOU ARE READING
When God's Will ✔️ (ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ)
Roman d'amourSpin-off cerita Angel, His Special Protector ✔️ 'Setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Dan jika Allah berkehendak, pasti ada jodoh kita.' Nur Zayra Zamrez. Seorang gadis yang mengalami trauma yang teruk selepas tragedi berdarah yang menimpanya. Keh...